deb & rpm (was Re: X header files & libraries & Licq)

Lefteris Chatzibarbas elefree at hal.csd.auth.gr
Sun Mar 26 20:50:22 EEST 2000

>   Κοίτα κατάντια... Καλά, ακόμα παιδεύεστε με τα rpm;

Σε διανομές με βάση το rpm μπορεί κανείς να βάλει κάποιο
πακέτο πολύ εύκολα και θα απαντήσω με ανάλογο παράδειγμα:

elefree at purgatory:~ > rpmfind -v licq
Non qualified hostname: purgatory
Host : purgatory, Country: 0, Zones 0 0 0, Continent 0
Arch : i386, Os : Linux
Default distribution : SuSE GmbH, Nuernberg, Germany(SuSE Linux 6.2 (i386))
        owning 356 of 374 installed packages
Get http://rpmfind.net/linux/RDF/resources/licq.rdf
Get
http://rpmfind.net/linux/RDF/contrib/libc6/i386/licq-0.76-1.rh6.1.i386.rdf
Get http://rpmfind.net/linux/RDF/resources/libqt.so.2.rdf
Get
http://rpmfind.net/linux/RDF/rawhide/1.0/i386/RedHat/RPMS/qt-2.1.0-3.beta1.i386
Installing licq will require 15070 KBytes

### To Transfer:
ftp://rpmfind.net/linux/rawhide/1.0/i386/RedHat/RPMS/qt-2.1.0-3.beta1.i386.rpm
ftp://rpmfind.net/linux/contrib/libc6/i386/licq-0.76-1.rh6.1.i386.rpm
Do you want to download these files to /tmp [Y/n/a] ? : n
elefree at purgatory:~ >

Απάντησα "n" γιατί εγώ κατεβάζω με ταχύτητες της τάξης 3.3-3.7kb/s
και όχι...

> Fetched 1821kB in 13s (139kB/s)

Απο εκεί και πέρα δεν έχεις παρά να εγκαταστήσεις τα πακέτα.

> για να πάρετε μια γεύση από τον τρόπο που βάζουμε
> εμείς καινούρια πακέτα και αναβαθμίζουμε το μηχάνημα.

Νομίζω ότι αυτό έχει περισσότερο να κάνει με το γεγονός ότι η εγκατάσταση
γίνεται με πακέτο(α) της ίδιας της Debian  και καθόλου με την μορφή των
πακέτων (.rpm ή .deb).  Το rpm δεν φταίει που ο καθέ διανομέας βάζει σε
διαφορετικό σημείο τις διάφορες βιβλιοθήκες και εξάλλου δεν μου έχει τύχει
να αντιμετωπίσω προβλήματα με τα πακέτα της ίδιας της διανομής.

Από την Μεχρι_Τώρα_Εμπειρία(tm) μου, οι διαφορές στο τελικό αποτέλεσμα
μεταξύ .deb και .rpm είναι πρακτικά ανύπαρκτες, αν και, ΙΜΗΟ, τα .deb
υπερέχουν ελάχιστα (πχ. package conflicts, suggests, κλπ.).

--
Λευτέρης Χατζημπάρμπας

6  Up           E               0
6    the        B                     1
6      Irons!   G 2     2p1p0                 0  2 0