15 Erwtiseis Krisews

moasi el97165 at central.ntua.gr
Wed Mar 22 18:13:54 EET 2000

On Thu, 23 Mar 2000 03:07:56 +0200, OLga+NaTaLia wrote:
>Erwtisi 1:
>Exw ena disko pu exei mesa ta Windows2000, to redhat6.1, to Caldera2.3,
>kai to Suse6.2
>Ayto pou 8a i8ela na ma8w einai an mporw na kanw mount apo to redhat ta
>ypoloipa 2 linux leitourgika kai antistrofws fysika

απαντήθηκε πολύ σωστά από τον Αντώνη

>Erwtisi 2:
>Exw kai ena allo pc, to opoio exei mesa ta Windows98 kai to Caldera2.3
>episis. An telika kataferw na ftiajw to diktyo
>pou oneireyome edw kai kairo me to parapano pc (erwtisi-1) 8a mporw na
>kanw mount kai na diaxeirizome ta arxeia tou
>enos pc me to allo ?

Δεν έχω φτιάξει δίκτυο ποτέ αλλά λογικά ναι. Στην δικιά σου περίπτωση
επειδή έχει και linux και windows και στα δύο PC, δεν νομίζω να έχεις
ιδιαίτερο πρόβλημα όταν είναι και στα δύο windows ή linux, αλλά
αν θες να έχεις τα ίδια αποτελέσματα και με τον συνδιασμό
windows και linux πρέπει να βάλεις samba στο linux.
(αν κάτι μου διαφεύγει διορθώστε με κάποιος)

>Erwtisi 3:

έπρεπε να κατεβάσεις το ISO image που νομίζω τώρα υπάρχει στο ftp.ntua.gr
εγώ δυστηχώς δεν έχω το FreeBSD. Για το γ βλέπε την 1η ερώτηση.

>Erwtisi 4:
>kartes mporoun na "boi8isoun" se tipota wste na mpeno sto net apo lin i
>den exei kamia sxesi karta diktyou me modem?

Με τις κάρτες δικτύου θα φτιάξεις ένα δίκτυο. Αυτό που μπορείς
να κάνεις για δεις Internet από το linux είναι να μπεις Internet
από τον ένα υπολογιστή με windows και μέσω των καρτών δικτύου να
βλέπει και το linux. Μου φαίνεται τέτοιο πρόγραμμα έχουν ήδη μέσα
τους τα windows 2000.

>Erwtisi 5:
>Exw akousei oti an syndeese se kapion proxy server sigoura exeis
>asfaleia, alla gia na synde8eis 8a prepi na exeis diktyo
>Episis, prepi na exw ISDN grammi i kai me dialup eimai OK ??  Ali8eyei
>ayto?

Από όσα ξέρω ο proxy server είναι για να αποσυμφορίζεται το δίκτυο
στην περίπτωση που πολλοί clients θέλουν την ίδια σελίδα, οπότε αντί
να πάνε εκατό στην αμερική και να την κατεβάσουν πάει ο proxy και την
μοιράζονται όλοι μέσω αυτού. Επίσης νομίζω ότι είναι μόνο για το
http πρωτόκολο. Όφελος είναι σε γενικές περίπτώσεις και η μεγαλύτερη
ταχύτητα για τον τελικό χρηστή. Δεν μπορώ να καταλάβω πως αυτό μπορεί
να σου προσφέρει ασφάλεια. Επίσης, το ότι έχεις ISDN γραμμή δεν σημαίνει
ότι δεν μπαίνεις στο Internet μέσω dialup. Για να συμβαίνει κάτι τέτοιο
πρέπει να έχεις μισθωμένη γραμμή από όσα ξέρω.

>Erwtisi 6:
>An kapios apo dw, exei to idio problima me mena kai to exei epilysei i
>an estw gnwrizei as apantisei !

Πρέπει να είμαι ο μοναδικός στον κόσμο που έχει εσωτερικό modem
(Supra 33.6) και μπαίνει στο Internet.
Και πάλι από τις λιγοστές μου γνώσεις το μόνο που χρειάζεται να κάνεις
και έκανα και εγώ για αναγνωριστεί το modem μου είναι να βάλεις τις
σωστές ρυθμίσεις στο IRQ και στα διάφορα άλλα IO,UART όπως είναι
στα windows με την εντολή setserial ( man setserial ).
Επειτα λες του minicom να κοιτάξει στο αντιστοιχο device (/dev/ttySx)
για το modem και συνδέεσαι απλά στο Internet.

>Erwtisi 8: (NTUA)
>Ayto afora kiriws ta pedia tou ntua. Otan syndeome me syndesi ntua stis
>23:50 (gnwrizontas oti to maximum einai 4h)
>kai kanw disconnect stis 2:10 to prwi tin epomeni imera. Poies wres
>katanalwnw tis proigoumenis imeras i tis epomenis?

Υπάρχει εβδομαδιαίο όριο και ημερήσιο. Εσύ έφαγες 10 λεπτά από
την μια μέρα, 2.10 λεπτά από την άλλη και 2.20 από τον εβδομαδιαίο
χρόνο. Για περισσότερα http://www.ntua.gr/dialup/

>Erwtisi 9:

Και πάλι εδώ σου απάντησε ορθά ο Αντώνης. Από ότι κατάλαβα όμως έχεις
πολύ μεγάλο δίσκο και πολλά partitions. Εσύ μπάινεις πχ. από RedHat
και προσπαθείς να κάνεις fsck στο partition που είναι η RedHat.
Αυτό δεν γίνεται όπως είπε ο συννονόματος και έχεις δύο επιλογές.
Κάνεις logoff από τα πάντα και σαν root πηγαινεις στο init 1
(sigle user mode) οπου ο δίσκος είναι mounted σαν διάβασμα-μόνο.
Ή μπαίνεις στο Caldera και κάνεις fsck στο partition του RedHat
που υποτίθεται ότι είναι διαφορετικό και unmounted.

>Erwtisi 13:
>Otan syndeome san root, den jerw pos mporw na dw ta passwds. Oxi bebaia
>apo to arxeio /etc/passwd dioti ta passwds
>eki einai ola kryptografimena. Den yparxei kapio arxeio pu na periexei
>ta passwds kanonika?? oxi me kryptografisi ?

όπως απαντήθηκε όχι.

>Erwtisi 14:
>Stin www.wrox.com opou mporeis na katebaseis kai ton source code twn
>bibliwn pu pi8anws exis agorasei, yparxei kai o kodikas tou bibliou
>beginning linux programming 2nd Edition.
>To arxeio ayto einai to wrox3621.tar. Mataia prospa8w me tin entoli  tar
>-xvfw wrox 3621.tar  na to (un-tar) alla olo mou bgazei mesg oti den
>einai tar arxeio. kai ayto pu mu kanei megali edyposi einai oti
>kataligei se tar.

Ελπίζω το κενό ανάμεσα στο wrox και το 3621.tar να είναι τυπογραφικό.
μήπως είναι zipped αλλά του λείπει η προέκταση .gz ?
δοκίμασε mv wrox3621.tar wrox3621.tar.gz
tar -zxvf wrox3621.tar.gz

>Erwtisi 15:
>Pos 8a kanw mount enan disko i akomi ena Zip drive apo to red hat mou?
>Na simeioso oti ton disko den ton exw
>monima mesa sto pc mou, alla ton xrisimopoio gia na apo8ikeyo prosorina
>arxeia (styl Zip drive dil)
man mount
αυτά που χρειάζεται να ξέρεις είναι το filesystem του δίσκου σου
και το device στον οποίο το συνδέεις.
πχ. /dev/hdax IDE Primary Master x partition
 /dev/hdcx IDE Primary Slave x partition
 /dev/hdbx IDE Secondary Master x partition
 /dev/hddx IDE Secondary Slave x partition
Για zip drive δεν ξέρω τίποτα.

ΥΓ. Ελπίζω να μην έχω πει καμμιά μπαρούφα.
ΥΓ. Και το πιο σημαντικό! Αν μπορείς *ΜΗΝ* γράφεις html.

--
Antonis Zisimos