ερωτήσεις ενός αρχάριου

Alexios Chouchoulas alexios at vennea.demon.co.uk
Tue Mar 21 03:14:44 EET 2000

On Mon, 20 Mar 2000, Harris Istikoglou wrote:

> 1) Τα Windows έχουν την δυνατότητα stand by.Αντίστοιχη δυνατότητα έχει το Linux;

  Ναι, ακριβώς όπως τα λες. :-) Έχει αντίστοιχη (αλλά όχι ίδια) λειτουργία.
Το stand-by των Windows σβήνει τα πιο πολλά περιφερειακά (πχ δίσκους, κάρτες
γραφικών, οθόνες, USB περιφερειακά, κλπ). Αυτό είναι κάτι που μπορεί να
γίνει εύκολα σε single-user περιβάλλον όπως τα Windows 95/98 (για τα οποία
υποθέτω ότι μιλάς).

  Στο Linux, όπου διάφορες διεργασίες τρέχουν σε ανύποπτο χρόνο, ή διάφοροι
χρήστες μπορεί να μπουν στο μηχάνημα για να τρέξουν προγράμματα, το νόημα
του stand by δεν υπάρχει όπως στα Windows. Γίνονται όμως διάφορα άλλα, πχ:

  * Ο επεξεργαστής σβήνει όποτε δεν είναι απαραίτητος, καταναλώνοντας
λιγότερο ρεύμα και μένοντας αρκετά ψυχρότερος απ'ότι στο DOS και στα
Windows.

  * Δίσκοι που δε χρησιμοποιούνται σβήνουν αν το ζητήσεις (τα περιοδικά sync
μπορεί να διαταράξουν κάτι τέτοιο όμως, οπότε πολλές φορές δεν είναι καλή
ιδέα).

  * Αν χρησιμοποιείς modules, ο kernel αφαιρεί τα αχρησιμοποίητα modules από
τη μνήμη. Αυτά με τη σειρά τους τερματίζουν συνδέσεις με το hardware και
πολλές φορές (πχ υπέρυθρα dongles) σβήνουν και τη συσκευή.

  * Υπάρχει υποστήριξη για power saving οθόνες που σβήνουν μετά από κάποιο
χρονικό διάστημα.

  Κλπ. Προσωπικά αφήνω πολλά power saving options ανοιχτά σε προσωπικά
μηχανήματα με Linux, αλλά τα έχω πάντα σβηστά σε servers. Δημιουργούνται
αρκετά παρατράγουδα (καθυστερήσεις όταν ξυπνάνε δίσκοι, κλπ).

> 2) Πάλι στα Windows, μπορείς ύστερα από ένα ορισμένο χρόνο απραξίας της
> οθόνης ή του σκληρού δίσκου να τα θέσεις σε κατάσταση suspend.Το Linux
> αντίστοιχη δυνατότητα έχει;

  Χμ, φαντάζομαι ότι αυτό απαντήθηκε. :-)

> 3)Ξέρει κανείς πόσα μέλη έχει αυτή η λίστα;

  Ρώτα τον majordomo. Στείλε μήνυμα για βοήθεια και θα σου δώσει πλήρεις
οδηγίες για το τι μπορείς να κάνεις. Μία από τις εντολές που καταλαβαίνει
είναι και η who, που σου δίνει λίστα των μελών (δεν επιτρέπεται πάντα αυτό).