ερωτήσεις ενός αρχάριου

DJ Art djart at freemail.gr
Mon Mar 20 18:25:59 EET 2000

Harris Istikoglou wrote:

> Είμαι μέλος της λίστας εδώ και 3 μήνες και είναι η πρώτη φορά που
> γράφω σε αυτήν.
> Γι' αυτό εάν ρωτήσω κάτι που έχει ήδη ξανασυζητηθεί παρακαλώ να μην με
> "κράξετε"

Κοίτα .... 3 μήνες, οπότε για να μην σε κράξουμε, θα πρέπει να κατάλαβες
πως υπάρχει netiquette και "κάποιο" faq (όπως και archives) :-)
http://homepages.pathfinder.gr/lgu_faq/index.html

(Γιατί μας βγάλανε τόσο κακό όνομα ??? :-))

> Ας περάσουμε στις ερωτήσεις :
> 1) Τα Windows έχουν την δυνατότητα stand by.Αντίστοιχη δυνατότητα έχει
> το Linux;

Υπάρχει ένας daemon, ο apmd, καθώς και η εντολή apm, οπότε κάνε ένα man
apm για να δείς τί δυνατότητες έχεις.

> 2) Πάλι στα Windows, μπορείς ύστερα από ένα ορισμένο χρόνο απραξίας
> της οθόνης ή του σκληρού δίσκου να τα θέσεις σε κατάσταση suspend.Το
> Linux αντίστοιχη δυνατότητα έχει;

Αρκετοί Xservers την έχουν αυτήν την δυνατότητα (και η κονσόλα). Α, να
αναφέρω και κάτι καλό που έχει το Linux σε σχέση με το suspend των
Windows, και το οποίο μου το θύμισε ο φίλος ο subzero :-)) (ακούει, αλλά
δεν μιλάει ;-)

Στα Win, κατά το suspend της οθόνης, αυτή σβήνει τελείως, δηλαδή όταν
"κουνήσεις το mouse", είναι σαν να την είχες σβήσει και την ξαναανάβεις
(πατάς το διακόπτη). Αυτό, άμα γίνεται συνέχεια (κάθε 10 λεπτά π.χ.),
είναι κακό για την οθόνη καθώς σε κάθε "άναμμα" απομαγνητίζεται, γεγονός
που πρέπει να γίνεται πολύ αραιά (το πολύ κάθε μισή ώρα). Το Linux, όταν
κάνει "suspend" την οθόνη (πρόσεξε, εδώ δεν μιλάω για το apm, αλλά για
τους Xservers/κονσόλα), δεν την "σβήνει", αλλά την "κάνει" να δείχνει
ΜΑΥΡΟ, δηλαδή ουσιαστικά, το "καίει το ρεύμα της". Τέλος πάντων (απλά
σαν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις :-)

| DJ Art (aka Kyritsis Athanasios) <djart at hellug.gr>      |
| Studying Electrical & Computer Engineering @ UPatras    |
| Maintaining http://www.linux.gr                         |