Mandrake Linux

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed Mar 8 23:00:58 EET 2000

On Mon, Mar 06, 2000 at 09:36:51PM +0200, Nikos Mavroyanopoulos wrote:
> Σε μια distribution τα εκτελέσιμα που έρχονται με αυτήν πρέπει να
> είναι /usr/bin /bin, /usr/X11R6/bin. Το /opt δεν ξέρω πως κόλλησε, δεν
> αναφέρεται καν στο linux filesystem structure.
> Το /opt το έχω δει μόνο σε solaris για πακέτα extra απο την διανομή,
> (px gcc κλπ). To αντίστοιχο του linux είναι το /usr/local, το οποίο
> ελέγχεται απο τον administrator.

  Δες το FHS (Filesystem Hierarchy Standard) 2.0, και συγκεκριμένα την
παράγραφο 3.8. Όπως λέει και η επικεφαλίδα:

	3.8  /opt : Add-on application software packages

  Ουσιαστικά είναι για τα προγράμματα που μπαίνουν εκ των υστέρων και είναι
καλύτερα να έχουν τη δική τους δομή, αντί να μπαίνουν χύμα στο /usr/local
(π.χ. /opt/kde, /opt/java) αλλά και για τα προγράμματα γενικά που θέλουν
οπωσδήποτε να έχουν την δική τους ιεραρχία (π.χ. /opt/netscape,
/opt/Acrobat3). Όταν όμως όλα αυτά έρχονται μαζί με τη διανομή, είναι σαφώς
καλύτερο να ενσωματώνονται στο /usr, όταν αυτό είναι δυνατό.

  Όσο για το από που προήλθε, σύμφωνα με το FHS είναι αρκετά καθιερωμένη
πρακτική στον κόσμο του System V, και προσωπικά το έχω δει τόσο σε Solaris
όσο και σε HP-UX.

--

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr/lgu.html