Ram

Mavrelos, Antonios A.Mavrelos at csd.ase.gr
Wed Mar 1 09:29:21 EET 2000

	Συγνώμη που θα ενοχλήσω τη mailing-list με ένα τόσο μεγάλο mail. Δεν
έχω σκοπό να ξεκινήσω καμία συζήτηση. Πριν από ένα περίπου μήνα ξεκίνησα μια
αλληλογραφία με τον Κ. Δήμου. Σκοπός του πρώτου e-mail ήταν να του δώσω να
καταλάβει ότι δε μπορεί να γράφει στο περιοδικό πληροφορικής με την
μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα συγκρίσεις μεταξύ 98 και Linux. Αφορμή
ήταν το σχόλιο του ότι τεχνολογικά τα 98 είναι πολύ πιο μπροστά και ότι η
σταθερότητα του Linux είναι αμφισβητήσιμη (σε σχέση με τα 98 πάντα).
	Στάλθηκε το παρακάτω e-mail. (Σημ. Δε το μεταφέρω όλο λόγω όγκου).
ννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννν
  Πως μιλάτε για σταθερότητα από τη στιγμή που ούτε καν
εγκατεστημένο το έχετε. Πόσο μάλλον σε production συστήματα. Συγκρίνετε ένα
πρόγραμμα σαν τα 98 με ένα λειτουργικό σύστημα σαν το Linux που έχει
προορισμό
το High Availability (πολλά από τα μεγαλύτερα sites τρέχουν Linux) και
ταυτόχρονα την
χρήση στο σπίτι από αρχάριους χρήστες. Αναρωτιέμαι μερικές φορές πως γίνεται
χωρίς να έχετε τεχνικές γνώσεις (απλός χρήστης) να βγάζετε τέτοια
συμπεράσματα. Αν
είχατε τεχνικές γνώσεις και ασχολιόσασταν με το Linux θα
μαθαίνατε τη σημασία κάποιων λέξεων όπως: Unix (αλήθεια ξέρετε πραγματικά τι
είναι?),
Multiuser, Modular Kernel Design, Buildin Firewall-Router-IP
Masquerade-VLAN-NAT. Eχετε ξανακούσει άλλο λειτουργικό σύστημα να
υποστηρίζει πάνω από
15 Filesystems μεταξύ αυτών και Jurnaling? Partitions άλλων λειτουργικών
όπως
Mac και Solaris? Distributed Filesystems με δυνατότητα replication?
Αλήθεια μπορείτε από τα NT να δείτε FAT32 και από 98 NTFS?. Να φορμάρετε
δισκέτες
σε NTFS? Τα ίδια προιόντα της Microsoft δεν έχουν επικοινωνία μεταξύ τους.
Αν βάλετε Linux δεν θα έχετε τέτοιες παιδικές ασθένοιες.
	(....) Οπου χρειάζεται υπολογιστική ισχύ
στήνονται Beowolf clusters με 5, 10 ακόμα και 1000 nodes (Το ρεκόρ σπάει
κάθε μέρα).
Αφού εσείς ως ειδικός θέτετε ότι τα 98 είναι πολύ μπροστά ρωτήστε τους
εργοδότες σας
γιατί δεν αλλάζουν τους Unix servers τους στο Ηotmail με 98?
    Και επειδή η δική μου άποψη ίσως να μη σας κάνει:
        Στο "Using Samba" (O' Reilly & Associates): Linux/Samba on identical
hardware consistenly performs better than NT Server.(.....)
        Στo "Professional Apache" (Wrox) O Peter Wainwright: Windows NT
has a very bad record in this department.(....)
(...)
	Ο ανοιχτός κώδικας του δείνει την δυνατότητα στον καθένα να το φέρει
στα
μέτρα του και να φτιάξει το προσωπικό λειτουργικό του. Οπως λέμε PC. Αν δε
σου αρέσει το
γραφικό περιβάλλον απλά το αλλάζεις. Και όταν λέμε το αλλάζεις δεν εννοούμε
το
πως φένεται μόνο (οπτικά) αλλά και την λειτουργικότητα του. Αν έχεις
πρόβλημα
με το KDE βάλε Gnome, ΙCEwm, Enlightenment WindowMaker και πάει λέγοντας.
(....)
	To πιο βασικό όμως είναι ότι το Linux είναι Unix. Σε καμία περίπτωση
μη
συγκρίνεις το προγραμματάκια της εταιρείας σου με το Unix. Αυτή η σύγκριση
είναι άτοπη. Οποιος την κάνει απλά δε ξέρει τι του γίνεται.
(...)
	Το καινούριο είναι το μέγεθος του marketing/διαφήμισης που κάνει η
MS. To
RAM κάνει ένα χρόνο παρουσίαση ενός προιόντος που δεν υπάρχει. Τα 2000 τα
γνωρίσαμε σαν beta1, 2, 3, v πολύ πριν τα δούμε στα μαγαζιά. Και εντελώς
αποτυχία να είναι σαν προιόν με τόση διαφήμηση πολλοί θα πέσουν στη παγίδα
να
τα εγκαταστήσουν. Η αγορά οδηγείται από τη διαφήμηση. Δε λέω έτσι είναι η
αγορά
σήμερα. Αυτό που με πειράζει
όμως είναι η παραπληροφόρηση. Το να θάβεις ένα προιόν όχι επειδή είναι κακό
αλλά
γιατί έχεις συμφέροντα ή δε το γνωρίζεις και ξέρεις κάτι άλλο που πιστεύεις
ότι
είναι καλύτερο. Θα σας παρακαλούσα οι κρίσεις σας πάνω σε θέματα τεχνολογίάς
να
περιοριστούν στο Word, στις ψηφιακές σας κάμερες και στα διάφορα gadgets που
έχετε την πολυτέλεια να κατέχετε. Δεν χρειάζεται να μπλέκετε με λειτουργικά
συστήματα. Μείνετε αυτό που γράφετε ότι είσαστε, ένας απλός χρήστης. Οσο
εσείς
και οι όμοιοι σας στο RAM και στα άλλα περιοδικά ξεφεύγουν από τα όρια τους
κάνετε κακό στο χώρο. Δε θέλουμε τη γνώμη σας πάνω σε πράγματα που δεν
κατέχετε.
Δε μπορείτε να κρίνετε κάτι που δεν καταλαβαίνετε/ξέρετε.
	Αλήθεια γιατί είστε κατά της GNU φιλοσοφίας? Σας ενοχλεί ο χώρος της
πληροφορικής να μην ελέγχεται από το χρήμα? Δε σας αρέσει να ελέγχετε εσείς
την
πληροφορία και όχι τα συμφέροντα? Αν κάποιος βάλει Exchange server όλοι οι
clients αν θέλει SSL πρέπει να είναι Outlook. Σας αρέσει κάποιοι να μένουν
απέξω μόνο και μόνο γιατί πρέπει να πληρώσουν τον φόρο? Το ξέρετε ότι
υπάρχουν
εταιρείες στην Ελλάδα με MS Proxy που θεωρούν ότι η εγκατάσταση του Netscape
από υπάλληλο θεωρείται αιτία απόλυσης? Και σαν να μην έφτανε αυτό ο MS proxy
έχει επιλογή να μην αφήνει browser άλλο από explorer να κάνει connect. Δε
σας
ενοχλεί να σας ορίζουν οι άλλοι τι μπορείτε και τι δε μπορείτε να κάνετε?
 Με την ανοιχτή αρχιτεκτονική δεν υπάρχουν όρια. Εχετε σκεφτεί τα χιλιάδες
άτομα
που αναπτύσουν ελεύθερο λογισμικό αφιερώνοντας τον χρόνο τους, πολλοί από
αυτούς με οικογένεια τι σκέφτονται και το κάνουν? Μιλάτε για το Internet για
τις ώρες που περνάτε στο Internet. Σκεφτείτε τώρα ότι όλα αυτά τα άτομα
συνεργάζονται μέσα στο Internet σαν να είναι μια μεγάλη επιχείρηση, χωρίς
συγκρούσεις με σκοπό την βελτίωση της τεχνολογίας. Κάνουμε κάτι καλό
καλύτερο, όπως το
θέλουμε. Η δημιουργία στην καλύτερη στιγμή της. Χωρίς οικονομικούς
περιορισμούς
, διευθυντές, dead lines, τμήμα πωλήσεων. Ατομα από κάθε γωνιά της γης
προσπαθούν να τελειοποιήσουν κάτι. Και κάποιοι γιατί θύγονται τα συμφέροντα
τους σαμποτάρουν όλη αυτή τη κίνηση. Οι ιστορικοί μετά από πολλά χρόνια θα
γελάνε μαζί μας.
	Το κείμενο αυτό δε θέλω να δημοσιευτεί. Με ενδιαφέρει να σταματήσει
το κακό
εδώ
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^
Προσέξτε την τελευταία γραμμή. Το κείμενο φυσικά και δεν ήθελα να
δημοσιευτεί. Παρόλα αυτά σήμερα ατο πρωί είδα ότι ο κύριος αυτός κατάλαβε
ότι κατάλαβε (αν κατάλαβε) από αυτό το mail και τα επόμενα και τα έβαλε στη
στήλη του.
	Διαβάστε στη συνέχεια των e-mail τι του έγραψα και τι δημοσίευσε
αυτός!!
νννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννννν
ννν
Δ.> Δεν παριστάνω τον ειδικό - και ακριβώς κρίνω σαν
Δ.> απλός χρήστης.
Δ.>
Δ.> Όταν μου λέτε πως οι περισσότεροι χάκερς
Δ.> χρησιμοποιούν LINUX - το βρίσκω πολύ φυσικό.

Δεν μίλησα για hackers. Ούτε αν είσαι γνώστης θα χρησιμοποιήσεις υποχρεωτικά
Linux. (Οποιος γνωρίζει πέντε πράγματα έτσι κι αλλιώς δεν ονομάζεται
hacker). Ξαναδιαβάστε το e-mail παρακαλώ.

Δ.> Τι γίνεται ομως με το 99% των χρηστών (όπως εγώ) που
Δ.> δεν είναι χάκερς;
Ορίστε τι θα κάνετε:
**ΔΕ ΘΑ ΚΡΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΖΕΤΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕ ΞΕΡΕΤΕ**.
 Δε σας απαγορεύω να χρησιμοποιήσετε ΜS. Απλά μη λασπώνετε με λόγια τα
υπόλοιπα επειδή δε τα ξέρετε. Το τι θα χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τη
δουλειά σας είναι  δικό σας θέμα. Το τι γράφετε όμως έχει αντίκτυπο. Ελπίζω
να καταλαβαίνετε τη διαφορά.

> Δ.>Δηλαδή συμφωνα με την άποψή σας το 95% των ανθρώπων που χειρίζονται
> υπολογιστές δεν πρέπει να εκφράζουν τις εμπειρίες και τα προβλήματά τους.
> Κατά την ίδια λογική πρέπει να είσαι χημικός για να καταγράψεις τις
> εντυπώσεις σου από ένα άρωμα, μηχανικός αυτοκινήτων για να εκφράσεις την
> αίσθηση οδήγησης ενός μοντέλου και διδάκτωρ φιλολογίας για να πεις αν σου
> άρεσε ένα μυθιστόρημα.

	Μου μιλάτε για ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ και ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ. Αυτά τα πράγματα είναι
υποκειμενικά και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Εγώ σας μιλάω για
αρχιτεκτονική λειτουργικών για τεχνολογία Μultiuser / Modular Kernel Design
και διάφορα άλλα. Δε είναι θέμα εντυπώσεων και αισθήσεων. Δηλαδή η διαφορά
των 95 από τα ΝΤ εκφράζεται με εντυπώσεις και αισθήματα?. Εγώ νόμιζα ότι το
ένα χρησιμοποιεί κώδικα από Vax με βελτιωμένο memory/exception hanling και
το άλλο τεχνολογία MSDOS. Βάλε Linux με 20 services συκωμένα όλο το kernel
compiled εσωτερικά και όχι σε modules και έλα πες μου ότι έχεις την αίσθηση
ότι είναι αργό, δεν ανταποκρίνεται σωστά και τέτοια. Η μη βάλεις Ulimit,
quotas και άλλα όρια στο σύστημα σου, κόλλησε το με μια εντολή dd
if=/dev/zero of=~/aa και έλα πες μου το linux κολλάει άρα δεν είναι καλό OS.
Η τεχνολογία δεν είναι θέμα εντυπώσεων αλλά γνώσεων

> Δ.>Κάνετε ένα βασικό λάθος. Δεν εκφράζω γνώμη για την τεχνολογική επάρκεια
> των συστημάτων (αυτό, πράγματι, μόνον ο ειδικός το δικαιούται) αλλά για
> την χρηστικότητα και ευχρησία. Και εκεί εγώ, ο απλός χρήστης, είμαι ο
> τελικός κριτής.
	Μα ένα λειτουργικό δεν έχει καμία σχέση με το περιβάλλον και την
επικοινωνία με τον χρήστη. Αυτό σας έχει κάνει να το πιστέψετε η MS. Δηλαδή
είναι το ίδιο και το αυτό ένα Irix που τρέχει XWindows/KDE με ένα
Solaris/XWindows/KDE? H μήπως είναι διαφορετικό ένα FreeBSD/Xwindows/KDE με
ένα FreeBSD/XWindows/Gnome? Πολλά από τα προβλήματα που έχουν τα
3.0/3.1/95/98 είναι γιατί ουσιαστικά ο kernel τους δεν έχει αλλάξει. Οι
τύποι σας πουλάνε το ίδιο προιόν με διαφορετικό πακετάρισμα. Δηλαδή το PnP
είναι βελτίωση του λειτουργικού?. Ξερετε τι απαιτεί να αλλάξεις κάτι στον
kernel του λειτουργικού? Κάθε μέρα έρχονται στον Linus πάνω από 100 αλλαγές
(patches), αν βάλει μία από αυτές είναι  ζήτημα. H χρηστικότητα και η
ευχρηστία δεν έχουν σχέση με το λειτουργικό. Σκεφτείτε την περίπτωση να
υπήρχε το Office στο Linux. Τι θα λέγατε τότε ότι είναι εύκολο στη χρήση
του? Το desktop πάντως των 95 μπορείτε να το προσωμειώσετε. Αλήθεια όταν
λέγατε ότι το Linux κολλάει, εκφράζατε την χρηστικότητα και ευχρηστία του?
Γιατί αν είναι έτσι το Win που δεν κάνουνε τίποτα άλλο από το να ζητάνε
reboot ή να κρασσάρουν τι γνώμη έχετε?

> [...]
> το 1-2-3. Δημιουργήται μια εγκατεστημένη βάση. Γι' αυτό και τα εργαλεία
> της MS ήταν πολύ φτηνά (κάποτε) έδεινε και το λειτουργικό ξεκλείδωτο και
> άνθιζε η πειρατία. Ξέρετε ότι η MS δίνει σχεδόν τσάμπα τον SQL Server στις
> εταιρείες? Βέβαια από δυνατότητες μπορεί να μη πιάνει μια αλλά ο manager
> σκέφτεται το κέρδος πάνω από όλα. Δεν ξέρει και πολλά από τεχνικά
> ζητήματα. Ο πωλητής θα  του κάνει μια ωραία παρουσίαση θα του τα πει όπως
> θέλει να τα ακούσει, θα τον καλέσει το βράδυ σε ένα εστιατόριο και θα του
> δώσει και το δωράκι του.  Γι' αυτό το είδος της διαφήμησης τι έχετε να
		Μήπως ξέρετε το Hurd? Είναι η τελευταία εξέλιξη της
τεχνολογίας στα λειτουργικά συστήματα. Ούτε το Linux ούτε κανένα άλλο στη
φιλοσοφία/νεοτερισμό δε το πλησιάζει. Τι ελπίδες δηλαδή έχει να πιάσει?  Αν
το είχε η MS θα έριχνε τέτοια δημοσιότητα...Εδώ πούλησε το MSDOS. Δηλαδή το
MSDOS το θεωρείτε καλό? Υπήρχε περίπτωση αν δεν επεφταν τα κεφάλαια της
IBM/MS να πιάσει αυτό το πράγμα? Αλλά ας πούμε ότι είχε επιλογές κάποιος
κάπου κάποτε. Ξέρετε τι κόστος έχει μια εταιρεία για να αναπτύξει το
software. Πήγαινε λοιπόν η MS τους έδεινε τα εργαλεία τσάμπα, τεχνογνωσία
τσάμπα, άτομα για βοήθεια τσάμπα αλλά το software runs only with 95/NT. Π.χ
Αυτή η ιστορία έγεινε με το DirectX. Ματαια ο leader της ID φώναζε περί
OpenGL. Το DirectX είναι πολλά χρόνια πίσω από το OpenGL το οποίο η SGI
αναπτύσει από το 85. Μη μου μιλήσετε για ταχύτητα και drivers και τα
σχετικά. Μιλάω για τεχνολογία. Ολα τα άλλα είναι marketing. Είμαι η S3 βγάζω
το Savage και θέλω να το αγοράσει ο κόσμος. Οι drivers φτιάχνονται πρώτα για
το DirectX και μετά για OpenGL. Ενας κύκλος
	(......)

> Δ.>		Η πρόσφατη εμπειρία μου με το LINUX μου απέδειξε πως το 95%
> έχει δίκιο που δεν το αγοράζει. Όταν ένας άνθρωπος με 15 χρόνια πείρα σε
> υπολογιστές εργάζεται μία εβδομάδα για να στήσει ένα σύστημα και στο τέλος
> δεν έχει ακόμα Internet, ήχο και ελληνικά (πράγματα που τώρα στα windows
> εγκαθίστανται μόνα τους) τότε όλες οι γνώμες των ειδικών περισσεύουν...

		Πάλι μιλάτε για front end. Το θέμα ρύθμίσεων είναι καθαρά
θέμα distribution. Εγώ έχω TNT, SBlive, MiroPCTV και δουλεύουν όλα στην
εντέλεια. Από εκεί και πέρα είναι θέμα εταιρειών που βγάζουν drivers. Αν
θεωρείτε ότι το Linux δεν είναι καλό γιατί η Compaq και η κάθε Compaq δεν
έχει υποστήριξη για το Winmodem σας....τι να πω.  Ισως να πρέπει να
σκεφτείτε ποιος έβαλε τα software modem. ήχος μέσα από το USB για ειδικά
ηχεία, license στο CSS.
	Το Linux είναι ένα αρχείο μεγέθους ~20ΜΒ που περιέχει μόνο ΤΟΝ
ΠΥΡΗΝΑ. Αυτό είναι το Linux. Δεν έχει καμία σχέση με συνδέσεις στο Internet,
ελληνικά στα Χ κ.τ.λ

Συγνώμη και πάλι για το μεγάλο e-mail.

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr/lgu.html