Ελληνικο LaTeX... (fwd)

Antonis Tsolomitis atsol1 at iris.math.aegean.gr
Wed Jun 21 19:10:12 EEST 2000

To akolou0o mou zntnse o A. Syropoulos va to prow0nsw stn lista.

AT.

 Αγαπητοι φιλοι,

 Διαβασα τα μηνυματα σχετικα με την προσπαθεια που γινεται στο
Πανεπιστημιο των Ιωαννινων για την εδραιωση της δουλειας που εκανε
ο καθηγητης Μοσχοβακης εδω και παρα πολυ καιρο. Στο σημειο αυτο εχω να
κανω μια απλη παρατηρηση: Αμα σε καποιον δεν αρεσει η ελληνικη επιλογη του
βαβελ, τοτε απλα ας χρησιμοποιει το Ωμεγα. Το Ωμεγα επιτρεπει αυτο
ακριβως που κανει το ΤεΧ του Μοσχοβακη και πολυ περισσοτερα πραγματα.
Η ολη ιστορια μου θυμιζει την FORTRAN στην οποια βαλανε και recursion,
pointers, κ.α. ωστε να γινει μια μοντερνα γλωσσα, αλλα τελικα ειναι
παντα μια παροχημενη γλωσσα χωρις ΜΕΛΛΟΝ. Εδω φιλοι μου εχει βγει σε alpha
release το N(ew) T(ypeseting) S(ystem)  και εσεις μιλατε ακομη για
προιστορια; Αν καποιος θελει να κανει καποια ουσιαστικη δουλεια, τοτε
ας καθησει να φτιαξει μια εκδοση του makeindex που να καταλαβαινει
UNICODE 'η μια εκδοση του BiBTeX που να καταλαβαινει UNICODE.

Ενα σημαντικο στοιχειο που αναφερε και ο Αντωνης Τσολομυτης ειναι αυτο
του συλλαβισμου. Με το συστημα του Μοσχοβακη ο συλλαβισμος ειναι σχεδον
παντα λαθος, ενω δεν υποστηριζει ουτε πολυτονικο ελληνικο κειμενο αλλα
ουτε και αρχαιο. Απο την αλλη και το Ωμεγα αλλα και το βαβελ εχουν
προνοησει για αυτα τα θεματα. Δειτε το Ευτυπον οπου υπαρχουν κειμενα
πολυτονικα και μονοτονικα. Σας προκαλω λοιπον να στοιχειοθετησετε ενα
τευχος του περιοδικου και αμα το καταφερετε να μου... γραψετε! Δουλεια
που πολυ ευκολα κανουν και το Ωμεγα αλλα και το βαβελ. Για να μην αναφερθω
στους ελληνικους αριθμους, στους ακροφωνικους αριθμους, τις ελληνικες
ημερομηνιες, το αρχικο βητα, κ.λπ. πραγματα που με κανενα τροπο δεν πιανει
το ΤεΧ του Μοσχοβακη. Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΑ ειναι τεχνη και θελει πολυ δουλεια
ωστε να φτασει κανεις στην τελειοτητα. Δηλαδη ο φιλος μου ο Χαραλαμπους
ειναι τελειως τρελλος που εχασε τοσο χρονο για το Ωμεγα; Και για να
τελειωνουμε ιδου αλλη μια προκληση για τους οπαδους του greekTeX του
Μοσχοβακη: προσπαθηστε να στοιχειοθετησετε ενα αρχειο XML/SGML  με το ΤεΧ
χρησιμοποιωντας το συστημα jadetex και αμα τα καταφερετε να μου...
ξαναγραψετε.

Φιλικα,

Α.Σ.

*Apostolos Syropoulos                                          *
*snail mail: 366, 28th October Str., GR-671 00  Xanthi, HELLAS *
*email     : apostolo at ocean1.ee.duth.gr                        *
*phone num.: +30-(0)541-28704                                  *
*home page : http://obelix.ee.duth.gr/~apostolo                *