No subject

andreadakis george kavafi at otenet.gr
Fri Jun 16 09:44:00 EEST 2000

Γειά σας . Με λένε Γιώργο και το γράμμα μου είναι μια επιστολή προς εσάς τους γνώστες του λειτουργικού linux.
Παρακαλώ αν δεν σας είναι κόπος απαντήστε μου γιατί είμαι σε απόγνωση.
Είμαι σχετικά νέος χρήστης του linux παρ ' ότι ασχολούμαι αρκετά χρόνια με τους υπολογιστές .
Πριν από ένα περίπου χρόνο εγκατέστησα στο σκληρό μου την διανομή της Suse 6.2 ,με το γραφικό περιβάλλον KDE και ομολογώ ότι δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερη δυσκολία παρά μόνο σε συγκεκριμένες συσκευές , όπως αν θυμάμαι καλά ήταν ο εκτυπωτής μου και κάτι τέτοια , δεν έχει και πολύ σημασία τώρα .Σε αυτό βοήθησε πολύ και το εγχειρίδιο της διανομής που νομίζω ότι είναι το ποιό πλήρες.Αυτό   που θέλω να ρωτήσω είναι ότι θυμάμαι ότι τα περισσότερα αρχεία ,άσχετα από το είδος τους, άνοιγαν αυτόματα από το ίδιο το λειτουργικό με διπλό κλικ επάνω του , δηλαδή το λειτουργικό επέλεγε το πρόγραμμα με το οποίο θ΄ανοίξει και αυτό χωρίς να γνωρίζω πως το  έχω πετύχει .
Λοιπόν αφού ασχολήθηκα αρκετά και διευκρινίζω ότι δεν είμαι ειδικός σε θέματα προγραμματισμού και διαχείρισης , δίαβασα ένα πολύ σοβαρό βιβλίο από ένα τρομερό (για μένα!!!) εκδοτικό οίκο αν και ακριβό για τη χώρα μας, O'REILLY το οποίο κάπου αναφέρει ότι η καλύτερη διανομή είναι αυτή της RedHat. Έτσι λοιπόν κι εγώ πήγα και αγόρασα πρόσφατα την εν λόγο διανομή και μάλιστα έκανα το λάθος , αγνοώντας την ύπαρξη διαφορετικών εκδόσεων , αγόρασα το Red Hat 6.2 Standard ed. η οποία είναι πολύ φτωχή από όλες τις απόψεις . (Το Mandrake 7.0 που μοίρασε το RAM πριν από καιρό είναι πολύ ποιό πλούσιο .
Μια και είπα RAM θυμήθηκα τον ανεκδιήγητο το Δήμου .Έτσι πρέπει , μην τον αφήνετε να πάρει ανάσα διότι είναι πολύ εριστικός και αυτό το λέω όχι για το τελευταίο του ατόπημα σχετικά με το linux αλλά γιατί εδώ και χρόνια τον έχω τσεκάρει από διάφορες δραστηριότητες του , άσχετες με το RAM.
Τώρα θα αναρωτιέστε γιατί σας τα πρήζω τόση ώρα .Λοιπόν θέλω κάποιος να μου πει γιατί όσο και αν προσπαθώ να κάνω το ίδιο και με αυτή τη διανομή , δηλαδή να ανοίγουν οι εφαρμογές αυτόματα δεν μπορώ να το πετύχω? μόνο κάθε φορά μου ζητάει να προσδιορίσω με ποιό πρόγραμμα θα ανοίγει το κάθε αρχείο και το αποτέλεσμα να είναι ότι τις περισσότερες φορές αυτά να μην ανοίγουν παράμόνο για διάβασμα μέσω του emacs. Ερώτηση δεύτερη , ανάμεσα σε τόσους τύπους αρχείων ,εγώ πως ξέρω τι ανοίγει τι και πως?,ποιός χριστιανός μπορεί να μου εξηγήσει ποιά αρχεία είναι έτοιμα να ανοίξουν και ποιά χρειάζονται κάτι άλλο (όπως άνοιξε σουσάμι ) κλπ.Νομίζω μια σχετική λίστα θα βοηθούσε ιδιαίτερα !
Σας παρακαλώ όποιος μπορεί ας σώσει έναν ετοιμοθάνατο από βέβαιο πνιγμό (εμένα).
Θα θεωρήσω μεγάλη βοήθεια όποια συμβουλή μπορείτε να μου στείλετε!
Αν το περιοδικό που είναι πραγματικά πολύ καλό δεν συμβουλεύει τότε μπορείτε να μου πείτε που ν' απευθυνθώ ?
Σημειώνω ότι το γραφικό περιβάλλον που χρησιμοποιώ by default είναι το GNOME.
Ευχαριστώ με πολύ σεβασμό για τις προσπάθειες διεύρυνσης του linux στην χώρα μας.
Γιώργος