O mpampas trela8hke! ;-)

the Webslave charon at charon.hell.gr
Tue Jan 25 04:52:11 EET 2000

On Mon, Jan 24, 2000 at 04:40:38PM +0000, Mike - Striker wrote:

> sto BSD. oxi sto UNIX giati Unix den einai BSD mono. kai to unix den
> einai 'h den prepei na einai mono gia admins ;)

Den thelo na se apogonteuso, alla to BSD einai to mono pou mporei na
xrhsimopoiei tin leksi "Unix".  Yparxei olokliri sullogi apo arthra sto
daily.daemonnews.org pou ekshgei pote kai giati eginan kati mnvuseis
sxetika me trademarks klp. kai pos allakse to BSD Unix ta sources tou
wste na mporei na xrhsimopoiei to onoma Unix xwris na plironei ta
apeira ston ekastote katoxo tou trademark.

Apo tin alli, to Linux *den* einai Unix, einai mia polu kali apomimnsn
opws exei eipothei paliotera se diafores listes pou exoun sxesi me to
linux, ellhnikes kai mi.

>                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> den shmainei oti gia na eisai unix prepei na eisai *omoios* me ta
> alla unix giati tote den yparxei anaptyksh alla ypoba8mish kai mh
> sebasmos sto unix-clone pou eftiakses. Antistoixa to linux ksekinhse
> apo to unix kai twra badizei enan pio "prwtoporiako" dromo.
>
> Mia pou anafer8hkes gia userland klp exw kapoies erwthseis na sou
> kanw giati egw o amoiros den mporw na tis apanthsw ;)
>
> 1)Den kserw posa xronia asxoleisai me unix alla tis entoles[1] ls, grep,
> rm, klp klp pou xrhsimopoiieis ka8e mera sto linux pou tis ema8es?

An kai moiazei na einai erotisi prosopiki pros ton Christo, na apantiso
ki ego, den mas xalaei mallon tin koubenta:

Se SunOS 4.3, pou einai basismeno ("surprise surprise") sto BSD Unix.

> 2)Ean bgei ayrio to NetBSD 1.5 kai dhlwsei oti allazei to directrory
> twn users apo /home/users se /house/users as poume (entaksei einai
> liges oi pi8anothtes [2] alla des to 8ewrhtika) esy 8a peis OXI esy
> den eisai to NetBSD alla ena kainourio leitourgiko pou den to iksera
> pote!

An kai oloi kseroume pos sto Unix, ara kai sto NetBSD (afou einai
apogonos tou BSD Unix) to HOME twn users einai sto /usr/home, den blepo
se ti eksuphreti i erotisi... gi' auton akribws to logo uparxoun ta
symbolic links.  Fthna einai, mono ena i-node to ena pianoun.

> Telos na pw kai kati kai opoios to katalabei to katalabe.
> Dystyxws/eytyxws gia thn periptwsh tou Linux den mporeis na peis oti
> exei 'h den exei istoria - einai 'h den einai kainourgio.

To "Unix"(TM)(R) ki ola auta jereis peripou pote, etsi pano kato, bghke?

Metra xronia.  Kai sugkrine auto pou uparxei se "istoria" piso apo ena
*BSD typou leitourgiko kai piso apo to Linux.

Kai mono tin douleia xronwn oloklirwn na beltiothei to Virtual-Memory
system pou exoun kanei se kapoia *BSD typou leitourgika, to Linux exei
akoma pollous peiramatismous mexri na tin ftasei.

Kaneis den arneitai oti to linux proxwraei grhgora.  Alla opws proeipa,
to na peis oti kapoios eftase "grhgora" tous allous, simainei oti oi
"alloi" exoun ksekinisei prin apo auton.  Ara oi "alloi" exoun
megalitero parelthon piso tous, kai sinithizetai auto to parelthon na
legetai istoria.  Twra an kollame stis lekseis, peta tin "istoria" kai
bres mia alli pou na exei to akribes vonma pou esu protimas.

> Otan kapoios shmantikos an8rwpos (opws twra o linUS [3]) yposthrizei
> thn mia mono apopsh to kanei epeithdes ki as kserei oti den einai
> alh8eia.

O linus den einai shmantikos "epeidi einai o linus".  Oute epeidi leei
auta pou leei.  Einai anthropos, kai mporei na pesei se lathi.  Parol'
auta exei ena dikio sto sugkekrimeno thema.

> Bebaia to na bgaineis kai na les psemata se an8rwpous pou synh8ws
> kseroun arketa apo Comp. Sc. mou 8ymizei ton Bill G.

Elaxisti sxesi exei to Comp. Sc. opws to les me to pws einai ftiagmenoi
simera oi upologistes.  Ksero tosous C.Sc. majors pou den kseroun na
ksexorisoun tin ennoia "arxeio" apo "katalogos" pou exo pia paratisei
kathe froudi elpida na miliso me autous gia upologistes.  An to thema
einai ta mathimatika, tote kati allazei ...

> [2] Pote den mporeis na ksereis o tomeas Computer Security ti mege8ous
>     allages 8a ferei se ena OS.

Analoga me to poso simasia dinoun oi idioi oi developers stin
"asfaleia" tou leitourgikou, o,ti ki an simainei auto.

Ejallou, kanena leitourgiko den einai "asfales", etsi genika ki
aorista.  To lew auto pisteuontas oti ena opoiodnpote mnxavnma, me eva
opoiodnpote leitourgiko sustnma, thelei kapoion monimws apo pano tou na
to krataei up-to-date, alliws einai apla 'allo ena leitourgiko pou
aurio den tha paizei'.

--
Giorgos Keramidas, < keramida @ ceid . upatras . gr >
"Don't let your schooling interfere with your education." [Mark Twain]
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr/lgu.html