ISDN (asxeto me linux)

Alexander Yohalas agio at intranet.gr
Wed Jan 5 09:11:58 EET 2000

DJ Art wrote:

> Alexander Yohalas wrote:
>
> Ναι, το ξέρω αυτό. Αυτό που δεν ξέρω είναι ποιά ακριβώς modem
> υποστηρίζουν πάνω από 115200. Π.χ. αν το 56Κ που έχω, το ρυθμίσω στο
> Linux για 230400, δεν δουλεύει. Στα winblows πολύ απλά δεν έχει πάνω
> 115200 στις ρυθμίσεις ...

Δεν είναι μόνο θέμα modem, πολύ περισσότερο είναι θέμα υπολογιστή: αν το UART (chip
σειριακής) του υπολογιστή σου δεν υποστηρίζει ταχύτητα πάνω από τα 115200, ό,τι και
να κάνεις με το modem πάει χαμένο. Δεν είναι και πολύς καιρός που ανεβαίνουν πάνω από
τα 115200 τα UART...

> Τί είναι αυτό ??? (εννοώντας το ml-ppp) ??? Τί σημαίνει το "ml" ???

Μαρξιστικό- Λενινιστικό, όπως λέμε ΜΛ-ΚΚΕ :-)ml σημαίνει multi-link: όταν το modem
(στην περίπτωσή μας το Netmod, που έχει αυτή τη δυνατότητα, μια και σαν συσκευή
ISDN-ΝΤ έχει 2 κανάλια φωνής- ουσιαστικά έχεις 2 τηλεφωνικές γραμμές) χρησιμοποιεί
και τα 2 κανάλια φωνής για να συνδέεται με την άλλη πλευρά. Έτσι κάνει 2 τηλεφωνικές
κλήσεις, αλλά διπλασιάζεται και ο μέγιστος ρυθμός μεταφοράς δεδομένων. Αυτό μπορεί να
γίνεται με διάφορους τρόπους: σαν εξ' ορισμού επιλογή του modem, σαν επιλογή από τη
γραμμή εντολής του modem, σαν δυνατότητα να το κάνει αυτόματα το modem αν δει ότι ο
ρυθμός μετάδοσης δεδομένων ξεπεράσει κάποιο κατώφλι για κάποιο συνεχόμενο χρόνο, κλπ,
κλπ.. Φυσικά πρέπει α) ο προμηθευτής υπηρεσιών να υποστηρίζει το ml-ppp, β) να το
έχει ζητήσει ο συνδρομητής και γ) να είναι ενεργοποιημένο στο modem. Αυτός ο τρόπος
με το κατώφλι χρησιμοποιούνταν από το NetMod: έχοντας σαν εξ' ορισμού κλήσεις ml-ppp,
μόλις ο ρυθμός των δεδομένων ξεπερνούσε το κατώφλι, ξεκινούσε δεύτερη κλήση, αυτή
απορριπτόταν, αυτό ξαναδοκίμαζε αφού ο ρυθμός δεν έπεφτε κλπ....

> ?Oso gia to problhma me tis synexeis klhseis gia to ml-ppp akoysa
> ?oti o OTE exei
> ?epilhf0ei toy problhmatos kai osoi eixan foyskwmenoys logariasmoys
> Ποιά είναι η σχέση του με τον OTE ??? (εννοώντας πάλι το ml-ppp) ??

Διπλή σχέση:
α) ο ΟΤΕ έχει την ΟΤΕnet (που υποστηρίζει ml-ppp, όπως και άλλοι)
β) ο ΟΤΕ μπορεί να δει ότι έγιναν κλήσεις σε αριθμό 0965χχχχχ με μηδενική διάρκεια
και να τις βγάλει από τη χρέωση.
Για την ιστορία, αν έχω ακούσει καλά, το πρόβλημα οφειλόταν σε servers που έλεγχαν να
κάποιος συνδρομητής έχει ml-ppp *αφού* είχε γίνει δεκτή η κλήση, οπότε, αν δεν είχε
ml-ppp, την απέρριπταν (=> 1 μονάδα...). Χωρίς να υποστηρίζω ότι το φταίξιμο ήταν
καθαρά δικό τους (μάλλον κάπου στη μέση ήταν), απλά λέω ότι υπήρχαν και servers που
απέρριπταν την κλήση *πριν*, οπότε και δεν έπεφταν μονάδες...

...Ουφ!!!
AlxUnderNet :-) 42

--
Alexander Yohalas, Computer Engineer