Enas syxronos "kipoyros".

Theo Bebekis bebekis at otenet.gr
Sun Jan 2 13:08:19 EET 2000

Γειά

>Peripoy tis 1:30 ta xaramata to Star, eixe mia tainia epistimonikis
>fantasias. Nomizo legotan "o kipoyros" (1992). Miloyse gia enan
>epistimona poy meso tis eikonikis pragmatikotitas, ekane enan noitika
>kathysterimeno, eksypno. Alla telika ton katentise ena  teras toy
>kyvernoxoroy, me dinami na elegxei ta panta meso tis eikonikis
>pragmatikotitas, me skopo na kyrieysei ta dyktia kai toys
>ypologistesoloy toy kosmoy, ktl... (san senario tis micro$OFT miazei.
>xmm....)

Συμπωματικά είδα και εγώ την ταινία ψες βράδυ Αγγελε. Στην αρχή φαινόταν
πολλά υποσχόμενη  αλλά στο τέλος κατέληξε μια χολυγουντιανή πατάτα.
Από τις ταινίες που κάνουν τους ανθρώπους περισσότερο τεχνοφοβικούς
και κυβερνοφοβικούς. Ενδιαφέροντα εφφέ αλλά τίποτα περισσότερο.

>  Ayto poy thelo na po einai oti prin liges ores, perasame se mia nea
>xilietia poy protagonistoyn oi ypologistes, kai oi anthropoi kanoyn
>kyriolektika toys komparsoys. Ayto tha einai to mellon mas? Tha vazoyme
>to CD sto drive, kai merika kalodia syndemena me to "myalo" mas kai ton
>ypologisti kai tha kathomaste oli mera, syndemenoi se enan pentium9 sta
>9 (giga), pezontas paixnidia, me teratodi grafika (xari stin Voodoo12 me
>666TB ram)?

Μμμμ, δεν χρειάζεται υπολογιστής για να πάθει κάποιος άνθρωπος τέτοια
ζημιά. Οι μισές μαμάδες αυτής της χώρας είναι εξαρτημένες από τις
διάφορες μεξικάνες Εσμεράλδες που προβάλει η τηλεόραση.
Μπορεί να μην χρειάζεται να συνδεθούν με την μηχανή αλλά το αποτέλεσμα
είναι περίπου ίδιο. Ο εγκέφαλος ονειρεύεται αυτό που θέλουν κάποιοι
έξυπνοι -τους συμφέρει δηλαδή- και έστω για λίγες ώρες χάνει την επαφή του
με την πραγματικότητα. Είναι ένα είδος εικονικής πραγματικότητας κι αυτό,
δεν είναι?

Ο άνθρωπος είναι από τα λίγα ζώα που φτιάχνει και χειρίζεται εργαλεία.
Ο υπολογιστής είναι ένα από τα τελευταία του εφευρήματα.
Δεν το βρίσκω λογικό να προβάλουμε τους εσωτερικούς, και κάπως
μεταφυσικούς μας φόβους ή οτι άλλο, στα άψυχα.
Τα εργαλεία αποκτούν αξία ή απαξία εξαιτίας της χρήσης τους.

>  Den ksero gia esas, alla pantos ego then tha ithela na pernao tin mera
>moy syndemenos me ena xazokoyti paizontas Fifa 2008 (leo tora... mporei
>na einai kai Tomb Raider ...  )

Ούτε και γω Αγγελε, αλλά λίγο πολύ περνάω την μέρα μου μαζί του
και έτσι, εννοώ μη-καλωδιωμένος με την μηχανή, και το χειρότερο
όχι για να παίξω κάποιο παιχνίδι.

>Ligo poly, ayti pisteyo oti tha einai i kataliksi tis anthropotitas,

Τόσο νέος και τόσο απαισιόδοξος, γιατί παλληκάρι μου?
Την κατάληξη της ανθρωπότητας δεν την γνωρίζει κανένας.
Εξάλλου περίμενε να δούμε τις νέες γενιές επεξεργαστών που έρχονται
στα επόμενα χρόνια και μετά το ξαναβλέπουμε.
Αν η ανθρωπότητα αποδειχτεί τόσο κουτή ώστε να καταστραφεί
από ένα της εργαλείο-δημιούργημα τότε μάλλον θα της πρέπει
μια τέτοια κατάληξη και έτσι ίσως αποδειχτεί και αυτό που
φοβούνται ορισμένοι: οτι η φυσική επιλογή πάλι έκανε λάθος
στο είδος -το 'χε ξανακάνει με τους δεινόσαυρους-.

>Kalodia, tsipakia, sylikoni kai ola ta kala toy Theoy. ( An den ton
>exoyme antikatastisei kai Ayton )
>Mporei epidei eimai mono 15 xronon, i gnomi moy na min "symvadizei" me
>aytin ton megalyteron (se ilikia)  myalon tis listas, alla ti na kano...
>O Theos me ekane na agapiso to Linux kai toys ypologistes apo noris (
>...... )

Οι ψυχοκοινωνιολόγοι ακόμη διαφωνούν για το αν η θρησκευτικότητα
είναι έμφυτη στον άνθρωπο ή όχι. Θεοί πάντως υπήρξαν πολλοί κατά
καιρούς και αν και δεν αλλάζουν ταχτικά, αλλάζουν πάντως.
Ταχτικότερα αλλάζουν οι γνώμες των επι γης αντιπροσώπων τους
για το τι επιτάσσουν και τι όχι οι συγκεκριμένοι θεοί.
Από την εποχή του "ιαματικού ψεύδους" οι τεχνικοί της χειραγώγησης
απέκτησαν και θεωρητικό υπόβαθρο.

Μεταξύ μας τώρα, έχω την υποψία οτι το Linux, τους υπολογιστές κλπ
θα τους ερωτευόσουν ούτως ή άλλως. Για παράδειγμα, εγώ, δεν είχα
κανέναν να με συστήσει ή οδηγήσει όπως εσύ κι όμως έπαθα το ίδιο με σένα.

Αλλά είναι μεν σημαντική η εκλογή του αντικειμένου του έρωτά μας
είναι όμως σημαντικότερη η χρήση του και η στάση μας απέναντί του.
Ειδικά με τους υπολογιστές, νομίζω, ότι αυτό έχει περίπου απόλυτη ισχύ.

Πολύ καλά έκανες και αγάπησες το Linux, τους υπολογιστές κλπ
όποιος ή οτιδήποτε κιαν ήταν αυτό που σου έκανε να το αγαπήσεις.

>Telos panton, ayta ithela na po, tora opoios thelei to skeftete kai moy
>apantaei. (an den me exete diagrapsei prota -ftoy ftoy-)

Διαγραφή?
Μπα δεν νομίζω ότι ταιριάζουν τέτοιες πρακτικές στην κοινότητα του Linux.
Δηλαδή όχι για τέτοιους λόγους. Δεν έχουμε τίποτα να φοβόμαστε ούτε
εσύ, ούτε εγώ, ούτε και κανείς άλλος όσο μένουμε μέσα στα όρια
της e-ευπρέπειας και των e-εθίμων.

Καλή χρονιά (και μακριά από καλώδια)

Theo

Theo Bebekis