Arbitrary precision numbers.

Nikos Mavroyanopoulos nmav at hellug.gr
Wed Feb 16 16:55:23 EET 2000

On Tue, Feb 15, 2000 at 06:25:37PM +0200, Galanakis Dimitris wrote:

> [...]
> programmatismou. Thelw na kanw ena programma pou na kanei praxeis
> apeiris akribeias. To texnasma pou xrisimopoiw einai oi "arithmoi" mou
> na einai pinakes typou int (px int *number[LENGTH] , opou LENGTH mia
> stathera). Kata diki mou symbasi oi arithmoi int pou tha xrisimopoiw tha
> einai sto diastima apo 0..9999. Etsi tha mporw na typwsw enan tetoio
> pinaka sxetika (tropos tou legein) apla. typwnontas me ti seira tous
> arithmous. Tha thewrw aytous tous arithmous ws akeraious. Me to "psifio
> mirkoteris simasias" sti thesi 0 ( diladi einai to number[0]) Apo ekei
Περιορίζεσαι απο το δεκαδικό σύστημα. Έτσι μπορείς πιο εύκολα να
κάνεις τους αλγόριθμους για τις πράξεις, αλλά χάνεις μνήμη.

> kai pera prospathw na ftiaxw routines pou na kanoun ta stoixeiwdi,
> prosthesi pollaplasiasmo ktl. Paradeigma routinas pou kanei prosthesi
> einai i exis:
[...]

> Exw brei mia ligo periplokoteri routina gia pollaplasiasmo alla den
> mporw na fantastw kapoion algorithmo tha tin diairesi!!!
Ο πιο απλός αλγόριθμος για διαίρεση είναι αυτός που κάναμε στο δημοτικό
	 χ | ψ
	.. |---
	 υ | π

Σίγουρα θα βρείς αρκετούς (καλύτερους) σε κάποιο βιβλίο θεωρίας αριθμών,
ή αλγορίθμων.

> Exei kaneis
> kamia idea? Episis an yparxei idea gia mia pio praktiki parastasi
> arithmwn apeiris akribeias tha einai eyprosdekti
Αν δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις την gmp2, τότε απλώς κάνε
typedef struct {
	char *akeraio_meros;
	char *dekadiko_meros;
} number;
number num;
num.akeraio_meros=malloc(psifia);
num.dekadiko_meros=malloc(psifia2);

Έτσι όμως δουλεύεις στο 256-αδικο σύστημα, και θέλεις αρκετή δουλειά
για τις μετατροπές.

--
Nikos Mavroyanopoulos
mailto:nmav at hellug.gr