MesaGL w/ various Graph.Cards ...

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Tue Feb 15 00:52:49 EET 2000

On Sun, Feb 13, 2000 at 12:13:18PM +0200, DJ Art wrote:
> Έχει "παίξει" κανείς με Mesa ??? (μάλλον ναι)
>
> Αυτή δουλεύει για όλες τις κάρτες γραφικών ή υποστηρίζει ΜΟΝΟ αυτές που
> αναφέρει στο site της (όλες τις Voodoo και καμιά ΤΝΤ x, κ.α) ???

  Η Mesa έχει μπόλικους drivers που της επιτρέπουν να τρέχει σε πληθώρα
γραφικών συσκευών. Ένας από αυτούς είναι για τα X, και επομένως της
επιτρέπει να τρέχει σε οποιονδήποτε X server.

  Για παιχνίδια και τέτοια όμως δεν αρκεί να τρέχει κάπου, πρέπει να έχει
και υποστήριξη για επιτάχυνση από το υλικό. Μέχρι να βγουν τα XFree86 4.0,
υπάρχουν ουσιαστικά δύο επιλογές:

  1. Με τις κάρτες τις 3dfx υπάρχει κάποιου είδους υποστήριξη, αλλά δεν είχα
ποτέ επαφή και δεν ξέρω περισσότερα.

  2. Για μερικά άλλα τσιπάκια (Riva, Matrox G200/G400, αλλά και S3 Virge
(!)), υπάρχει το Utah GLX, δες το http://glx.on.openprojects.net/ μια που
βαριέμαι να λέω περισσότερα.

  Μια που αναφέρθηκε και σε άλλο μήνυμα, τα XFree86 4.0 θα έχουν το DRI, ή
αλλιώς Direct Rendering Infrastructure. Αυτό επιτρέπει μια πιο άμεση σύνδεση
των προγραμμάτων με την κάρτα γραφικών, μέσω του GLX πάντα, ενώ αντίθετα,
π.χ., το Utah GLX είναι πλήρες client-server, και επομένως δεν κάνει για
πολύ βαρύ 3D.

> [...]
> νομίζω 1) και τα demos που την συνοδεύουν δουλεύουν μιά χαρά. Όταν έβαλα
> το demo του Quake3 παλιότερα, "έβλεπε" την Mesa (αλλιώς δεν αρχίζει
> καν), φορτωνόταν και έβλεπα παράσιτα, ενώ "άκουγα" σωστά: άκουγα τον ήχο
> που έκανε στο menu ΚΑΙ όταν μπαίνει στο παιχνίδι (στα τυφλά κατάφερνα να
> πατήσω enter στο new game κλπ ...).
>
> Η mesa σε συνδυασμό με την κάρτα γραφικών φταίει (στα windows πάντως
> παίζει με opengl) ή το quake ?? (Στα forums του quake3 είχα διαβάσει πως
> το quake στο Linux παίζει ΜΟΝΟ με mesagl και όχι software, σε αντίθεση

  Δεν ξέρω τι μπορεί να είναι το πρόβλημα, ίσως και σε εσένα να φταίνε τα
bpp.

--

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr/lgu.html