MesaGL w/ various Graph.Cards ...

Panos Katsaloulis teras at writeme.com
Sun Feb 13 19:46:51 EET 2000

In article <38A683BE.852E1197 at freemail.gr>,
	djart at freemail.gr (DJ Art) writes:
> Έχει "παίξει" κανείς με Mesa ??? (μάλλον ναι)
>
> Αυτή δουλεύει για όλες τις κάρτες γραφικών ή υποστηρίζει ΜΟΝΟ αυτές που
> αναφέρει στο site της (όλες τις Voodoo και καμιά ΤΝΤ x, κ.α) ???

Αν αναρωτιέσαι αν μπορεί να γίνει software rendering τότε η απάντηση είναι
ναι. Όμως μη περιμένεις χωρίς hardware acceleration να δεις ταχύτητα σε
λογικά επίπεδα.
Ενώ πχ. σε software επίπεδο να περιμένεις ταχύτητες 1fps σε hardware (οι
Voodoo που λες κλπ.) μπορεί άνετα να φτάσει 30 ακόμα και 50 fps.
Αυτό είναι γενικά υπόθεση των 3D γραφικών

> Έχω μια Intel 740, η οποία υποστηρίζει opengl σε 16-bit. Είχα
> εγκατεστημένη την Mesa 3.x απο source (δεν θυμάμαι την τιμή του x,
> νομίζω 1) και τα demos που την συνοδεύουν δουλεύουν μιά χαρά. Όταν έβαλα
> το demo του Quake3 παλιότερα, "έβλεπε" την Mesa (αλλιώς δεν αρχίζει
> καν), φορτωνόταν και έβλεπα παράσιτα, ενώ "άκουγα" σωστά: άκουγα τον ήχο
> που έκανε στο menu ΚΑΙ όταν μπαίνει στο παιχνίδι (στα τυφλά κατάφερνα να
> πατήσω enter στο new game κλπ ...).

Καλύτερα ειδικά για το quake να παραμείνεις στους οδηγούς mesa που δίνει η
idsoft, εκτός αν ξέρεις τι κάνεις.
Αν πάντως η καρτα σου δεν υποστηρίζει hardware acceleration στo Linux,
αποχεραίτα τις επιδόσεις.

> Η mesa σε συνδυασμό με την κάρτα γραφικών φταίει (στα windows πάντως
> παίζει με opengl) ή το quake ?? (Στα forums του quake3 είχα διαβάσει πως
> το quake στο Linux παίζει ΜΟΝΟ με mesagl και όχι software, σε αντίθεση
> με αυτό των Windows ...)

παίζει και με software opengl (ή με τις hardware-compatible βιβλιοθήκες της
mesa) αλλά το ερώτημα είναι κατά πόσο είναι playable.
Αν θες να χρησιμοποιήσεις κάποια _δική_ σου βιβλιοθήκη, υπάρχει κάποια
command line εντολή για να το δηλώσεις (δεν θυμάμαι) αλλά δηλώνεται και στο
rc αρχείο αν δεν κάνω λάθος.
Π.χ. κάτι τέτοιο μπορείς να κάνεις με voodoo3 & DRI ώστε να παίζεις Q3 σε
παράθυρο στα Χ με accelerated επιδόσεις! (ας είναι καλά η 3DFX που έκανε
opensource τους drivers)

--
Panos Katsaloulis <teras at writeme.com>
* Microsoft brought artificial intelligence to our desktop:
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr/lgu.html