Re: Ερωτησεις απο καποο αρχαριο.

Achilleas Kotsis achille at freemail.gr
Thu Feb 3 11:13:58 EET 2000

----- Original Message -----
From: "Fotis Georgatos" <fgeorgatos at yahoo.com>
To: "Dimitris Prountzos" <shodan at internet.gr>
Cc: <linux-greek-users at hellug.gr>
Sent: Thursday, February 03, 2000 2:15 AM
Subject: Re: Ερωτησεις απο καποο αρχαριο.

Κατ΄ αρχήν ο συλλογισμός σου είναι λάθος. Δεν δημιουργείς από τα windows
FAT32 partition για να βάλεις το Linux, απλά φροντίζεις να υπάρχει
διαθέσιμος χώρος στο σκληρό σου ώστε να δημιουργήσεις τα partitions που
θέλεις με το fdisk του Linux (ή το Disk Druid).
Αν κατάλαβα καλά, έχεις κάνει το εξής:
1o primary partition: 500MB - FAT16
Extended partition:12,6MB
1o logical drive στο extended partition: 8,1GB - FAT32
2ο logical drive στο extended partition: 4.5GB - FAT32

Από Linux λοιπόν, εσύ σβήνεις το δεύτερο logical drive και πας να
εγκαταστήσεις εκεί ένα Linux ext2 partition. Δεν δουλέβει όμως έτσι το
σύστημα...Ο δίσκος σου είναι ήδη γεμάτος, αφού τον χώρο τον μοιράζονται το
primary partition σου, και το extended. Ο χώρος που έχεις είναι μέσα σε DOS
extended partition, τον οποίο το Linux δεν μπορεί να χρησημοποιήσει για να
φτιάξει ext2 partition.

Συμπέρασμα: Από windows, πρέπει να κάνεις το extended partition σου μεγέθους
ίσο με το logical drive που έχεις μέσα, και τον υπόλοιπο χώρο να τον αφήσεις
unpartitioned, για να μπορέσει το Linux να φτιάξει το δικό του ext2
partition, το οποίο θα είναι primary.

Για τους 1024 cylinders τώρα...μια καλή λύση θα ήτανε να σβήσεις το 1o
primary partition που έχεις το FAT16, και να το ξαναδημιουργήσεις λίγο
μικρότερο (κατά 16MB όπως λέει το manual σου). Έτσι μπορείς να φτιάξεις ένα
partition table κάπως σαν αυτό:

hda1 - Linux native (ext2) - 16MB - /boot
hda2 - DOS primary (FAT16)
hda3 - Linux swap
hda4 - Linux native (ext2) - /
hda5 - DOS extended - 1st logical - FAT32

Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να κάνεις backup τα partitions που θα σβήσεις,
και νομίζω ότι στο fdisk του DOS, για να αλλάξεις το μέγεθος του primary DOS
partition, πρέπει να σβήσεις τα παντα! Αυτό λύνεται βέβαια αν
χρησιμοποιήσεις το Partition Magic, το οποίο όμως δυστυχώς είναι commercial
(οπότε ή το αγοράζεις, ή το βρίσκεις πειρατικό). To Partition Magic μπορεί
να κάνει resize partitions, χωρίς απώλειες δεδομένων, και "βλέπει" FAT16,
FAT32, NTFS και ext2 partitions.

Ελπίζω να σε βοήθησα...

Achilleas Kotsis a.k.a Achille
Webpage: http://www.cc.ece.ntua.gr/~akots/
PGP Key: http://www.cc.ece.ntua.gr/~akots/pgp.txt
-- Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your .signature to help me
spread! --

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr/lgu.html