UFT8

Panos Katsaloulis teras at writeme.com
Wed Apr 26 00:43:56 EEST 2000

Στις Τρι, 25 Απρ 2000, γράψατε:
> On Mon, Apr 24, 2000 at 05:28:52PM +0300, Panos Katsaloulis wrote:

Stelnw kat'arxhn ayto to post sthn greek-users, opoy kai kanonika <<anoikei>>.

> Exo dei ta windows 2000 opws ta eixan egkatastnsei sto ceid.upatras.gr
> ta paidia tou upologistikou.  Den pairno orko oti ta windows 2000 se
> ola ta setup to kanoun auto, alla sto sugkekrimeno setup pou eida, kai
> to epibebaiosa simera to prwi, akoma kai to notepad sozei by default se
> utf8 :/
>
> bebaia, auto den apodeiknuei me kanena tropo oti *mono* auto mporei na
> ignei -- afou einai mia periptosi parolo pou diafores machines sto .ceid
> to kanoun (dnladn na xrhsimopoieitai utf8 pantou).

To 9ema pisteyw exei endiaferon - kai mhlaw panta apo th meria toy Linux.
Ap'o,ti 3erw to Linux (Unix[1]) exei <<skopo>> ta unicode na ta dei apokleistika
ws UTF8. Apo thn allh meria eixa <<akousei>> pws ta windows2000 9a eixan ws
default gia <<aytes>> tis periptwseis o,ti eixan mexri twra - ta 16bit unicode.
Mia poy ta pragmata arxizan na mplekontan einai logiko na 9ewroysa pws 9a
yphrxe problhma kai 9a odhgoyse se monomaxia <<gigantwn>>.

Gia allh mia fora 9a dhmioyrgontan xasma meta3y toy kosmoy toy Unix kai twn
windows, akoma kai se epipedo aploy text arxeioy kai malista ths agglikhs
glwssas. Giati (gia osoys den 3eroyn) ena keimeno px. 10 grammatwn (agglikwn) se
UTF8 9a exei mege9os 10 bytes, enw se 16bit unicode 20 bytes. GIa ellhniko
keimeno 10 grammatwn (xwris kena klp) 9a epianan kai ta dyo 20 bytes.

Afnw ws askhsh ston anagnwsth th synexeia ths syllogistikhs, otan malista
mperdeyontai kai ta [SPACE] klp., poy sto UTF8 einai 1 byte enw sto 16 bit 2.

To gegonos oti h M$ ekane <<strofh>> pros to UTF8 einai mia _poly_ eyxaristh
plhroforia.

[1] Ayto den einai akribws alh9eia. H Sun sthn Java xrhsimopoiei 16 bit was
default p.x. gia na dhlwseis typo char, enw par'ola ayta exei kai roytines
biblio9hkhs gia UTF8 [2]

[2] H Java exei roytines biblio9hkhs gia o,tidhpote sxedon kykloforei ston
planhth, opote den einai ayto kati poy 9a eprepe na lhf9ei yp'opsin.

--
Panos Katsaloulis <teras at writeme.com>
* Microsoft brought artificial intelligence to our desktop: