Πολυτονικά

Panagiotis K. Prokopiou redarrow at x-treme.gr
Tue Apr 4 00:57:48 EEST 2000

Από ότι καταλαβαίνω το ζήτημα είναι να γράψουμε πολυτονικά στο linux. Αυτό που
δεν καταλαβαίνω είναι γιατί βιαζόμαστε να καταλήξουμε κάπου αφού μέχρι στιγμής
κανείς δεν τα χρειάζεται (εννοώ ότι όσοι τα έχουν πραγματική ανάγκη έχουν
βολευτεί με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο). Πιστεύω ότι πολιτονικά σε 8-bit
γραμματοσειρές είναι λάθος. Και αυτό γιατί μία γραμματοσειρά επιβάλλεται να έχει
τουλάχιστον το σύνολο ASCII γιατί διαφορετικά ο χρήστης δεν μπορεί να την
χρησιμοποιήσει για να <<συνεννοιηθεί>> με τον υπολογιστή του. Θα μου πείτε
βέβαια ότι δεν την θέλουμε για το terminal αλλά για το star office αλλά
νομίζω ότι αυτό δεν αλλάζει κάτι.
Η λύση που προτίνω εγώ είναι το unicode. Αφού κάποιος έχει ήδη μεριμνήσει <<πριν
από εμάς για εμάς>> γιατί να μην το δεκτούμε; Είναι ίσως και μια ευκαιρία να
ξεφύγουμε και από άλλες ασυμβατότητες όπως είναι το ¶.
Ένα γραπτό γράφεται για να διαβάζεται ανεξάρτητα λειτουργικού και
γραμματοσειρών. Ως σήμερα το λειτουργικό δεν παίζει ρόλο σε αυτό, απαιτήται όμως
η σωστή γραμματοσειρά. Γιατί να μην εποφεληθούμε;
Από όσο ξέρω το unicode είναι προ των θυρών και του linux. Δεν ξέρω όμως αν
αρκεί ένας απλός οδηγός πληκτρολογίου ή απαιτήται και η υποστήριξη από πλευράς
εφαρμογών. Το γεγονός είναι όμως ότι όπως και να έχει το unicode θα επικρατήσει
και πρέπει να γίνει έτσι. Οπότε ας κοιτάξουμε το μέλλον και ας κάνουμε υπομονή
να γίνει παρόν.