polytonika kai ismini

nikolas at glossa.net nikolas at glossa.net
Mon Apr 3 17:06:04 EEST 2000

Συγγνώμη για την απουσία, αλλά είχα πρόβλημα με την σύνδεσή μου αυτές τις

Ο τύπος "έως" είναι της αττικής διαλέκτου, ενώ ο τύπος "ηώς" είναι ιωνική
διάλεκτος. Εδώ έγκειται και το παιγνίδι που έκανε ο Όμηρος στα Έπη του για
να του βγαίνει το μέτρον με τα μακρά και τα βραχέα φωνήεντα.

όσο για τους παπάδες, επιτρέψτε μου να συμφωνήσω. Τα βάσανα που πληρώνουμε
σήμερα οφείλονται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές λογισμικού θεώρησαν τους
παπάδες ιδανικούς beta testers. Αυτό το λέει η Microsoft και όχι εμείς.

Σύμφωνα με τους παπάδες, λοιπόν, ελληνική γλώσσα είναι η ελληνιστική κοινή
διάλεκτος και όχι η διαχρονία της Ελληνικής (4000 χρόνια γραπτών μνημείων).
Όχι από φθόνο ή κακή διάθεση, αλλά διότι ασχολούνται με το κομμάτι των
κειμένων που τους αφορά στην μελέτη τους. Αν δεν υπήρχαν βέβαια οι μοναχοί
και τα αντιγραφεία δεν θα είχαν σωθεί τα έργα των αρχαίων Ελλήνων
συγγραφέων, ούτε όμως θα καιγόταν το μοναδικό αντίτυπο του 2ου βιβλίου της
ποιητικής του Αριστοτέλους που αναφερόταν στην Κωμωδία...

Για ό,τι θέλετε στην διάθεσή σας.

Νίκος Βασιλάκος
γλωσσολόγος - δημοσιογράφος
υπεύθυνος γλωσσικών θεμάτων και διαδικτύου
Περιοδικό NEMECIS

ΥΓ. Δυστυχώς όταν λές γλωσσολόγος πρέπει να διευκρινίζεις ότι σπουδάζεις στο
πανεπιστήμιο Αθηνών και ότι δεν είσαι εμπειροτέχνης-ερασιτέχνης της λαϊκής
ετυμολογίας (Αμερική= α-μερική, Ιαπωνία= Οι άπω ίωνες και άλλα τρελά) :-)))