polytonika kai ismini

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sun Apr 2 17:16:11 EEST 2000

  Παρακολουθώ τη συζήτησή σας με ελάχιστο ως μηδαμινό ενδιαφέρον (τα
πολυτονικά είναι ένα θέμα που δεν με αγγίζει καθόλου), αλλά παρόλ' αυτά δεν
μπορώ να μην κάνω κάποιες παρατηρήσεις. Καταρχήν, έχετε μπερδέψει τελείως
μέσα στην ακολουθία των μηνυμάτων το θέμα των γραμματοσειρών με το θέμα του
πληκτρολογίου, με αποτέλεσμα ώρες ώρες να μην καταλαβαίνει κανείς για ποιο
από τα δύο μιλάτε.

  Σε κάθε περίπτωση, δυο λογάκια μόνο έχω να πω για τις γραμματοσειρές και
το Unicode (ή τα UCS/2 και UCS/4, όποιο θέλετε). Εγώ λοιπόν νομίζω ότι η όλη
συζήτηση του τι θα γίνει μέχρι να έρθει το Unicode είναι τελείως άσκοπη.
Δηλαδή τι, νομίζετε ότι 8 bit είναι αρκετά για όλα τα πολυτονικά ελληνικά; Η
απάντηση βέβαια είναι ναι, αρκεί κανείς να μην έχει την παράλογη (!)
απαίτηση να έχει και χαρακτήρες από άλλες γλώσσες μέσα, όπως π.χ. το
λατινικό αλφάβητο.

  Από την άλλη, το UCS/2 έχει, απ' όσο ξέρω, έτοιμες θέσεις και για τα
πολυτονικά. Δεν έχει νόημα να φτιάχνουμε δικά μας πρότυπα (προσέξτε το
οξύμωρο της φράσης), τη στιγμή που υπάρχουν έτοιμα, και μάλιστα παγκοσμίου
αποδοχής. Τέλος πάντων, δεν θέλω να πολυλογώ, γι' αυτό απλά θα σας παραπέμψω
στη σελίδα ενός λίγο πολύ ειδικού στο θέμα, του Markus G. Kuhn:

	http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/

  Από εκεί μέσα, δείτε κυρίως τις σελίδες unicode.html και ucs-fonts.html.

On Sat, Apr 01, 2000 at 03:06:24PM +0000, Panos Katsaloulis wrote:

..[snip]..

> Ayto poy pisteyw einai kalytero (epanalambanw gia non-unicode
> grammatoseires) na akoloy9hsoyme to mexris shmera standard poy akoloy9hse h
> idia h M$. Mh thn kathgoroyme panta: to problhma me to 'A poydiaiwnizetai
> akoma wfeiletai ston xarakthra P anapodo... Akoma kai to SO meta apo 8
> xronia exei pali to idio problhma...

  Χμ... Αν και δεν καταλαβαίνω ακριβώς τι θέλεις να πεις εδώ πέρα, το
πρόβλημα που αναφέρεις με το ανάποδο Ρ οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην
Microsoft. Βλέπεις, όταν η Microsoft αποφάσισε να χρησιμοποιήσει στα Windows
95 πολλές γλώσσες, Unicode κτλ., ήταν προφανές ότι θα χρειαζόταν και τα
iso-8859-x. Όμως στη θέση που είχε η Microsoft το εν λόγω σύμβολο για το
Word, τα πρότυπα κατά ISO είχαν άλλα γράμματα, το δε iso-8859-7 είχε το ¶.
Οπότε, αντί να αλλάξει το Word, η MS προτίμησε να αλλάξει όλες τις
κωδικοποιήσεις και να βγάλει δικές της (βλέπε Windows-12xx). Για μένα τα
«πρότυπα» της Microsoft είναι καλά, όταν δεν υπάρχουν άλλα πρότυπα που να
έχει αγνοήσει επιδεικτικά ή να έχει παραποιήσει ακόμα πιο επιδεικτικά.

--