Μιά πικρη αληθεια...

Christos Ricudis ricudis at paiko.gr
Mon Sep 13 20:25:26 EEST 1999

Hello DJ!

  On 11 Sep 99, DJ Art wrote to All with subject "Μιά πικρη αληθεια...":

 DA> Με λίγα λόγια θέλω να πώ, ότι το άν θα ελέγξεις ένα πρόγραμμα σε
 DA> ".tar.gz" source μορφη,  αν θα πάρεις χαμπάρι που θα
 DA> εγκατασταθούν τα αρχεία του, εξαρτάται από τον προγραμματιστη.

 DA> Μηπως κάνω κάπου λάθος ??

Δυστυχως οχι. Εγκειται στις γνωση και την προσοχη του καθε developer να βαλει
τα πραγματα εκει που πρεπει, και δεν υπαρχει δυστυχως μια αποψη για το που
"πρεπει".

Συνηθως, οταν κανεις install προγραμματα που η installation procedure τους δε
σου γεμιζει το ματι, κανεις ενα make -n install πρωτα για να δεις που παει τι.

Σε ολο το GNU configurized software (υποτιθεται οτι πρεπει να) μπορεις να
ορισεις το installation prefix με την παραμετρο --prefix. Συνηθως τα local
system additions εγκαθιστωνται στο /usr/local/. Θα ηταν πολυ ομορφο να ειχε
προβλεφθει καποιος μηχανισμος εγκαταστασης του software στο π.χ.
/usr/local/{packagename}/ και αντιστοιχων links στο /usr/local/[bin,man,ktl].
(απο οσο θυμαμαι υπαρχει ενα αναλογο πακετο αλλα δεν ξερω ποσο καλο ειναι).

Βεβαια, τιποτε δεν εμποδιζει τον προγραμματιστη να σου κοτσαρει μαζι με το
προγραμμα σου κι ενα ωραιο backdoor στο /bin/login. Οι κανονες του σωστου
administration λενε οτι κατα την κανονικη λειτουργια του συστηματος, το /usr
και το / ειναι readonly, και ολα τα αρχεια δεδομενων βρισκονται στο /var η στα
home directories. Πρεπει να απαγορευτει δια νομου η χρηση του /usr/lib/ για
μεταβλητα data files, με ποινη καταγκαστικων εργων του developer σαν system
administrator για δυο χρονια.

--
Christos Ricudis
Prof:    So the American government went to IBM to come up with a data
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr