Transparent Rxvt

DJ Art djart at freemail.gr
Wed Sep 1 17:14:01 EEST 1999

Christos Ricudis wrote:
> Απορω πραγματικα με τον ηλιθιο που σκεφτηκε οτι ενα διαφανο rxvt θα ηταν
> usable. Δε λεω, εντυπωσιακο ειναι, αλλα αντι να κανεις τη δουλεια σου σε
> παρακινει να μετακινεις ολη την ωρα το παραθυρο για να ειναι aligned τα
> γραμματα του rxvt με τα βυζια της αμαζονας που εχεις βαλει για background...

Το θέμα βέβαια δεν υπάγεται στην αμαζόνα, αλλά είναι κυρίως θέμα τιμής.
Δεν μπορεί να διαβάζω man pages και να μην δουλεύει. Άλλωστε αυτή είναι
η γοητεία του Linux (όχι της αμαζόνας), να μαθαίνεις διαβάζοντας.
Επομένως περνάμε σε 2ο επίπεδο. Από τη στιγμή που τα man pages μιλάνε
για inheriting των pixelmaps του background, θα κάνω τα πάντα για να
βγεί ασπροπρόσωπος αυτός που έγραψε τα man pages.

Τώρα όσον αφορά το usage, εδώ μπαίνει η προσωπική εμπειρία. Για
παράδειγμα, αν είναι 3:00 η ώρα το βράδυ και κοιμούνται όλοι τριγύρω και
επιβάλλεται να έχω κλειστά τα ηχεία, τότε το αδιαφανές rxvt μπαίνει πάνω
από τον AOL Messenger για να μπορώ να ελέγχω πότε απαντάει ο συνομιλητής
μου, αφου δεν θα μπορω να ακούσω τον ήχο εισερχόμενου μηνύματος.

Το ηθικό δίδαγμα είναι ένα: Ο Αμέρικο Μαλάκας ήταν βλάκας που ονόμασε
την Ινδία του Κολόμβου Αμερική. Από την άλλη, ο Κολόμβος θα έπρεπε να
κάτσει στα αυγά του (ή έστω να καθόταν πάνω στο αυγό του), ενώ τόσοι
άλλοι κυριολεκτικά παίρνουν το αυγό και το κουρεύουν, προσπαθώντας να
βγούν στο Ricudi για το αν μπορεί κανείς, φτιάχνοντας πρόγραμμα, να
επέμβει στο ext2.
Το όλο θέμα είναι ξεκάθαρο και διακρίνεται σε δύο περιπτώσεις:

1) Αν κάποιος έχει "φυσική" πρόσβαση στον υπολογιστή, δηλαδή μπορεί να
το ξεβιδώσει και να μπεί στο BIOS, τότε ο απλούστερος τρόπος να πειράξει
το ext2 partition, αν δεν έχει το password του root και δεν είναι
encrypted το partition είναι να εγκαταστήσει σε άλλο μέρος Linux, στο
οποίο θα είναι root ο ίδιος και θα μπορεί να κάνει mount το αλλο
partition. Απλό δεν είναι;

2) Αν βρίσκεται όμως αλλού και σαν απλός χρήστης προσπαθεί να έχει
πρόσβαση στο partition, θα πρέπει να γίνει root.

Τελικά πώς θα κάνω transparent το rxvt ??

| DJ Art                                                  |
| email address: <djart at hellug.gr> <djart at freemail.gr>    |
| Personal Linux Page:                                    |
| http://www.geocities.com/SiliconValley/Code/6319        |

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr