Yet Another Newbie needs help

Antonis Tsolomitis atsol1 at iris.math.aegean.gr
Thu Oct 14 15:21:17 EEST 1999

> Oi kalyteres apantiseis einai oi genikes. An arxisoume na leme
> sto debian ginetai etsi, sto suse etsi, sto redhat etsi, sto turbolinux
> alliws, den ginetai support, alla mpaxalo. An kapoios den mporei
> na kanei edit ena arxeio (estw oxi me to vi, alla pico, joe), ti to
> thelei to linux?

Nomizw pws ayto eivai sxetiko. Gia emeva oi kalyteres apavtnseis
eivai aytes pou eivai akribeis kai eivai etsi diatypwmeves wste va eivai
xrnsimes se autov pou tis
<<exei avagkn>>. Oi gevikes eivai kales gia tous experts kai
oi experts dev eivai n pleiopsnfia.

Twra to ti va to kavei to linux av dev kserei pico eivai eva 0ema.
Alla vomizw pws oi developers tou KDE n' tou Gnome ka0e 'allo
para 0a symfwvousav. Me mia sygxrovn distribution boreis va
kaveis ola osa 0a n0eles va kaveis kai se alles platformes opws
Windows kai malista xwris tov fobo va sou kremasei. Dnladn
kai Office exeis kai mail tools exeis kai browsers kai CDburning
utilities exeis. Kai ola ayta douleuouv xwris pico.
Nomizw pws n vootropia aytn (<<ti va to kavei to linux ama dev kserei
pico>>) eivai aytn pou ekmetaleuovtai diaforoi (opws MS) gia ta dika tous
leitourgika. Na baloume oloi kai twm kai ta terminals va trexouv ksh
se ekeivn tnv kataplnktikn ekdosn twv Sun pou dev se afnvei
va grapseis oute ls.

> Den arkei auto. Prepei na einai kai settarismenos. Alliws pali mpaxalo.

Eilikriva dev katalabaivw tnv skopimotnta aytns tns plnroforias.
Evas veos xrnstns opws to pallnkari pou rwtnse egraspe o av0rwpos oti
eivai <<veos>>. Eivai dyvatov va katebase tnv prwtn ekdosn tou linux
(aytn pou protoeftiakse o Linus) kai va paleuei va tnv kavei va doulepsei;

Dev eivai safes oti egkatestnse o av0rwpos mia sygxrovn distribution
tou leitourgikou kai 0elei va dei apla Internet;
RedHat, Mandrake, Caldera kai Suse pou exw dei (kai eimai sigouros kai stn
Debian) pavtou o named douleuei kai eivai etoimos va ekypnretnsei
tov xrnstn. Eivai sav va leme <<eimai kaivourgios, ebala RedHat 6.1 alla
prepei va prosexw giati ama dev eivai kala settarismevos o pyrnvas dev
0a kavei boot>>. Bon0ame kavevav etsi dnladn kai dev to katalabaivw;

telos pavtwv. To va syvde0eis sto diktyo mesw kppp n' xisp
eivai snmera toso aplo pou dev aksizei kaveva flame.

Asxeto, alla prosfata prospa0nsa va kavw eva Windows mnxavnma va dei
Internet me modem kai mou ebgale tnv pavagia. To kppp kai xisp
eivai poly pio euxrnsta. 0elw va pw oti telika kai n legomevn
<<eukolia>> twv Windows eivai apla mia syvn0eia tou pou kavw click twra.

bye,

AT.

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr