linux newbe looks for BOH8EIA

Nikos Theodorou ntheo at math.auth.gr
Tue Oct 5 21:08:06 EEST 1999

Καλωσήρθες στην παρέα στρατιώτη :-))
Μέχρι να σου δώσουν την παραλλαγή ακου τα εξής!

> πριν απο τρεις μερες "γνωρισα" το linux αφου εκανα install την διανομη της
> caldera openlinux 2.2 (demo).
> σαν πρωτη εντυπωση εμεινα αναυδος απο την ευκολια της εγκαταστασης (εβαλα το
> cd σε win98 και επελεξα install. εκανε μονο του format στον δισκο που του
> εδειξα με ρωτησε για διαφορες ρυθμισεις σε γραφικο περιβαλον!!!!!! και με
> αφησε να παιζω tetris μεχρι να ολοκληρωθει η εγκατασταση !!!!!!)
> ολα αυτα με ενα μονο rebbot (που ηταν απαραιτητο αφου η εγκατασταση επρεπε
> να γινει σε περιβαλον linux)

Την διανομή σου δεν την έχω δει ούτε εξ όψεως ομολογώ :-)

> μετα απο αυτο την υπολοιπη μερα διαβαζα HOW TOs και καταφερα να "δω" το
> cd-rom, cd r/rw,floopy και τον σκληρο με τα Win98 (γουσταρω τα εικονιδια που
> αλλαζουν αν η συσκευη ειναι mount η οχι)
>
> εχω γραφικο περιβαλον (η θα επρεπε να πω Xserver) KDE και τα ανωτερω  εγιναν
> μεσω KDE (οχι κονσολα). ενα απλο κλικ και λιγο editing το /etc/fstab και
> αυτο ηταν ολο.(κουνια που με κουναγε)

Μπράβο στρατιώτη. Τρεις μέρες τιμητική. Γραφικό περιβάλλον είναι το
σωστό.

> ΕΔΩ αρχιζουν τα δυσκολα. ΠΩΣ κανω config τον ηχο (soundblaster 16 PnP)?????
>

> παμε λοιπον στα παραδοσιακα μεσα
>
> στην κονσολα δεν μπορω να 'μπω' στο /usr/src παρολο που το "ls" απο το /usr
> μου δειχνει το src (με αλλα πραγματα μαζι). το " cd /src " μου επιστρεφει "
> no such file..." (εχω permission για το dir αυτο σαν root)

Μπρε συ...... σε στείλανε σκοπιά και ψάρωσες;; Πώς 8ες να μπεις στο
/usr/src/ άμα δίνεις «cd /src»; Αυτό καταλαβαίνει ότι θέλεις να πάς στο

> τα " make xconfig, make menuconfig, make config" επιστρεφουν "no rule to
> make tarket..."

Oρθόν. Γιατί αυτό πρέπει να γίνει από το /usr/src/linux και όχι από το /
:-))

> to " insmod sb " δεν βρισκει το "sb" (εδω να υποθεσω insmod=insert module
> και sb=sb.o=οδηγος για soundblaster????) (δεν βρισκει ουτε το uart401 σημ:
> αυτα τα ειδα στο soundblaster how to)

Για να το βρεί πρέπει να υπάρχει. Και για να υπάρχει πρέπει να έχει ήδη
κατασκευασθεί μεταγλωτίζοντας τον πυρήνα  από τη διανομή... πράγμα που
δεν ξέρω αν έχει γίνει. Κανονικά τα modules βρίσκονται στο
/lib/modules/2.2.x/
Σχετικά με αυτό το θέμα πάντως ρίξε λίγο διάβασμα στο
/usr/src/linux/Documentation/sound.

> επιβεβαιωστε μου καποιος pleaseeeeeeeeeeeeee οτι καταλαβει εχω σωστα τα
> ακολουθα
>
> 1. υπαρχουν δυο τροποι για να config τον ηχο
>         α.τροπος  να κανω compile τον πυρηνα (kernel) μεσω του make xconfig
> κλπ....
>         β.να φορτωσω τους "οδηγους" σαν loadble modules
>
> ειναι τα δυο ανωτερω σωστα και αν ναι θελω info  για τον β. τροπο

Ναι έτσι είναι. Το μόνο «πρόβλημα» είναι να ξέρεις τις τιμές των IRQ,
DMA της κάρτας σου, τα οποία μπορείς να βρεις από το Control Panel των
.... γκουχ γκουχ... κατάλαβες ποια λέω :-). Εναλλακτικά μπορείς να
χρησιμοποιήσεις τα isapnp tools, αλλά είναι κάπως πιο πολύπλοκο.

Για τον β' τρόπο διάβασε λίγο εκεί που σε είπα. Τα Introduction,
README.modules, SoundBlaster καθώε και το VIBRA16, για την περίπτωση που
η SB σου είναι «Creative Vibra SoundBlaster 16»  όπως ήταν εμένα και
χτυπούσα το κεφάλι μου στον τοίχο (που λέει ο λόγος!) γιατί έχω δύο
οκτάμπιτα DMA....

> ____________________-ΕΠΙΛΟΓΟΣ-__________________
> ξεροντας οτι εχω γραψει ενα μεγαλο μηνυμα σας ευχαριστω που διαβασατε εως
> εδω (οσοι απο σας το κανατε :ο) και σας παρακαλω αν μπορειτε να με βοηθησετε
> (η εστω παρηγορησετε).
>
> ΥΓ ελπιζω να μπορειτε να "βλεπετε" greek fonts  γιατι αλλιως την πατησα

Μη μασάς μία. Στα πέντε σωστά πράγματα που φτιάχνεις πάιρνεις και 5
μέρες τιμητική!
Nikos Theodorou (Gordon)
web:  www.math.auth.gr/~ntheo
mail: ntheo at math.auth.gr