c++

Theo Bebekis bebekis at otenet.gr
Sat Oct 2 14:04:33 EEST 1999

Γειά σε όλους

>Hello palikaria,
>lipon ola pane mia hara . Ebala kai to MAME kai poly goystaro pou ola
>douleyoun sosta.
>Topa loipon skeftomai na asxolitho ligo me kamia glosa
>programatismou.3ero basic (min gelate) h opoia omos einai pleon
>parelthon , thelo loipon na mou dosete kamia idea gia mia kali kai
>sxetika eukolh glosa gia na matho.
>Telos na eyxaristiso olous esas pou me voithisate na lysv ta problhmata
>mou.
>
>E.D

Πρώτα να πω ότι έχω μεν εγκαταστήσει το Linux σε έναν από τους
υπολογιστές μου εδώ, αλλά δεν βρήκα τον καιρό να ασχοληθώ και
να δουλέψω μαζί του σοβαρά. Αρα δεν θεωρώ τον εαυτό μου
χρήστη του Linux με επαρκείς γνώσεις για να δώσει έγκυρες
απαντήσεις σε κανέναν.

Είμαι όμως προγραμματιστής (Windows) στο επάγγελμα και νομίζω
ότι μπορώ όμως να σου δώσω κάποιες χρήσιμες απόψεις για τις γλώσσες
προγραμματισμού.

>parelthon , thelo loipon na mou dosete kamia idea gia mia kali kai
>sxetika eukolh glosa gia na matho.

Μία καλή και σχετικά εύκολη γλώσσα είναι η Pascal. Η οποία έχει
ορισμένες αρετές που μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμες στον αρχάριο
προγραμματιστή. Η Pascal θα σου δώσει όλες τις γνωσεις
που χρειάζονται για την σωστή δόμηση ενός προγράμματος, χωρίς
να σε εμπλέκει σε λαβύρινθους που αφορούν την διαχείριση της
μνήμης με pointers, όπως συχνά συμβαίνει με την C/C++, ιδίως στην
διαχείριση των strings. Θα σε αναγκάσει να χρησιμοποιήσεις αυτό
που οι δάσκαλοι λένε "καλές τεχνικές προγραμματισμού".

Θα σου απαντούσα, λοιπόν, ότι αν θέλεις να ασχοληθείς *λίγο* με τον
προγραμματισμό, όπως δηλώνεις, αυτό είναι το εργαλείο που πρέπει
να διαλέξεις. Και η απάντηση αυτή θα είχε ιδιαίτερη βαρύτητα και
βεβαιότητα εάν επρόκειτο να δουλέψεις σε DOS-Windows.

Ο κόσμος όμως του Linux, από τα λίγα που ξέρω, είναι C-κρατούμενος.
Φυσικά υπάρχουν άνθρωποι στην λίστα, που μπορούν να
δώσουν πολύ πιο έγκυρες απαντήσεις πάνω σ' αυτό το ζήτημα, από
ότι η δική μου, και να διαφωτίσουν και μένα μαζί.

Σχετικά με την Basic που ανέφερες, δεν ξέρω τι ισχύει στο Linux,
θα έλεγα όμως ότι στον κόσμο των Windows δεν αποτελεί παρελθόν.
Το αντίθετο μάλιστα. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια χρησιμοποιούσα
Visual Basic κατά κύριο λόγο, γιατί είναι RAD (Rapid Application Development)
περιβάλλον και βοηθούσε στο να βγαίνει η δουλειά γρήγορα.

Αν όμως δεν πρόκειται να ασχοληθείς *λίγο* αλλά κάπως περισσότερο
τότε επέτρεψέ μου να γίνω κάπως πιο απόλυτος. Οποια γλώσσα και
αν διαλέξεις τελικά, θα χρειαστείς μια καλή γνώση της C. Η C είναι
γλώσσα αναφοράς στους υπολογιστές. Θα την βρίσκεις πάντα μπροστά
σου. Είναι κάτι αντίστοιχο με αυτό που ήταν τα λατινικά για τις επιστήμες
και για τα επιστημονικά εν γένει συγγράμματα, τον μεσαίωνα και ίσως
ακόμη και σήμερα.

Η αλήθεια είναι ότι αυτό που λέμε System Programming απαιτεί C.
Το kernel του Linux, όπως και τον περισσότερων λειτουργικών, είναι
γραμμένο σε C.

Αν θελήσεις να συνεχίσεις περισσότερο θα χρειστείς σίγουρα κάποια
στιγμή μία OOP (Object Oriented Programming) γλώσσα. Τα μεγάλα,
σε αριθμό γραμμών προγράμματα, μπορούν να γραφτούν και να
συντηρηθούν καλύτερα και ευκολώτερα όταν είναι γραμμένα σε μία
OOP γλώσσα.

Θα πρότεινα εδώ την C++ εφόσον μιλάμε για Linux.
Αλήθεια ο FPC υποστηρίζει κλάσεις?

Τέλος, σχετικά με τις script γλώσσες (Perl etc.), είναι χρήσιμες για
διάφορες, ας το πω και διορθώστε με, βοηθητικές εργασίες. Κάτι
σαν το "λοιποί οπλίτες" που λέγαμε στον στρατό. Δεν θα συνιστούσα
σε κάποιον που θέλει να μάθει να προγραμματίζει να ξεκινήσει από
μία τέτοια γλώσσα, όπως δεν θα του συνιστούσα να ξεκινήσει από
Assember.

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα περισσότερο.

Theo

Theo Bebekis