Re: Διάφορα περί Linux

Manos Karagiorgos xmantis at x-treme.gr
Mon Nov 29 11:34:52 EET 1999

 ----- Original Message -----
 From: Palmariva ERETRIA (Greece) <gpalma at otenet.gr>
 To: <linux-greek-users at hellug.gr>
 Sent: Monday, November 29, 1999 9:55 AM
 Subject: Διάφορα περί Linux

 > Καλημέρα σε όλη την παρέα και καλή εβδομάδα.

 Καλημέρα σε όλους.

 > Εγκατέστησα το Suse Linux 6.1 στον υπολογιστή μου και θέλω να
 > ρωτήσω τα εξής :
 >
 > 1) Πως μπορεί κατά την εκκίνηση να φoρτώνετε αυτόματα το γραφικό
 >     περιβάλλον του Linux ; Τώρα με βγάζει στο Login, γράφω root και
 >     το Pasword που έχω ορίσει, και στο root πλέον γράφω startx.

     Η πιο εύκολη λύση για να μην μπλέξεις με μεταβλητές είναι από το yast.
 System Administration...Login Configuration... Start with xdm ή kdm (για
 KDE)

 > 2) Πως μπορώ να γράφω ελληνικά ;  Kάνοντας τι ;

 Για περιβάλλον κονσόλας μπορείς να διαλέξεις το ελληνικό  πληκτρολόγιο από
 το yast. Μετά πατώντας ALT-SHIFT. Για τα Χ πολύ καλό είναι το grkbd.
Διάβασε με προσοχή τα αντίστοιχα HOW-TOs από το www.linux.gr
Για ΚDE θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις και το KIkbd αλλά υποθέτω ότι έχεις
ΚDE 1.1 (το συγκεκριμένο απαιτεί 1.1.2 νομίζω)

 > 3) Πως μπορώ στο γραφικό περιβάλλον να δημιουργήσω μια συντόμευση
εφαρμογής ;

 Εξαρτάται βεβαίως από τον δαιχειριστή παραθύρων (window manager). Για KDE
που είναι αρκετά φιλικό για αρχάριους, κάνοντας δεξί κλικ στην επιφάνεια
εργασίας και επιλέγοντας τον αντίστοιχο τύπο συντόμευσης. Για το panel
υπάρχει βεβαίως στις alpha εφαρμογές του KDE, ένας εύχρηστος menu editor.

 > 4) Πως εγκαθίσταται μια εφαρμηγή που δουλεύει σε UNIX SCO ;  Θέλω να
διαπιστώσω αν δουλεύει και σε Linux.

 Πιθανότατα δε θα δουλεύει. Ψάξε αν υπάρχει native έκδοση για Linux ή αλλιώς
για emulator αν υπάρχει διαθέσιμος κάπου στο Δίκτυο.

 > 5) Πως μπορώ να αναγνωρίσω μια κάρτα ήχου Philips ;

 Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι το chipset της κάρτας ήχου. Υποθέτοντας ότι
είναι ISA πολύ καλή λύση για SuSE 6.1 είναι από τη σειρά pay το Open Sound
System (oss). Αν είσαι τυχερός και αναγνωριστεί τότε θα έχει και ήχο.
Καλύτερα επέλεξε manual ρυθμίσεις. Αν έχεις PCI κάρτα τότε εγκατέστησε το
oss-demo. Σε κάθε περίπτωση κατά την επιλογή του συγκεκριμένου πακέτου πάτα
F2 για περιγραφή του πακέτου και οδηγίες εγκατάστασης.

 > Τυχερός όποιος πάρει αυτό το μήνυμα, άτυχος εγώ που δεν τα γνωρίζω.

 Κανένας δεν τα έμαθε σε μία ημέρα. :^)

 > Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
 > Νεστορίδης Βασίλης

 Μάνος Καραγιώργος