FW: Geia sas xreiazomai ligh voithia

Nikos Mavroyanopoulos nmav at hellug.gr
Mon Nov 15 17:22:53 EET 1999

On Mon, Nov 15, 1999 at 01:04:35PM +0200, Michalis Kabrianis wrote:

> Eimai kainourgios me to Linux kai genika den xerw polla gia to Kernel(purhna)
> alla tha ithela na mathw.  Elpizw na mporesete na
>  me voithisete.  Thelw na mathw gia to kernel opws eipa kai gia ta device
> drivers.  Se ti xrisimeuei to kernel sto Linux(poia e
> inai akrivws h douleia tou)
Αν και δεν είμαι και ειδικός στο θέμα μία αποψη είναι ότι πρόκειται
για το κύριοτερο μέρος του συστήματος, είναι το λειτουργικό σύστημα.
Ασχολείται κυρίως με εργασίες χαμηλού επιπέδου, όπως: Καθορίζει την προτεραιότητα
των προγραμμάτων, πότε θα εκτελεστεί το καθένα, πόσο χρόνο επεξεργαστη
θα χρησιμοποιήσει, πόση μνήμη θα χρησιμοποιήσει, επιτρέπει/απαγορευει
πρόσβαση σε συγκεκριμένες περιοχές μνήμης/δισκου και άλλα πολλά.

> kai giati xreiazontai ta device drivers.  Pws
Περα απο τα παραπάνω διαχειρίζεται και όλες τις συσκευές του υπολογιστή
σου (devices), ωστε να μην κάθεσαι με τις ώρες να μαθεις πως σπινάρει
ο σκληρός σου δίσκος για να γράψεις ένα αρχείο σε αυτόν.
Ετσι σου παρέχει ένα filesystem για να γράφεις σε αυτό, αντί για
απευθείας στον δίσκο. Αντίστοιχα σου παρέχει ένα device πχ /dev/lp0
για να στελνεις δεδομένα στον εκτυπωτή σου, το /dev/dsp για την κάρτα ήχου
κλπ κλπ.

> a device drivers genikws kai epishs se character, block kai network Device
> Drivers.  Epishs giati xreiazete na kanooume ananews
Character είναι οι συσκευές που μπορείς τους στείλεις σειρές χαρακτήρων, πχ
"abcd" και να λειτουργήσουν (πχ ο εκτυπωτής θα τυπώσει το "abcd").
Block είναι οι συσκευές που δέχονται "block" ή τεμάχια, συγκεκριμένου
μήκους, πχ 512 bytes και τα επεξεργάζονται. Οι block συσκευές μπορούν
να επεξεργάζονται κάθε μπλοκ ανεξάρτητα (πχ μπορεί να διαβάσει το αρχείο του
δίσκου που θες χωρίς να διαβάσει όλα τα προηγούμενα), αντίθετα με τις
συσκευές χαρακτήρων που δουλεύουν σειριακά.
Τα network block devices είναι συσκευές που υπάρχουν κάπου στο δίκτυο (σε καποιον
άλλο υπολογιστή), και μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις εσύ μέσω κάποιου
τοπικού device πχ /dev/nb0, και οποιαδήποτε αίτηση για ανάγνωση/αποστολη
σε αυτό προωθείται στον διακομιστή που την επεξεργάζεται.

> h twn Drivers kathe toso kai pws kseroume an telika douleuoun oi kainourgioi
> Drivers kai an kanoun pragmatika auto pou xreiazom
Ανανέωση των drivers, (αρα και του πυρήνα), χρειάζεται μονο
αν έχεις καποια συσκευή που δεν υποστηρίζεται στην έκδοση που έχεις,
ενώ υποστηρίζεται στην επομενη (ή έχει καλύτερους οδηγούς).

--
Nikos Mavroyanopoulos
mailto:nmav at hellug.gr
I may not be perfect, but parts of me are excellent.
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr