mke2fs -i * /dev/fd0

Christos Ricudis ricudis at paiko.gr
Tue Nov 9 20:38:28 EET 1999

Hello Linux-greek-users!

  On 09 Nov 99, Linux-greek-users wrote to All with subject "mke2fs -i *
/dev/fd0":

 L> Kanontas mke2fs, me th metablhth -i apo 1024 mexri 40960,
 L> diapistwsa pws ka8e fora poy ay3ana ta bytes toy ka8e inode,
 L> ay3anotan kai o eley8eros xwros sth disketta,

Logiko. Sto unix, ka8e arxeio (directory, link, device node, named pipe, ktl
ktl ktl) katalambanei ena inode. Sto -i dhlwneis ana posa bytes xwrou
8eleis na dhmioyrgeitai kai ena inode. To beltisto noumero einai mia ektimhsh
toy mesou mege8ous twn arxeiwn poy prokeitai na apo8hkeyseis. Ean baleis poly
megalo ari8mo, kindyneyeis na ksemeineis apo inodes estw kai an to filesystem
einai sxedon adeio. Ean baleis poly mikro ari8mo, ta inode tables
katalambanoyn shmantiko xwro sto disko, eidika gia megala devices.

To default synh8ws einai 2048 (toylaxiston sta dika moy filesystems poy
de 8ymamai kan pote kai pws ta eftiaksa). Ek twn ysterwn diapistwsa oti
einai mallon pessimistiko - ta filesystems moy einai ola sxedon gemata
kai exw apeira inodes eley8era. Mporousa na balw poly aneta 4096.

Se ena filesystem omws poy 8a to xrhsimopoiousa gia news spool, opoy to
meso filesize einai gyrw sto 1.5k, me 4096 bytes/inode 8a ksemena apo inodes
poly grhgora.

Ena allo poly xrhsimo option einai to Sparse Superblock. By default to ext2fs
apo8hkeyei backups toy superblock ka8e 8192 blocks. Se megala filesystems,
ta superblock backups katalambanoyn POLY xwro. To kalo einai oti to option
ayto einai tuneable kai se hdh yparxonta filesystems (man tune2fs). To kako
einai oti meta de mporeis na diabaseis to filesystem sou se 2.0.x kernel.

 L> kai otan ekata rm -rf /mnt/floppy/*, den ebgaine 0% axrhsimopoihto,
 L> alla kati !=0, poy de nomizw na einai plhrofories ths diskettas,
 L> afoy epianan arketa kilobytes.

Ena filesystem xreiazetai ektos apo ta inode tables, kai superblock(s). Ola
ayta pianoyn kapoio xwro. O kalyteros tropos na apo8hkeyseis pragmata se mia
disketa pantws (kai o pio symbatible oson afora ta unices) einai to tar:

tar -cf /dev/fd0 /var/news/spool

-- You can tune a filesystem but you can't tuna fish
Christos Ricudis
Prof:    So the American government went to IBM to come up with a data
         encryption standard and they came up with ...
Student: EBCDIC!
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr