Trusted domains with Samba 2.x ?

KREMMIDAS KLEANTHIS kremidas at lrf.gr
Thu Jun 24 10:39:38 EEST 1999

From:           	"Chris Megas" <chris at bee.gr>
To:             	<linux-greek-users at hellug.gr>
Subject:        	RE: Trusted domains with Samba 2.x ?
Date sent:      	Wed, 23 Jun 1999 16:21:58 +0300
Send reply to:  	linux-greek-users at hellug.gr

> On Wednesday, June 23, 1999 2:34 PM Theodore J. Soldatos wrote :
>
> Den einai aparaithto, oute kai gia to bandwidth. Outws h allws
> ola ta NetBios paketa ua pernane(broadcating ua ginetai).
>

> Sto topiko diktyo fysika kai douleyei afou gi'ayto
> dhmiourghuhke to NetBios, gia mikra diktya ypologistwn(20-200 kata
> Microsoft) oi opoioi einai physically connected metaksy tous
> (xwris modems, routers ektos apo bridges oi opoies afhnoun ta panta
> epomenws kai ta broadcasts tou NetBios na pernane).
> Epishs,kammia sxesh to NetBios Name enos computer
> kai tou TCP/IP Name (DNS address).

Συμφωνώ οτι είναι μπορεί να είναι διαφορετικά. Όμως στο τοπικό LAN (αλήθεια για πόσο μεγάλο LAN μιλάμε) για να κάνεις
π.χ net use από το logon script και μάλιστα μιας και θέλει trust ο φίλος μας θέλει να γίνονται και τα σωστά mapings για κάθε
χρήστη από οπου και αν μπαίνει) θές το UNC name από το μηχανάκη και όχι το IP address του.

> Gia na katalabeis :
> Milame gia dyo diaforetika protocola :
> 1) To NETBEUI h NetBios h opws alliws to lene
> 2) TCP/IP

Μέγα Λάθος. Το ΝetBIOS είναι ένα layer πιο πάνω για αυτό και υλοποιείται over TCP/IP, over IPX/SPX, over NetBEUI (αυτό είναι
ένα προτόκολλο που ανέπτυξε η Microsoft το οποίο και ποτε δεν έπιασε - το Netbios είχε αναπτυχθεί από την IBM αρκετά παλαιότερα).

> To  NETBEUI den einai routable (ektos kai an to kaneis
> mesw TCP/IP -koita to NetBios Over TCP/IP, kapou yparxei san
> epilogh - h an afhneis ta NetBios paketa na pernane apo thn leased line).
> Kauena apo ta dyo protokolla xrhsimopoiei to diko tou onoma to opoio mporei
> aneta na einai diaforetiko sthn kaue periptwsh.
> To Netbios name einai px Server1 kai to DNS address einai lala.lalakia.gr...

Ναι, αλλά όταν ο καυμένος ο φίλος μας θα πάει να κάνει net use
τότε σίγουρα θέλει το UNC name.

> Epomenws,gia na kaneis DNS (dhldh apo Internet name se IP) resolution,
> xreiazesai enan DNS server.
> Paromoia, gia NetBios (dhladh apo NetBios Name se IP) resolution,
> enan WINS server.
>
> To Wins san service profanws kai xreiazetai kai sta
> dyo domains.
> Den xreiazetai omws na shkwseis dyo WINS Servers gia na to kaneis ayto.
> Arkei na yparxei mono enas WINS, px ston
> NT server sou kai na baleis sthn Samba ws WINS server ayton.

Και αυτό γίνεται αλλά τότε ο WINS server θα ζοριστεί αρκετά ιδίως
αν σηκώσει και στον PDC dhcp server για να μην ασχολείται με IP's
οπότε για μισή ώρα τουλάχιστον κάθε πρωϊ ο ΝΤ θα ανεβάζει load
αρκετά ψηλά. Μάλιστα η διαδικασία όπως λέει και η μαμα
Micro$oft, είναι να υπάρχει ο PDC για να εξυπηρετεί file - print
sharing και να υπάρχει πάντα και ένας BDC για να εξυπηρετεί τα
log-on authentications, dhcp, WINS ,DHCP ενώ να υπάρχει και
ένας ακόμα WINS στον PDC που να κάνει replication με τον WINS
του BDC κάθε 15-30 ώρα. Σιγά μην τα έκανε όλα ένας ΝΤ. Ας μην
ξεχνάμε δε οτι είναι και Micro$oft προϊόν :)) . Δεν ξέρω για τι
μηχάνημα μιλάμε βέβαια αλλά μην ξεχνάς για κάθε Netbios
resolution η διαδικασία είναι ο client (Win9x/NT) να ρωτά τον WINS
Server1, WINS Server2, Broadcast και μετά DNS Server1, DNS
Server2, DNS Server3.

> To pio dyskolo einai na peraseis to NetBios panw apo thn Leased Line.
> Ayto eksartatai apo to pws ua setareis th grammh kai to ti ua
> xrhsimopoihseis. Routers, modems ston NT, ti ?
> Px o RAS supports NetBios. Me routers pali den exeis problima giati
> mporeis na kaneis bridging ta dyo interfaces h na afhseis ta
> NetBios paketa na pernane.

Αυτό είναι το πιο απλό ( το αναφέρω στο προηγούμενο mail).

Κάτι τελευταίο το masquerade στο Linux γιατί το θές ??
Kremmidas Kleanthis
System Administrator at Lambrakis Research Foundation (L.R.F)
E-mail  : Kremmidas.Kleanthis at lrf.gr
          kremmidas at yahoo.com
          kremidas at hellug.gr
Phone   : (+301) 3311848
Fax     : (+301) 3230668
Address : 3 Paparigopoulou st, 10561, Athens, Greece (GR)

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr