C/C++ Languages

Giorgos Keramidas keramida at hades.hell.gr
Fri Jun 18 00:38:09 EEST 1999

On Thu, Jun 17, 1999 at 12:13:13AM +0300, DJ Art wrote:
> Και μια που μιλάμε για γλώσσες, έχω τις εξής απορίες:
>
> 1. Υπάρχει περιβάλλον για την εγγραφή του κώδικα (C++), όπως στο DOS,
> όπου είναι εύκολο το compile και debug, αλλά και ο έλεγχος του κώδικα
> γραμμή προς γραμμή; (Κάτι πήρε το μάτι μου στο Emacs, αλλά δεν κατάλαβα
> πως δουλεύει)

Υπάρχει το GDB interface για τον Emacs, με καλύτερο intergration αυτό που
έχει κάνει το Lucid Emacs (εν αντιθέση με το GNU Emacs, το οποίο - όπως όλα
τα GNU προγράμματα που σέβονται τον εαυτό τους - δεν πιάνει μια μπροστά στο
XEmacs της Lucid).  Το είχα δοκιμάσει, κι ακόμα και Perl έκανε debug το
αθεόφοβο, με line information, 'εδώ είναι το συντακτικό λάθος που σου πέταξε
το κακό interpreter' κι άλλα τέτοια πολλά.

> 2. Η ίδια ερώτηση, αλλά για περιβάλλον X. (Σαν να λέμε Visual στα Μ$)

Το XEmacs υποτίθεται ότι είναι μια "πειραγμένη" έκδοση του GNU Emacs, για να
δίνει ρέστα στα X11, με τελείως παραμετροποιήσιμο interface, με πολλά έξτρα
πακετάκια, κτλ. κτλ.

Βέβαια δεν είναι ακριβώς 'visual' αλλά το highlighting του το κάνει, το
debugger ξέρει να τον δουλεύει μια χαρούλα, τα πολλά του τα παραθυράκια με
copy-paste από το ένα στο άλλο, κι από το τρίτο σε ένα xterm/rxvt κάνει...
το έχει ψάξει γενικά το θέμα του interface η Lucid.

> 3. Υπάρχουν ενσωματωμένοι compilers στο Linux για Pascal ?? Θέλω ένα
> .pas αρχείο να το μεταγλωτίσω για το Linux.

Εδώ θα σε χαλάσω λιγάκι, γιατί το EGCS έχει ένα Pascal compiler -το gpc-
ενσωματωμένο, και αν το κάνεις εσύ compile μπορείς άνετα να του το
ενεργοποιήσεις (ή αν το έχεις σε RPM/TGZ να το βάλεις απο πάνω του), αλλά η
απογοήτευση είναι πως αυτό το "πράγμα" που λέγεται Pascal, δεν είναι και
πολύ portable σε Unix λειτουργικά, εκτός από ένα πολύ μικρό υποσύνολο της
γλώσσας που ξέρεις -π.χ. από την Borland TURBO Pascal- το οποίο είναι μια
υλοποίηση της ANSI Pascal.

Πρακτικά τι σημαίναι αυτό για σένα τώρα θα μου πεις;  Ε, το κυριότερο είναι
πως δεν μπορείς να βασιστείς σε ότι ήξερες από Borland Pascal, γιατί οι
μισές συναρτήσεις απλά 'δεν υπαρχουν' σε Unix - κι αυτό γιατί οι πιο πολλές
που ξέρεις από την Borland είναι επεκτάσεις της Borland για να τρέχει όμορφα
το παιδάκι της κάτω από DOS!

Να προτείνω μια λύση που μου ήρθε τώρα;  Γιατί δεν βάζεις το DOSEMU και να
τρέχεις την Borland Pascal σε μια virtual console σου?  Σε χαλάει πολύ που
θα σηκώνει κι ένα DOS emulator από κάτω;

--
     ?     % Giorgos Keramidas       < mailto:keramida at ceid.upatras.gr >
  >(o.o)<  % Phone: +30-932-886457   < mailto:keramida at yahoo.com >
     T     % "Today is not yesterday's tomorrow, but tomorrow's yesterday."
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr