Libc

Mavroyanopoulos Nikos nmav at hellug.gr
Sat Jun 12 21:01:17 EEST 1999

On Sat, Jun 12, 1999 at 02:37:11AM +0300, Κεφάλας Απόστολος wrote:
> Ρε παιδιά μιας και είμαι αρκετά "ψάρι" στον κόσμο του Linux, θα ήθελα να
> ρωτήσω για τα libc. Και γινομαι ποιο συγκεκριμενος, το RH 5.2 τι libc
> εχει 5 ή 6; Ποια η διαφορά μεταξύ libc - glibc - gnulibc και gnu-libc
> Οταν ένα μια έκδοση προγραμματος λέει blabla-kati-kati_allo.i386.static,
> τι σημαίνει αυτό το "static".
Θα σου έλεγα ψάξε τα archives, αλλά μιας και είμαι ο υπαίτιος που
δεν δουλεύουν απαντώ: Η libc είναι βιβλιοθήκη που περιέχει
συναρτήσεις οι οποίες καλούνται σχεδόν απο κάθε πρόγραμμα. Η libc5
είναι η προηγούμενη της libc6:)
Τα glibc-gnulibc είναι συνώνυμα της libc6 (είναι η libc φτιαγμένη
για το gnu σύστημα). Οι περισσότερες βιβλιοθήκες είναι shared
δηλαδή όταν κάνεις compile ένα πρόγραμμα δεν αποθηκεύονται μέσα σε
αυτό αλλά τις διαβάζει κατά την εκτέλεση (μπορείς να δεις ποιες
διαβάζει το κάθε πρόγραμμα με το "ldd prog"). Αυτό μπορεί
να έιναι πρόβλημα για προγράμματα όπως το netscape που χρησιμοποιούν
βιβλιοθήκες που δεν υπάρχουν σε ένα τυπικό σύστημα (πχ motif). Έτσι
χρησιμοποιούν τον static τρόπο τοποθετώντας τις βιβλιοθήκες μέσα
στο εκτελέσιμο.
Τώρα για να δεις τι libc έχει το κάθε σύστημα απλώς ενα ls -al /lib/libc*

--
Nikos Mavroyanopoulos
mailto:nmav at hellug.gr
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr