RedHat vs. SuSE vs. Debian

Vasilis Vasaitis mod at hal.csd.auth.gr
Fri Jan 29 01:45:03 EET 1999

  Meta tous editors prin apo ligo kairo (ipenthimizo to teraaastio thread
`kato o vi'), kai tous window managers autes tis meres, pianoume vlepo
tora kai ta distributions. Tosa sigkritika, oute lista gia autokinita na
eimastan :-). Tespa, oreksi na 'xoume na grafoume...

On Thu, Jan 28, 1999 at 05:48:33PM +0200, Yiannis Galanomatis wrote:
> Aman re paidia, xamos pia egine m'afto to happening? Mexri kai 'dw
> ftasane ta
> CD pou moirasate! Apo kei pou 'psaxna na vrw opoio-opoio cd linux, exw
> sth dia9esh
> mou kai redhat kai suse... Etsi mou gennh9hke to analogo erwthma:
>
> RedHat 5.2 'h SuSE (afto pou moirazate sto happening) ?

  Prosopika to SuSE mou aresei perissotero apo to RedHat, alla pali gia
sena mporei na isxuei to antitheto. An kai se kamia periptosi den einai
idia distributions, den tha mporousa na tekmirioso tin iperoxi tou enos
enanti tou allou. Einai mallon thema prosopikou goustou. Pantos tora an
valeis kapoio apo ta dio auta kalitera vale to RedHat 5.2 pou einai libc6
kai einai epitelous stathero (oxi san to 5.0, thee mou).

> Axizei ton kopo na katevasw (600MB) to Debian 2.0? (h xronoxrewsh den
> exei
> er9ei akoma, etsi den einai?)

  Oxi den aksizei katholou ton kopo. Oute na to skeftesai. To 2.1 einai se
deep-freeze kai tha vgei opou na 'nai, ki esi tha katevaseis to 2.0? Ligo
kairo ipomoni, kai meta rix' tou oso download theleis. Alloste to 2.1 exei
to apt gia na vazeis-vgazeis programmata, kai pistepse me, tha eisai
kalitera an apofigeis tin empeiria tou proigoumenou, onomati dselect (ena
apo ta elaxista simeia pou to Debian isterouse se sxesi me ta alla).

> oi gnwseis mou sto linux den einai pantws polles, kai fovamai thn
> debian...

  Koita to debian mporei na min exei ta iperaplousteumena configuration
tools pou exoun ta alla alla auto de simainei oti tha sou vgalei tin
pisti. Einai poli kala domimeno kai auto voithaei poli. Eksallou, exei
simantika pleonektimata enanti twn allwn: safos to pio prosegmeno stin
organosi tou oste na akolouthei kapoious kanones kai standards, me to
korifaio package management, poli kali epilogi programmatwn kai alla
deutereuonta.

> Exw akousei pollous na vrizoun thn RedHat kai na ymnoun thn SuSE. Den
> borw na
> katalavw giati, alla tetoia pragmata mou fenontai paraloga. Yparxei omws
> kapoios
> idiaiteros logos?

  Panta tha iparxoun kapoioi pou tha imnoun auto pou exoun kai tha vrizoun
ta ipoloipa (p.x. vlepe Linux-ades!). Apo ekei kai pera, auta ta dio opos
eipa kanoun ta idia pragmata me diaforetiko tropo - poios tropos sou
aresei perissotero, auto eksartatai apo sena.

> ps: ektws ths debian yparxei allos distributors pou na dinei ta cd
> images tou sto ftp?

  Den nomizo allo distribution na dinei CD-images.

  Mia pou anaferthike apo kapoio filo tis listas ws apantisi sto minima
sou, na po kai dio logia gia to Slackware. To Slackware gia mena (kai den
eimai o monos pou to leo) einai ena distribution pou exei meinei piso, kai
gi' auto eno kapote oloi auto evazan tora asxolountai mazi tou mono oi fan
tou. To Slackware loipon exei midamino package management (pou na akouseis
pos to kaneis upgrade heh), mia opisthodromiki organosi sto filesystem pou
oudemia sxesi exei me ta simerina protipa (vlepe FHS - Filesystem
Hierarchy Standard), i eks orismou asfaleia den einai kai i kaliteri, kai
genika einai ena `parto sti mapa' distribution. Tha mporousa na po ki alla
alla i alitheia einai oti exo papsei na endiaferomai gia auto pro pollou,
opote sto metaksi mporei na exoun mpalosei kai kapoia apo ta kena tou.

  Oso gia ton monimo isxirismo oti an thes na matheis linux i moni lisi
einai slackware, den tha mporousa na diafono perissotero. Vevaia einai
alitheia oti autoi pou to mono pou kseroun apo configuration einai o
control panel tou RH kai ta kwhatever programmata den mathainoun kai polla
gia ti leitourgia tou linux - alla auto einai to allo akro. To slackware
mexri ena simeio einai configuration, apo ekei kai pera einai mazoxismos.
Ama to pame etsi re paidia, opoios thelei na mathei linux na katevasei ola
ta programmata se source, na ta perasei me compile/install, na grapsei kai
ta configuration files, na deite ti tha exei mathei stin poreia. E oxi.
Valte to debian na deite ti tha pei configuration opou xreiazetai kai
automatismos opou xreiazetai episis.

Vasilis Vasaitis
vvas at egnatia.ee.auth.gr

P.S. An telika akolouthiseis ti simvouli mou kai katevaseis to debian 2.1
otan vgei, to thelo, to thelo, to thelo. :-)

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr