C language

Apostolis Rudis apostolis at mail.com
Wed Aug 25 17:42:11 EEST 1999

OK, με κίνδυνο να θεωρηθώ off topic, θα ήθελα να παρακαλέσω τους
προγραμματιστάδες της λίστας για τα φώτα τους στο επόμενο ζήτημα:

Αποφάσισα να ασχοληθώ με την εκμάθηση της γλώσσας C. Είναι κάτι που
χρόνια τώρα ήθελα να κάνω, να σχοληθώ δηλαδή με μια γλώσσα
προγραμματισμού, και νομίζω ότι η παραπάνω γλώσσα υπερκαλύπτει κάθε
δυνατή φιλοδοξία που θα μπορούσα να έχω.

Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχω την παραμικρή ιδέα ποιο βιβλίο να επιλέξω
από τα τόσα που κυκλοφορούν στην αγορά (είτε ελληνικά είτε αγγλικά),
καθώς επίσης και ποια από όλες τις παρεμφερείς C γλώσσες.

Σπεύδω να εξηγήσω αμέσως: Πήγα σε δύο τρία βιβλιοπωλεία και κατάφερα να
χαθώ και να μπερδευτώ ανάμεσα στις γλώσσες που συνάντησα. Επιγραμματικά
αναφέρω: C, C++, Turbo C++, Borland C++, Visual C++ και δε ξέρω κι εγώ
ποιες άλλες. Κάποια βιβλία έγραφαν από πίσω ότι αφορούν DOS, UNIX, MAC
και κάποια όχι.

Ερώτηση πρώτη: Με δεδομένο ότι θα ήθελα να ξεκινήσω την εκμάθηση στο
περιβάλλον του Linux, ποια είναι αυτή που με καλύπτει; Αυτό σημαίνει,
ποιες από τις παραπάνω C υποστηρίζονται από το Linux και περιλαμβάνονται
στο SUSE 6.1; (π.χ. το gcc θα μου κάνει τη δουλειά μου, ή χρειάζομαι να
εγκαταστήσω από την αρχή την, έστω, C++;)

Ερώτηση δεύτερη: Τα προγράμματα (όσο απλοϊκά κι αν είναι, για αρχή
τουλάχιστον) που θα δημιουργηθούν από την τριβή με τη γλώσσα, θα τρέχουν
μόνο κάτω από το Linux; Θαρρώ ότι είναι χαζομάρα να γράφει κανείς σήμερα
προγράματα που τρέχουν στο Dos (ποιο Dos άλλωστε;), άρα η ερώτηση έχει
να κάνει με τα Windows 98 ή NT.

Ερώτηση τρίτη: Ενα πρόγραμμα που δημιουργήθηκε στο Linux μπορεί κάτω από
κάποιες μετατροπές να τρέξει στα Win, κι αν ναι, χρειάζεται άλλος
compiler (κάτω από τα Win) ή όχι; Πράγμα που σημαίνει, πρέπει να
προμηθευτώ αργότερα και βιβλία για την Visual C++ (η οποία έχω την
εντύπωση ότι είναι η κατεξοχήν C για Win), είναι αυτή είναι εντελώς
διαφορετική σε λειτουργία και μηχανισμούς από την αντίστοιχη (π.χ. C++)
που θα χρησιμοποιηθεί για το Linux;

Ερώτηση τέταρτη: Σύμφωνα με τα παραπάνω, ποια είναι τα βιβλία που
προτείνετε για έναν (όπως καταλάβατε από την πρώτη στιγμή) εξαιρετικά
αρχάριο; Σε όλα τα βιβλιοπωλεία μου παίνεψαν ένα πάνχοντρο βιβλίο
γαλάζιο, που το έγραψε, λέει, αυτός που δημιούργησε τη C++ (δυστυχώς μου
διαφεύγει το όνομά του). Επίσης κάποιο άλλο επίσης χοντρό (αγγλικό),
SAMS, διατείνεται ότι σε 21 μέρες θα έχεις τουλάχιστον τις βασικές
γνώσεις προγραματισμού σε C++, ενώ ένα τρίτο λεγόταν C++ Howto (σας
θυμίζει τίποτε;) και ήταν μάλλον για ελαφρά προχωρημένους...

Τέλος πάντων, για να μη σας κουράσω άλλο, θα με ευχαριστούσε ιδιαίτερα
να διαβάσω την άποψή σας για το θέμα, κι αν είναι πραγματικά off topic
τόσο που να ενοχλεί, καλό θα ήταν να μου στείλετε απευθείας τις
απαντήσεις χωρίς τη μεσολάβηση της λίστας, για να μην επιβαρύνονται
χρονικά στο downloading αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για το αντικείμενο.

Ευχαριστώ.

         Apostolis
apostolis at mail.com
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr