Documentation

Michalis Kabrianis kabrianis at hellug.gr
Mon Aug 23 14:02:42 EEST 1999

On 23-Aug-99 Mavrelos, Antonios wrote:
>       Συγνώμη που δεν ήμουν αρκετά σαφής. Με την SGML μου κίνησες το
> ενδιαφέρον. Εχει τα χαρακτηριστικά που ζήτησα? Επίσης είναι εύκολο το
> γράψιμο. Δεν θα το γράψω όλο εγώ αλλά και άτομα που δεν καταλαβαίνουν αν
> τρέχει windows ή Linux στο PC τους. Ποια tools υπάρχουν?

Μα δεν ζήτησες τίποτα. :-) Μόνο από το ίδιο πρωτότυπο να ετοιμάσεις και
ηλεκτρονική (web) μορφή αλλά και έντυπη (postscript). Αυτό το κάνουν όλα τα
Windows - προγράμματα που σέβονται τον εαυτό τους (Word, WordPerfect, Lotus
WordPro κλπ κλπ κλπ) Το πρόβλημα είναι αν αρχίσεις να βάζεις εικονάκια μέσα
(οπότε καλύτερα να πας σε ένα Quark Xpress ή ένα Page Maker αλλά εκεί θα
χρειαστεί άνθρωπος που να ξέρει να τα δουλεύει). Άλλο πρόβλημα θα είναι αν το
documentation γίνει πάνω από 50 σελίδες, οπότε θέλεις ένα Pentium 567 στα 1500
MHz για να το δουλέψεις με το Word. Άρα η πιο απλή λύση είναι να τα γράψεις σε
ένα text editor (ας πούμε vi για πλάκα) και απλά να βάζεις tags στα σωστά
σημεία. Λογικά, δεν θα σου χρειαστούν πάνω από 10 tags να μάθεις / τους μάθεις.
Το πρόβλημα είναι ο editor (γιατί δεν νομίζω ότι θα το εκτιμήσουν ιδιαίτερα αν
τους πεις να μάθουν vi ή Emacs). Οπότε πας σε ένα X-windows editor (ας πούμε
nedit), γράφει ο καθένας κάποιο κομμάτι (κεφάλαια), τους φτιάχνεις macros για
τα tags και μετά τα κολλάς, με το πολύ sophisticated script: cat 2.txt >> 1.txt
κάτι το οποίο μάλλον θα ζοριστείς να κάνεις με τα Windows. Τέλος, και εφόσον
έχεις εγκαταστήσει το πακέτο Linuxdoc ή sgml-tools στο Linuxάκι σου, κάνεις τα
μαγικά σου (sgml2html και sgml2ps, και, για να τους την πεις κι όλας, sgml2txt,
sgml2rtf και sgml2latex) και είσαι έτοιμος.

Θετικά: 1) Εύκολη διαχείριση αρχείων (ακόμα και αν σου γίνει βιβλίο ισάξιο του
Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάνικα, το ανοίγεις με ένα vi και βρισκεσαι στην 12.543
γραμμή μέχρι να πεις κιχ).
        2) Χρησιμοποιείς - προωθείς το Linux, δείχνοντας και σε άλλους τι
μπορεί να κάνει ΜΟΝΟ αυτό το θεϊκό λειτουργικό σύστημα. :-)
        3) Αποφεύγεις τα πολλά reboot τα οποία σύμφωνα και με τον Dr. Mueller
προκαλούν τύφλωση (σαν τη μαλ$%^κια ένα πράγμα) και σε στέλνουν πριν την ώρα
σου στο τρελλάδικο (γιατί είναι γνωστό, ότι όλοι εμείς οι κομπιουτεράδες, εκεί
θα καταλήξουμε. Ας το καθυστερήσουμε τουλάχιστον όσο μπορούμε...)
        4) Μαθαίνεις SGML οπότε μετά μπορείς πιο εύκολα να γραψεις άρθρα για το
magaz!!!
        5) Θα σου πάρει 20 λεπτά να μάθεις τα tags της SGML και άλλα 20 να τα
κάνεις macros στο nedit. Μετά με τα PC τους και κάποιο Reflection-κάτι
δουλεύουν στο μηχάνημα σου και 10 ταυτόχρονοι (εκτός αν εχεις 386 με 8 μνήμη,
οπότε δεν νομίζω να σηκώσει πάνω από 4)
        6) Δεν χάνεις καθόλου χρόνο από reboots και χαμένη δουλειά (γαμώτο,
έκανε reboot ενα λεπτό πριν σώσω το κείμενο που γρώφω εδώ και 20 λεπτά :-( )

Αρνητικά: 1) Πρέπει να μάθεις τουλάχιστον αυτά τα tags της SGML.
        2) E... τα SGML-tools όπως τα ξέρω εγώ δεν είναι και το πιο ευέλικτο
πρόγραμμα. Υπάρχουν βέβαια άλλοι που τα ξέρουν καλύτερα και ορκίζονται οτι
κάνουν «παπάδες» αλλά εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά :-( Δηλαδή μπορεί και να σε
ταλαιπωρήσει καμια ωρίτσα για να δεις πως θα κάνεις πιο όμορφο το output.
        3) Μανιασμένοι χρήστες παραθύρων να ορμάνε πάνω σου με την κραυγή «θέλω
τον συνδετήρα μου, εκείνο το έξυπνο πραγματάκι που βγαίνει και μου λέει τι να
κάνω». Ε, εκεί απλά τους διαολοστέλνεις.

Μιχάλης
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr