Ερωτήσεις σχετικά με το grISOxkb ver. 1.2

Peter Avgeris pavgeris at usa.net
Fri Sep 18 22:32:37 EEST 1998

Γειά σας αγαπητοί συνλιστόβιοι!
Σήμερα το όνειρό μου για να γράφω ελληνικά στα X-Windows του Linux έγινε
πραγματικότητα!
Το κείμενο αυτό που γράφω είναι μέσα από το Netscape 4.05 for Linux. Δεν έχω
κανένα απολύτως πρόβλημα στο να γράφω ελληνικά στο Netscape. Χρησιμοποιώ το
έξοχο grISOxkb του Δημήτρη Μπούρα. Το μόνο που δεν έχω δοκιμάσει είναι να
γράφω ελληνικά στις φόρμες του Netscape αλλά ξέρω ότι αυτό λύνεται σχετικά
εύκολα.
Πάνω στο grISOxkb έχω όμως μερικές απορίες. Προσπάθησα να τις συγκεντρώσω
κατά το δυνατόν, ώστε να μη σας πρήζω με 1000 mails.
Ξεκινάμε λοιπόν:

Στο αρχειο που περιγράφει τον τρόπο εγκατάστασης του grISOxkb αναφέρονται
κάποιες environment variables και οι τιμές που παίρνουν αυτές. Τις έχω βάλει
μέσα στο .cshrc μιάς και έχω το C shell ως command interpreter. Τις έχω
κάνει όλες comment διότι μόλις κάνω κάποια comment-out παρουσιάζονται
προβλήματα.
Για παράδειγμα όταν τρέχω τον xedit με κάποια από τις LANG, LC_CTYPE, LC_ALL
βγαίνει η προειδοποίηση:
Warning: locale not supported by C library, locale unchanged

Τι παίζεται εδώ; Σημειωτέον ότι έχω το RedHat 5.0 Linux εγκατεστημένο.

Σας παρακαλώ πέστε μου τι σημαίνει κάθε μία τέτοια variable και που
χρειάζεται.

# setenv LANG el_GR.ISO8859-7
# setenv LC_CTYPE iso_8859_7 # (CDE only)
# setenv LC_ALL gr_GR  # In glibc systems (RedHat 5)
# setenv LANG gr_GR  # In glibc systems (RedHat 5)
# setenv LD_PRELOAD libxviewgr.so.6.3 # Hellenic keyboard for xview clients
setenv _XKB_CHARSET iso8859-7   (αυτή δεν την έχω κάνει σχόλιο)

Γιατί λέει ότι στα glibc συστήματα (λέπε RedHat 5+) η LANG γίνεται gr_GR ενώ
στα άλλα el_GR.ISO8859-7 ?

Μόλις κάνω comment-out την
# setenv LD_PRELOAD libxviewgr.so.6.3
αρχίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Δίνοντας τη στοιχειώδη εντολή 'ls -l'
βγαίνει το ακόλουθο:
ls: error in loading shared libraries
libxview.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory
Αν και από ότι έχω καταλάβει δεν είναι απαραίτητο να δηλώνεται αυτή η
variable στο .cshrc παρά μόνον εάν χρησιμοποιεί κανείς xview clients, γιατί
ωστόσο βγάζει αυτό το error?
Μπορείτε να μου αναφέρετε κάποιους xview clients?

Δουλεύω με το CDE και τον Metro-X accelerated X-Windows server της Metrolink
σε RedHat 5.0 Linux. Γιατί για το CDE προτείνεται η LC_CTYPE?

Το 'stty pass8' που αναφέρεται στα tips του grISOxkb τι ρυθμίζει; Το έχω
περάσει στο .cshrc και δεν μου παρουσιάζει κανένα warning ή error message.

Στο /usr/local/bin έχω βάλει τα kbd-dflt, kbd-el και kbd-toggle που είναι
executables.Τα έχω φτιάξει σωστά και δουλεύουν χωρίς μηνύματα λάθους. Αυτό
όμως που δεν καταλαβαίνω είναι το τί κάνουν.
Αν δε χρησιμοποιήσω κανένα από αυτά ποτέ, όλα καλά και ωραία. Και ελληνικά
γράφω, (στα netscape, nedit, xedit) και ελληνικά βλέπω.
Δίνοντας kbd-el ή kbd-dflt μετά δίνοντας στο command prompt π.χ. 'netscape
?' το netscape δεν εμφανίζεται ποτέ. Αρχίζουν τότε προβλήματα με τον command
interpreter αλλά δε μπορώ να καταλάβω πού οφείλονται. Ούτε logout από το CDE
δε μπορώ να κάνω και γενικά το σύστημα δεν υπακούει καθόλου. Ο μόνος τρόπος
να κάνω logout είναι 'Ctrl-Alt-Backspace'.
Αν μπορεί ο Δημήτρης ο Μπούρας ή κάποιος άλλος, ας μου πεί τι γίνεται εδώ.

Οι απαντήσεις σας είναι ζωτικής σημασίας για μένα και τις περιμένω με μεγάλη
ανυπομονησία.

Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

--
| Peter D. Avgeris          | Mechanical Engineer (N.T.U.A.)          |

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr