Linux + assembly ??

Keramidas Giorgos keramida at diogenis.ceid.upatras.gr
Fri Sep 11 16:59:48 EEST 1998

Georgatos Photis (gef at zenon.ceid.upatras.gr) wrote:
> Fotopoulos Ilias wrote:
> >
> > Btw, mhn 3exaseis na koita3eis ena packeto onomati nasm

Sto opoio exouv suveisferei polloi gvwstoi programmatistes Assembly,
akoma ki apo Ellada.  Kai eivai kalo paketo, xrnsimopoiei to Intel
notation (auto eivai miovektnma gia meva, deite parakatw), kai dev
exei kai 'local labels' akoma stnv ekdosn 0.98 :)

> > Nomizw oti to nasm anti na xrhsimopoiei to hli8io kai gliodes
> > motorolla/gnu notation, xrhsimopoiei to intel notation
    ^^^^^^^^^^^^^
    To opoio legetai AT&T syntax/notation ki oxi motorola.
Kai twra rwtaw egw:  Poiavns eivai pio kaloi oi epejergastes, tns Intel
'n tns Motorola? [n apavtnsn eivai gia osous eivai kaivourioi sto
paixvidi: tns Motorola bebaia].
Kai ksavarwtaw: Poiavns eivai kalutero to assembly suvtaktiko?
[ n apavtnsn eivai: tns Motorola bebaia]

Deite gia paradeigma tis evtoles:

INTEL SYNTAX
------------
	mov eax,0x7fffffff	; bale stov eax tnv timn 0x7fffffff
	mov ebx,0x90000000	; bale stov ebx tnv timn 0x90000000
	adc eax,ebx		; pros0ese stov eax tov ebx, kai to
				; apotelesma balto sto quad-word edx:eax

AT&T SYNTAX:
	movl $0x7fffffff,%r0	; source -> destination
	movl $0x90000000,%r1	; source -> destination
	addl %r0,%r1,%r0	; source1,source2 -> destination

Pio eivai to paralogo, twra ?

> Nai to nasm xrhsimopoiei to notation pou exoume synithisei oloi
> osoi programmatisame se Z80, 6502 kai katw apo DOS/Win.

Oi kakes suvn0eies dev kobovtai eukola, leei mia paroimia...
Kai mallov exei dikio o avwvumos pou tnv ebgale :)))

> Oso gia to allo notation sigoura den einai GNU,
> nomizw anaferetai sthn bibliografia ws AT&T notation.

Oxi movo stnv bibliografia, alla pavtou, auto to notation avaferetai
sav AT&T notation, kai xrnsimopoieitai stous assemblers tou UNIX apo
katabolns kosmou [00:00:00 Jan 1 1970] (bl. kai entry 'The Epoch' sto
Jargon Dictionary <ftp://www.gnu.org/gnu/jargon400.txt.gz>).

Twra av kapoioi dev sumpa0ouv to notation tns AT&T, as mnv asxolouvtai
me to kernel tou Linux pou eivai movo me auto grammevo (opou exei
assembly bebaia :)))

Avte kalo apogeuma.....

--
Georgios E. Keramidas (keramida at ceid.upatras.gr)
"In the name of the Father, the Son and the Linux-spirit."
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr