BIOS block mode & hdparm (was: Re: Diskoi Quantum)

Dimitrios P. Bouras dbouras at hol.gr
Thu Mar 19 11:05:47 EET 1998

Sotiris Tsimbonis wrote:

> Sto allo twra, den exw peira3ei tipota me hdparm, opote ayrio to prwi tha
> aposyndesw teleiws to cdrom kai tha balw kai block mode apo to bios
> elpizontas na lythei...

  Swthrh,

  Apo to BIOS, mporeis na baleis to EIDE drive se block mode, alla
 otan 3ekinhsei to Linux, gia asfaleia o EIDE driver 0a apenergopoihsei
 pali to "multiple-sector I/O" setting. Diabase *prosektika* to manual
 page tou hdparm kai 0a deis pws mporeis na alla3eis tis parametrous
 leitourgias enos EIDE drive. Akomh, gia to DMA des ta mhnymata tou
 kernel sou otan 3ekinhse (mporeis na to kaneis auto trexontas thn
 entolh "dmesg | more" meta to rebooting) kai parathrhse ean yparxei
 h le3h "DMA" dipla sth grammh tou drive pou se endiaferei, sto
 initialization tou EIDE driver tou kernel (prepei na exeis kernel
 2.0.32 h 2.0.33, parepiptontws, kai chip-set pou na yposthrizei EIDE
 DMA sto motherboard -- auto epishs fainetai sta mhnymata tou kernel
 otan 3ekina). Ean yparxei to "DMA", mporeis xrhsimopoiwntas to hdparm
 gia na baleis to drive se multiple sector mode, na energopoihseis kai
 DMA transfers. Akomh, poly xrhsimo gia thn apodosh twn seiriakwn sou
 0yrwn einai to option pou epitrepei interrupts allwn perifereiakwn
 kata th diarkeia tou disk I/O (to -u option tou hdparm). Prin ta
 dokimaseis omws ola auta, kalo einai na exeis ena backup twn diskwn
 sou ka0ws kai rescue boot disks gia ka0e endexomeno... Stous Western
 Digital pou xrhsimopoiw edw, san paradeigma anaferw oti trexw to
 hdparm kapou sto rc.local me tis e3hs parametrous:

     -d 1   : enable DMA
     -m 16  : 16-sector multiple transfers
     -u 1   : unmask interrupts

 To DMA e3asfalizei kalytero xrono metagwghs dedomenwn, to multiple-
 sector I/O rixnei to CPU time pou apaiteitai gia disk I/O transfers,
 kai to interrupt unmasking stamata ta errors sto serial port tou modem
 (pou fainontai san dropped packets sto "ifconfig ppp0") otan p.x.
 katebazeis se megalh taxythta (28800 h 33600) kapoio megalo arxeio
 apo to diktyo. To 3analew omws: diabase prosektika to manual page tou
 hdparm, kai pare ena kalo backup prin arxiseis na "paizeis" me tis
 parametrous tou :) Kai ena teleutaio hint: dinontas

      hdparm -t /dev/hd?

 opou '?' to drive pou se endiaferei, mporeis na deis mia ektimhsh tou
 transfer rate tou en logw diskou. Kai to 3analew: diabase prosektika
 to manual page tou hdparm :) (sorry gia thn epanalhpsh, alla epibaletai
 ka0ws me to sygkekrimeno programma mporeis na xaseis polla, para poly
 eukola...)

  Dhmhtrhs
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr