Baries douleies

Alexios Chouchoulas alexios at vennea.demon.co.uk
Wed Mar 11 11:51:23 EET 1998

On Wed, 11 Mar 1998, ARIS sotiropOULOS wrote:

> Shmera psiloapogohteuthka apo to Linux.

  Mhn ksexname oti kai to Linux leitourgiko einai. Den prokeitai na
kseperasei ta oria tou hardware.

> Tou shkwsa gyrw sta 40 XTERMs, 5 ghostview kai 1 netscape kai den mporouse
> na kounhsei. Mhpws exei kanena problhma? (exw 64MB Ram kai enan Pentium
> 120Mhz)

  Eipa na kanw ki egw to peirama sou, opote shkwsa isarithma xterm kai
ghostview, ena netscape kai to GIMP. To load anebhke pshla gia ligo kathws
ksekinousan ola ta programmata, kai meta epese se fysiologika epipeda, opws
htan anamenomeno fysika. H katalanwsh mnhmhs FYSIKA anebhke (fortwsa tosa
megala binaries allwste -- GIMP, netscape kai ghostview).

  To memory sharing kai copy-on-write einai poly xrhsimo (alliws DEN tha
xwrousan tosa pragmata sth mnhmh). Alla mhn ksexnas oti ef'oson milame gia
X, o X server prepei na krathsei plhrofories gia kathe parathyro, kai, afou
ta parathyra einai mapped, prepei na krathsei kai ena buffer me ta
periexomena tou kathe parathyrou wste na mporei na ta ksanasxediasei
(sto peripou afto -- ta redraws katw apo X einai pio periploka apo ena
bitblt).

  Sto katw katw giati apogoitefthkes? To systhma sou fortwse TOULAXISTON 40 x
1.5M (xterm), 1 x 8M (netscape3.04g), 5 x 1.5M (to diko mou fortwse kai 12M
gia to gimp). Dhladh fortwses efarmoges pou apaitousan na exoun resident
75.5M (87.5 sth dikh mou periptwsh) kai xwresan sth mnhmh sou MAZI me kammia
eikosaria alla programmata, ton X server, window managers, klp klp.

  Ki egw 64M exw, alla me AMD K5 sta 150 MHz. To mono pou parathrhsa htan
oti (fysika) epese to cache gia na dextei ola ta binaries, enw h shared
memory anebhke kata POLY:

$ free
Mem:         63472      62480        992      36824        356       9928
-/+ buffers:            52196      11276
Swap:        85752      11800      73952

  Amesws afou esfaksa ta panta kai bghka apo ta X:

$ free
Mem:         63472      38132      25340       6992       1188      23400
-/+ buffers:            13544      49928
Swap:        85752       3816      81936

> PS	An kai den einai poly syxno na shkwsei kapoios 40 XTERM se ena
> mhxanhma...leme twra.

  Oxi se proswpiko mhxanhma. An to PC sou htan server, tha eprepe na shkwsei
tetoies posothtes efarmogwn. Alla an to PC sou htan server gia X terminals,
den tha eixe Pentium kai den tha eixe mono 64M RAM (thymamai sto
panepisthmio pou eixan ena ergasthrio me 30-40 Sun 3/50 pou ta
eksyphretousan 3 megala Sparc, me 192 MB to kathena -- to 1993).

> PS2	Den xreiazetai na apanthsete :)

  Ftou, den mporouses na to grapseis sthn arxh? :-)

Alexios Chouchoulas         '88    ,88'   ,88'   http://www.vennea.demon.co.uk
The Unpronounceable One    ,o88oooo88ooooo88oo,     alexios at vennea.demon.co.uk

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr