Re^2: Peri RAM kai allon deinon...

Christos Ricudis ricudis at paiko.gr
Mon Mar 2 16:41:32 EET 1998

Hello Linux-greek-users!

Linux-greek-users wrote to Reality Recovery Front about "Re: Peri RAM kai

 L>  I 'monokratoria' tou linux ine para poli diskolo na gini ke
 L> oikonomiki. Afto logo tou GPL (des allo minima),

Na kanw ligo to dikhgoro toy diaboloy?

Mporei na moy pei kaneis, se TI telos pantwn boh8hse OUSIASTIKA kai EMPRAKTA
to GPL licensing sto linux? (pera apo anapodeiktes protaseis toy styl "an den
htan GPL'ed de 8a htan toso diadedomeno"). Den eida mexri twra kanenan na
para8etei epeixhrhmata h real life paradeigmata

Giati de blepete ena anti8eto paradeigma poy einai akribws dipla sas? Nai,
milaw gia to BSD unix.

To license toy BSD, me dyo logia, epitrepei ta panta. (kai commercial xrhsh,
kai dianomh mono binary kwdika an kapoios to epi8ymei). Epitrepei th xrhsh toy
kwdika se commercial programmata. Epitrepei (alla den YPOXREWNEI) th dianomh
toy source kwdika. Epitrepei epishs opoiadhpote anamiksh twn licenses (den
exei ekeino to peri "derivative works").

To apotelesma? BSD kwdikas brisketai shmera se ola aneksairetws ta unices poy
kykloforoun sthn agora (KAI sto linux). H deyterh koryfaia etairia sto xwro
twn Intel unices einai h BSDI, h opoia poylaei ena karacommercial (kai
ekseraitika petyxhmeno) proion basismeno sto BSD unix. Oi routers ths
Ascend einai sthn ousia BSD boxes. To TCP/IP implementation ths CISCO
*NOMIZW* oti proerxetai pali apo to BSD, kai kobw ton kwlo moy fetes oti
mesa ston kernel twn Windows NT yparxei BSD-derived networking kwdikas.

Ayto de shmainei oti oi free ekdoseis toy BSD epapse na yparxei, ka8e
allo malista - yparxoyn kai synexizoyn na ekselissetai stis treis "free"
morfes toy BSD (FreeBSD, NetBSD, OpenBSD). Olo to NetKit toy linux einai
BSD kwdikas. Ean den yphrxan ta GNU tools, 8a mporousan na kanoyn thn idia
akribws douleia ta paketa toy BSD Net/2 sto Linux.

Ean 8ewrhtika ayrio h etairia NicroSoft mporouse na parei ton kernel toy
linux, kai na balei 570 programmatistes na ftiaksoyn ena ekplhktiko kai
leitoyrgikotato GUI kai ena karo application software, 8a mporouse na
eksafanisei ton Gates se mia nyxta. Ayto de 8a htan "eksaplwsh" ? H mhpws
8a "skotwne" to (free) Linux? Den to nomizw....

Shmera omws, otan to FreeBSD 8elei na xrhsimopoihsei GPLed kwdika
(to ext2fs, ton 80387 emulator toy linux), anagkazetai na ta balei se
ksexwrista modules, disabled by default kai me miso karabi proeidopoihseis
sta READMEs toy stul "prosoxh, pi8anws h xrhsh aytoy toy yposhsthmatos
synista parabiash toy GNU license". Anti8etws, otan to Linux 8elei na
xrhsimopoihsei BSD kwdika (to UFS p.x.), aplws ton pairnei opws einai kai
ton bazei mesa sta kernel sources.... Poio sas fainetai pio "free" apo ta dyo?

Ciao,
  Christos
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr