LOAD TOO HIGH! HELP!!!!!

Alexios Chouchoulas alexios at vennea.demon.co.uk
Sat Jun 6 13:19:47 EEST 1998

On Fri, 5 Jun 1998, Fotis Andritsopoulos wrote:

> To INIT 1 einai to mono pou den dokimasa akoma logw tou oti to systhma den
> exei monotor kai einai se periergh 8esh.

  H konsola sou den einai ypoxrewtiko na einai to plhktrologio kai h othoni
tou mhxanhmatos sou. Mporeis na peiseis ton kernel na xrhsimopoiei mia
seiriakh thyra ws konsola.

  'H mhpws mperdevw thn katastash? Ta Sun to kanoun. O kernel pou trexw twra
to kanei. Mporei na mhn to eixan balei akoma ston 2.0.30 pou trexeis. Alla
an ton exoun balei, den exeis anagkh othonh klp. To single user mode tha
milhsei me seiriakh porta.

  Fysika mporeis panta na hackiaseis [1] to /etc/inittab kai na baleis to
getty tou single user mode na milaei me thn seiriakh thyra ths areskeias
sou.

> Alla as poume oti to kanw kai to
> load peftei se init 1 tote 8a mporeis na mou peis ti ftaiei ?? :))))

  Profanws oxi, den tha eimai sto mhxanhma sou. :-)  Tha mporw omws na sou
pw sigoura ti DE ftaiei, dhl. o kernel h to hardware. Se tetoies periptwseis
kaneis diafora genika peiramatakia, kai afou breis mia kalh diefthinsh na
kinitheis, proxwras se pio eidika.

  Epishs, an ypopsiazesai "peiragmeno" ps, top klp, na thymasai oti yparxoun
kai ta sxetika plhktra tou idiou tou kernel. Stelnoun plhrofories gia to
process table, to memory map klp sthn konsola kai sto syslog, opote an
stelneis to syslog sou se kapoio syslog server (h me ena klassiko tail -f
/opou/to/exeis/messages &) tha mporeis na ta deis.

  Sto default us.map, *an thymamai kala*, ta plhktra afta einai
shift+scroll-lock (kernel state), ctrl+scroll-lock (full process table),
altgr+scroll-lock (CPU registers). Sthn apithanh periptwsh pou xrhsimopoieis
ta ellhnika mou gia thn konsola (greek 2.0 -- exeis RedHat kai den ta
kykloforw se RPM, ara logika tha exeis kapoio apo ta paketa pou kykloforoun
se rpm, AN exeis, dedomenou oti den exeis kan konsola), apla xrhsimopoieis
alt anti gia altgr. Exm, a nai. Den kserw kata poson einai hliou faeinotero,
alla, an kai den xreiazesai othonh sthn konsola sou, xreiazesai fysika
plhktrologio.

  A, ki allh mia grhgorh xakia an den empistevesai kanenan kai tipota.
Grhgorh antikatastash tou ps (se bash):

(for a in `ls -d [0-9]*|sort -n`; do
	printf "%5d: " `echo $a|tr / ' '`
	cat $a/cmdline
	echo
done) 2>/dev/null

  Typwnei to /proc/cmdline gia kathe process (orismena processes den exoun
command lines, fysika, alla afta kata 99% einai apolytws trusted processes
mia kai einai daimones pou exoun stenh sxesh me ton kernel).

  An ksereis pws na diabazeis to /proc/[0-9]*/stat, mporeis na typwseis afto
me ena cut(1) ths areskeias sou. Proswpika den kserw pia na to diabazw, exei
allaksei arketa apo thn teleftaia fora pou epsaxna to /proc mou.

  A, etsi apo periegeia: xrhsimopoieis ta swsta arguments sto ps(1), etsi?
Rwtaw giati opws tha ksereis, to ps(1) einai diabolemena system dependent
(as einai kala h Sun, h HP kai alles omorfes etairies). H syntaksh tou ps(1)
pou deixnei OLA ta processes einai diaforetikh apo mhxanhma se mhxanhma. Kai
meta sou leei POSIX.n compliant.

[1] Hackiazw != Crackiazw. :-)

Alexios Chouchoulas         '88    ,88'   ,88'   http://www.vennea.demon.co.uk
The Unpronounceable One    ,o88oooo88ooooo88oo,     alexios at vennea.demon.co.uk