Egkatastash Grammatoseirwn sto StarOffice

Efthimios Mavrogeorgiadis emav at enl.auth.gr
Mon Jul 27 00:20:16 EEST 1998

On 26-Jul-98 Jimmy Z. Stergiou wrote:

> na se rotiso kai ego kati. exo balei kapoia ellinika apo ton
> argeas.argos.hol.gr kai sto kedit grafo mia xara, sto staroffice omos oxi.
> prepei na ta kano copy auta ta ellinika po8ena?

H egkatastash grammatoseirwn sto StarOffice einai ligo problhmatikh mia pou den
yparxei kapoio programma mesa sto StarOffice pou na thn automatopoiei.
Epipleon, oi grammatoseires pou egka8istas sta XWin den exoun kamia sxesh me
tis grammatoseires pou blepeis mesa apo to StarOffice. To StafOffice mporei na
diabazei mono grammatoseires texnologias Type-1 (.pfa & .pfb). Gia na
periplakoun malista ta pragmata perissotero, oi teleutaies mporoun na
apeikonis8oun swsta epi ths o8onhs mono an sunodeuontai apo mia idiazousa morfh
antistoixou arxeiou .afm. Oso para3ena akougontai ola auta, toso eukolh einai h
egkatastash auth ka8' auth. ;-) Aplws akolou8hse prosektika ta parakatw bhmata:

Proetoimasia Grammatoseirwn gia Xrhsh apo to StarOffice

Bhma 1:

Aposumpiese to arxeio me tis kainouries grammatoseires sou se kapoio ypofakelo,
p.x. /fonts/greek.

Bhma 2:

Diagrafeis opoiadhpote parapanisia arxeia uparxoun (p.x. README, .afm, .ttf,
kai den 3erw egw ti allo) afhnontas mono ta .pfb h' .pfa arxeia pou periexontai
sto /fonts/greek. [Den peirazei an den diagrapseis tipote alla sunh8ws h plh8ora
arxeiwn se kapoion upofakelo mono na se mperdepsei mporei].

Bhma 3:

Efoson exeis hdh egkatasthsei ghostscript ston upologisth sou, prepei na exeis
egkatesthmeno to /usr/bin/printafm. Gia ka8e grammatoseira sto /fonts/greek
prepei na kaneis:

printafm font0.pfb > font0.afm
printafm font1.pfb > font1.afm          klp.

Etsi 8a dhmiourghseis ta arxeia .afm pou prepei na sunodeuoun tis
grammatoseires sou (auta pou erxontai me to sumpiesmeno arxeio protimw na ta
sbhnw kai na dhmiourgw kainouria m' auto ton tropo).

Bhma 4:

Prosoxh! Ta arxeia pou dhmiourghses den mporoun na xrhsimopoih8oun apo to
StafOffice ws exoun (uparxei kapoio problhma me th seira me thn opoia
emfanizontai ta diafora dedomena). Swse kai aposumpiese to arxeio afm.pl pou
exw apisunapsei se auto to mhnuma kai topo8ethseto sto /fonts/greek. Epeita
dhmiourghse kainouria arxeia .afm dinontas tis parakatw entoles (elpizw na exeis
egkatesthmenh thn perl sto susthma sou):

perl ./afm.pl font0.afm
perl ./afm.pl font1.afm                 klp.

rm -f *.afm

mv font0.afm.new font0.afm
mv font1.afm.new font1.afm              klp.

Bhma 5:

Twra prepei na dhmiourghseis ta arxeia Fontmap, fonts.dir, kai fonts.scale.
Auto to kaneis me to type1inst. An den to exeis katebase to apo kapoio
ypofakelo /contrib me rpm ths redhat (nomizw oti uparxei sto
ftp://ftp.ntua.gr/mirrors/redhat/contrib - upo8etw oti exeis redhat) h' psakse
sto http://ftpsearch.ntnu.no/

Aplws plhktrologhse type1inst mesa sto /fonts/greek kai to programma 8a kanei th
douleia tou.

Bhma 6:

Me kapoion editor dior8wse th grammh 2 twn arxeiwn .afm ws e3hs:

        Palaio                          Dior8wmeno

StartFontMetrics 2.0            StartFontMetrics 2.0
FontName mgpmab__.pfb           FontName MgPolMemApla-Bold
FullName MgPolMemApla-Bold      FullName MgPolMemApla-Bold
FamilyName MgPolMemApla         FamilyName MgPolMemApla

Aplws dhladh antigrapse to FullName sth 8esh tou FontName.

Shmeiwsh: Epeidh to sugkekrimeno bhma (6) einai dikh mou pros8hkh (den
anaferetai pou8ena sto diadiktuo, ap' oso 3erw) 8a h8ela na dokimaseis thn
egkatastash me kai xwris auto. Sto diko mou susthma to StarOffice, an kai
apeikonize swsta tis grammatoseires sthn o8onh, den tupwne swsta. Mono otan
ekana thn parapanw allagh katafera na to kanw na ektupwnei kai swsta. 8a h8ela,
loipon, n' akousw an auto htan problhma tou dikou mou susthmatos mono.

Egkatastash twn Kainouriwn Grammatoseirwn sta XWin kai Ghostscript

Bhma 7:

Gia na blepeis tis kainouries grammatoseires sta XWin pros8ese sto .xinitrc tis
grammes:

xset +fp /fonts/greek
xset  fp rehash

An eisai super user tote kalutera na pros8eseis to /fonts/greek apeu8eias sto
/etc/X11/XF86Config. Tautoxrona, eleg3e tous upofakelous grammatoseirwn pou
uparxoun sto /etc/X11/XF86Config kai alla3e th seira me thn opoia tous
diabazoun ta XWin topo8etwntas prwtous autous pou periexoun scalable (Type-1)
grammatoseires kai epeita autes pou periexoun grammatoseires tupou .pcf. (Mh
rwtas giati! Auto to mhnuma einai hdh polu megalo! ;-)

Bhma 8:

Me enan editor anoi3e to arxeio /fonts/greek/Fontmap. Auto pou blepeis prepei
na moiazei me:

MgPolMemApla-Bold                        (mgpmab__.pfb) ;
MgPolMemApla-BoldItalic                  (mgpmad__.pfb) ;
MgPolMemApla-Italic                      (mgpmai__.pfb) ;
MgPolMemApla-Normal                      (mgpman__.pfb) ;

Pros8ese ena "/" (xwris ta eisagwgika) sthn arxh ka8e seiras kai sumplhrwse to
onoma ths ka8e grammatoseiras me to full path name. Etsi prepei na exeis:

/MgPolMemApla-Bold                        (/fonts/greek/mgpmab__.pfb)   ;
/MgPolMemApla-BoldItalic                  (/fonts/greek/mgpmad__.pfb)   ;
/MgPolMemApla-Italic                      (/fonts/greek/mgpmai__.pfb)   ;
/MgPolMemApla-Normal                      (/fonts/greek/mgpman__.pfb)   ;

Mhn swseis to arxeio! Aplws anoi3e to
/usr/share/ghostscript/(version-number)/Fontmap me enan editor kai antigrapse
to metallagmeno auto /fonts/greek/Fontmap mesa sto Fontmap tou ghostscript (as
poume, sthn arxh). Swse mono to Fontmap tou ghostscript, oxi to
/font/greek/Fontmap!

Egkatastash twn Kainouriwn Grammatoseirwn sto StarOffice

Bhma 9:

To StarOffice sto susthma mou einai egkatesthmeno ston ypofakelo /opt/Office40.
Kanontas, loipon, tis analoges allages dwse tis parakatw entoles:

cd /opt/Office40/xp3/pssoftfonts/
ln -s /fonts/greek/*.pfb .
cd /opt/Office40/xp3/fontmetrics/afm/
ln -s /fonts/greek/*.afm .

Bhma 10:

Me enan editor anoi3e to /fonts/greek/fonts.dir (Prosoxh! Kai se auth thn
periptwsh 8a kanoume mono allages pros antigrafh. Den prepei na swseis to
arxeio kleinontas to!). Prepei na fainetai kapws etsi:

4
mgpmab__.pfb --mgpolmemapla-bold-r-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-1
mgpmad__.pfb --mgpolmemapla-bold-i-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-1
mgpmai__.pfb --mgpolmemapla-medium-i-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-1
mgpman__.pfb --mgpolmemapla-medium-r-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-1

Sbhse ton ari8mo sthn arxh tou arxeiou kai antikatasthse ta ".pfb" me "," kai
ta "-0-0-0-0-" me "-%d-%d-%d-%d-" (fusika xwris ta eisagwgika). To ektrwma pou
8a dhmiourgh8ei antigrapse to sto telos tou arxeiou
/opt/Office40/xp3/psstd.fonts

Bhma 11:

Bges apo ta XWin, 3anampes kai tre3e to StarOffice! Ti perimeneis; ;-)

Kanonika, meta ap' ol' auta, ta panta 8a prepei na douleuoun teleia. 8a prepei
na mporeis kai na blepeis kai na ektupwneis ellhnika. An omws par' elpida kai
pali den blepeis h' den ektupwneis ellhnika tote auto mallon 8a ofeiletai sto
gegonos oti oi ellhnikes grammatoseires sou exoun to idio onoma me kapoia 3enh
grammatoseira (px. times, arial, klp. - to oti profanws anhkoun se diaforetikes
oikogeneies den fainetai na polunoiazei to StarOffice). Se auth thn periptwsh,
allazeis thn onomasia twn grammatoseirwn sou sta arxeia /fonts/greek/fonts.dir,
/fonts/greek/fonts.scale, kai /opt/Office40/xp3/psstd.fonts apo px. times se
timesgr (h' kati tetoio, telos pantwn) kai an den eisai e3airetika gkantemhs 8a
prepei epitelous kati na arxisei na douleuei! ;-)

Efthimios Mavrogeorgiadis               ICQ: 12872104
emav at enl.auth.gr                        PGP public key upon request