dhmiourgia neou xrhsth

Yiannis Galanomatis jgalanomatis at netscape.net
Sat Dec 26 02:10:48 EET 1998

Kanonika den 8a 'prepe na apanthsw afto to mail mias
kai den eimai toso pepeiramenos gia na apanthsw me
sigouria kai ypey8ynothta, alla afou eida oti perasan
toses meres kai den apanthse kaneis, sou apantw
egw alla mhn tsantisteis an den einai ola swsta.

- Andrew Sophiadis wrote:

> Pws borw na ftia3w neo user

Enoeis dhmiourgia *logariasmou* neou user. H dhmiourgia neou user einai
ypo8esh ths manas tou! :-)

H dhmiourgia neou logariasmou xrhsth ginetai me
# adduser <onoma> [enter]
# passwd <onoma> [enter]
kai 8a dhmiourgh8ei ena /home/<onoma>

> ston opoio 8a trexoun ta programmata pou exw
> setarei ws root?

Pistevw oti 8a trexoun oles. An oxi, me to "mc" kane chmod kai
dwse dikaiwmata ekteleshs (execute) apo olous.
To chmod yparhei kai san command line entolh, alla den xerw ti prepei na
grapseis.

Gia tis ry8miseis to pio swsto einai na tis kaneis apo thn arxh, alla isws
doulepsei na kaneis copy (me "cp" 'h me ton midnight commander ("mc")) ta
arxeia ry8misewn apo to /root/ sto /home/<onoma>/
Mallon 8a doulepsei.

> (kde,

sigourepsou pws sto /home/<onoma> yparhei ena
.Xclients (mhn xehaseis thn teleia) to opoio 8a periexei thn grammh
/opt/kde/bin/startkde (nomizw). Afto 8a to kaneis grafontas
echo "/opt/kde/bin/startkde">>/home/<onoma>/.Xclients
meta kane to executable me to mc. Me to chmod nomizw oti prepei na grapseis
chmod /home/<onoma>/.Xclients u+x.
Enallaktika cp /root/.Xclients /home/<onoma>/.Xclients
Den eimai sigouros oti 8a doulepsei, isws to cp na 8elei parametro
gia na dei ta hidden arxeia.
Gia ta menus tou kde kai tis ypolypes ry8miseis den 8ymamai, ypo8etw pws
8a yparxei kapoio arxeio sto /root/ me kapoio evnohto onoma.
Na 8ymasai oti apo thn stigmh pou exeis valei teleia san prwto gramma, to
arxeio
8ewreitai krymmeno, opote den 8a to vlepeis kanontas ls / dir. Me to mc 8a
prepei
na exeis energopoihsei thn katallhlh epilogh sta menu.

> netscape,

to arxeio tou nomizw oti einai to /root/.netscape

> greek support,

Ta ellhnika ean ta xekinas apo to .xinitrc apo to /root/ (egw pote den ta
katafera etsi)
tote antegrapse to .xinitrc sto /home/<onoma>.
An ta xekinas apo to /etc/X11/xinit/xinitrc, tote den nomizw na yparxei
provlhma.
Prosehe ta fonts na vriskontai se directory pou na exei prosvash o <onoma>!
Gia ellhnika sthn konsola ean exeis valei thn katallhlh entolh sto
/etc/rc.d/*
tote den 8a 'xeis provlhma.

> etc)

An enoeis "klp", me thn idia diadikasia antigrafeis kai ta "GNUstep" 'h oti
allo exei
to /root/ (Mhn xehaseis na epilexeis sto mc na fenontai ta hidden).
An enoeis to /etc/, den yparxei provlhma, to etc periexei genikes ry8miseis
tou systhmatos kai den diaferei apo xrhsth se xrhsth.

> Andreas

Poy 'sai... Kai mhn xehaseis na dwseis dikaiwmata egrafhs ston <onoma> sta
proswpika sou egrafa, an 8es na ta kaneis edit.
H allagh xrhsth xwris na kaneis logout (ctrl-d 'h "logout") *nomizw* oti
ginetai me "su <onoma>", efoson xereis to password tou, vevaia.

> --
> Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr
> Ta archives tis listas einai sto http://www.argos.hol.gr/lists :
> prin steilete kapoia erothsh psakte mipos exei hdh apanththei.
> Gia opoiodipote problima stilte e-mail ston owner-linux-greek-users

  |  Winners don't use drugs - or Windoze  |

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr