Parakalw bohqeiste me! Problhma me to Internet!

Sifalakis Manolis msifa at ariadne-t.gr
Wed Apr 22 19:49:59 EEST 1998

Peter Avgeris wrote:

> Omws to problhma moy emmenei, kai ayto einai to spasimo.

 Min anisuxeis sto UNIX ola diorthwnontai...(DID I SAY EVERYTHING ???..)

> Liga gia thn istoria:
> Sto Pentium poy exw eixa egkatasthsei to RedHat 5.0 xwris kanena apolytws
> problhma.

Panta etsi fainontai ola stin arxi...

> Egkatesthsa kai to X-Isp toy Dhmhtrh toy Boura kai ebgaina kanonika
> sto internet xwris kanena problhma (ayto einai poy me trellainei).
> To IP address poy xrhsimopoioysa htane to 195.195.195.1 (an kai lanqasmena, apo
> oti katalaba ek twn ysterwn...)

Nai kai mallon o logos pou sou douleue einai giati o terminal server
tou ISP sou, sou epevale kathe fora na xrisimopoieis tin IP pou sou
edine autos , anti autis pou eixes orisei esy.

> Eixa egkatalleimeno kai ena paliotero PC, ena 486, kai gia na mhn paei xameno,
> toy ebala mnhmh kai agorasa 2 kartes Ethernet, tis 3COM 509B Combo, gia na
> syndesw ta 2 PCs se topiko diktyo LAN.

Oloi kapws etsi 3ekiname, kai kataligoume na exoume ena swro "mpelades"
(oute o ypologistis douleyei, oute i gomena mas milaei apo to polu
ftisimo !!!.... )

.
.
[snip]

> Etsi allaja ta IP addresses sto men Pentium apo 195.195.195.1 se 192.168.1.1
> kai ston 486 apo 195.195.195.2 se 192.168.1.2, dhladh se 'epitreptes'
> dieyqynseis. Shmeiwsh: sto internet bgainw me ton Pentium.

Otan les oti "bgaineis" ennoeis oti sou douleuei, i oti tha itheles na
"bgaineis" ???

> Ebala loipon ston 486 gateway ton Pentium, wste argotera poy qa to ftiajw na
> mporw na bgazw kai ton 486 sto Internet mesw toy Pentium. Ayto egine apo to
> Control Panel toy RedHat 5. Etsi, otan didw 'route' ston 486 pairnw:
>
> Kernel IP routing table
> Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
> 192.168.1.0     *               255.255.255.0   U     0      0        3 eth0
> 127.0.0.0       *               255.0.0.0       U     0      0        3 lo
> default         pa1.pavgeris.gr 0.0.0.0         UG    0      0        0 eth0
>
> Antistoixa, ston Pentium didontas route pairnw:
>
> Kernel IP routing table
> Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
> 192.168.1.0     *               255.255.255.0   U     0      0        8 eth0
> 127.0.0.0       *               255.0.0.0       U     0      0       16 lo

Fainontai mia xara mexri edw (elpizw na 3ereis ti kaneis , oson afora to
domain pavgeris.gr.) !!!.

> Edw parathrw mia diafora: Enw ston 486 exontas dwsei route moy bgazei to
> routing table kai sto telos moy emfanizei to command prompt, ston Pentium
> dinontas route moy emfanizei to routing table alla DE MOY BGAZEI KAQOLOY
> COMMAND PROMPT. Osa 'Return' kai na patw den ginetai tipote, apla grafei kenes
> grammes apo katw, xwris command prompt. Den mporw na katalabw ti ginetai...
>
> Shmaiwsh: O Pentium exei name pa1.pavgeris.gr kai o 486 exei pa2.pavgeris.gr
>
> Mesa sto /etc/resolv.conf exw balei oloys toys Domain Name Servers poy
> xrhsimopoiw.
>
> Parathrhsa oti otan syndeomai me to X-ISP sto Internet kai exontas epilejei to
> option 'add default route', dinontas 'route' moy emfanizei:
>
> Kernel IP routing table
> Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
>
> dhladh xwris tipote, en toytois, otan kanw telnet apo ton Pentium ston 486
> dexetai to telnet, as mhn einai to 192.168.1.0 sto route mesa. To idio kai gia
> to 'localhost', xwris kanena problhma! Alla Internet tzifos!!!
>
> Apo edw kai pera den mporw na synexisw. Exw pia apogohteytei, exw shkesei ta
> xeria kai den jerw ti na kanw!

Loipon kat' arxin tha prepei na exeis ypoyi sou oti o Pentium tha prepei
na exei 2 IP addresses mia gia to interface tou LAN (ethernet) , kai
mia gia to WAN (modem). Auti pou exei gia to LAN einai i 192.168.1.1 .
Twra gia to WAN mallon tin IP stin dinei o ISP sou, kai prepei to s/w
pou xrisimopoeis gia tin syndesi na mporei na tin kanei assign sto
seiriako sou interface , kai na mporei na tin thesei kai ws default
gateway sto routing table sou . To Xisp den to exw xrisimopoiisei kai
den 3erw pws douleuei (an einai communication s/w, i aplws interface se
kapoio text based), gi ayto tha sou proteina na peiramatisteis kai me
kanena allo (pppd, dip).
Epipleon elegse to arxeio /etc/host.conf wste i seira pou kanei to name
resolution na einai prwta apo to /etc/hosts kai meta apo to DNS (auto
gia na eisai sigouros oti ta provlimata sou den tha exoun na kanoun me
to DNS).
Afou kaneis tin syndesi ston ISP elegse me to ifconfig poia interfaces
einai up , kai me ti IP addresses/netmasks.
Dokimase me tin entoli route na ftiaxeis esy manually to routing table
sou, kai to default gateway sou (pithanon to linux na thewrei san
default gateway tin LAN syndesi, kai gi ayto na leitourgei to telnet sto
486).
Gia na mporeis na douleyeis apo to 486 to pio pithano einai na prepei na
na tre3eis IP Masquerading sto Pentium (pou tha prepei na to exeis kanei
enable kata to kernel compilation).
Telos an exeis REDHAT pigaine sto /etc/sysconfig kai elegse an exei tis
swstes times to arxeio network, kai epeita sto
/etc/sysconfig/network-scripts kai elegse ta ifcfg-* . Omws ayta
kanonika ta diavazei sto boot opote tha prepei na ta ftia3eis teleytaia
afou sigoureyteis oti otan ta settarises manually douleyane.

> Peite moy sas parakalw apo poio arxeio to RedHat diabazei ta boot up scripts,
> wste na ftiajei to routing table. De mporesa na to brw! Einai kapoy mesa sto
> /etc/rc.d directory alla den to brhka.

Oups auto argisa na to diavasw... To apantisa idi parapanw :-)

> Parakalw bohqhste me!
>
> Arxeio hosts: (KOINO KAI STA 2 MHXANHMATA)
>
> 127.0.0.1 localhost localhost.localdomain
> 192.168.1.1 pa1.pavgeris.gr pa1
> 192.168.1.2 pa2.pavgeris.gr pa2
>
> Arxeio /etc/resolv.conf:
>
> search pavgeris.gr
         ^^^^^^^^^^^
Ayto mono an to pavgeris.gr to exeis kanei register sto forthnet kai
sou to servirei kapoios nameserver, pote allote .... (DID I SAY NEVER
...??? WELL ALMOST ! ;-) ).

> nameserver 147.102.222.210
> nameserver 195.170.0.2
> nameserver 193.92.150.3
>
> Ta routing tables gia to kaqe ena apo ta mhxanhmata sas ta exw dwsei parapanw.
>
> Parakalw bohqeiste me! Xreiazomai th bohqeia sas!
> Sas eyxaristw poly ek twn proterwn.

Kali tyxi , kai min apelpizesai

Manolis

	Sifalakis Manolis  (WILLY)
	e-mail: msifa at ariadne-t.gr       ARIADNE-T NOC
	   tel: +030 01 6544279         NCSR DEMOKRITOS
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr