NFS FileSystems & Mounting

Liaos Ioannis liaos at hol.gr
Sat Mar 1 16:36:24 EET 1997

On Fri, 28 Feb 1997, George Goundras wrote:

> Athens, 28 February 1997,
> Geia xara se oloys...
>
> Tha mporoyse kapoios kalos anthropos na moy pei me liga logia
> (mia syntomh paragrafos) pws mporw na kanw mount kapoio network
> file system.?
>
> Exw 2 Linux (ena 2.0.0 kai ena 1.2.8) me ethernet link kai thelw na kanw
> mount to File system tou enos sto allo (p.x. toy 1.2.8 st 2.0.0).
> DEN EIMAI ASXETOS apo Linux, exw diabasei kai to NetWork HOWTO, alla den
> diafotistika kai toso..
> Kserw se genikes grammes oti prepei na kataxwrisw kapoia flags sto
> /etc/fstab (nfs nomizw) kai na trexw kapoion nfs daemon... kai kapoies
> alles
> diadikaseis... toso apo thn meria tou ennos ypologisth, oso kai apo thn
> meria toy alloy...
> PWS POY POIES....
> Genika den to exw kanei pote kai den kserw na to kanw... Pws ginetai me
> liga
> logia...
> Epishs yparxei dynatothta na ginoyn mount kai alla filesystems (p.x.
> dos filesystem / windows95 filesystem) apo mhxanima poy den trexei
> linux?
> Den mporei, tha yparxoyn kapoia 5 apla bhmata... gia arxh ...
> An xreiastei peste moy poy tha brw plhrofories h kai documentation panw
> sto
> thema ayto...
>
> Kathe bohtheia apodekth...
>

> Eyxaristw ek twn proterwn,
>
> George Goundras (ggoudr at ermis.gr)
> (Home Page URL: http://www.ermis.gr/~ggoudr)

File Giwrgo h diadikasia me apla logia:
(an exo jexasei kati h yparxoyn lathi tha diorthosoyn
kai oi ypoloipoi filoi ths listas ;-)

1.- Proypothesh einai oti exeis trejei to netconfig
    kai exeis orisei to diktyo soy.
    Sthn periptosh moy (2 pc) to ena exei IP 10.1.1.1
    kai to allo 10.1.1.2
    (oi kernels kai sta 2 linuxokoyta prepei na yposthrizoyn
    networking ennoeitai kai tcp/ip)

2.- Prepei na trexoyn oi rpc kai mount daemons
    Ayto tha to vreis apo to /etc/rc.d/rc.inet2
    Dose ena "ps-x". An trexoyn tha to deis
    (/usr/sbin/rpc.nfsd kai /usr/sbin/rpc.mountd)

3.- To arxeio /etc/exports se kathe linuxokoyto prepei
    na periexei ta directories poy to sygkekrimeno pc
    kanei "export" sta alla pc toy diktyoy.
    An theleis px na kaneis export olo to filesystem
    me plhrh permissions dineis:
    "/ (r,w)"
    kane "man exports" gia na deis oles tis parametrous

4.- Gia na kaneis mount:
    mount -a -t nfs xxx.yyy.zzz.aaa:/ /mnt

    Kanei mount to root directory toy xxx.yyy.zzz.aaa
    sto /mnt

5.- Gia na kaneis tora mount me alla filesystems (meso
    diktyoy) H lysh legetai SAMBA.
    An exeis ta cd toy linux yparxei mesa
    /slakware/contrib/...
    Gia perissotera sxetika me thn Samba: