Linux-filesystem's question

Alexios Chouchoulas alexios at vennea.demon.co.uk
Tue Feb 25 16:31:50 EET 1997

> /        --> Ta binaries tou OS (kati san to /usr twn sun). Otidipote
>              binary akoma kai auta tou /usr/local

  Den fantazomai na ennoeis oti bazeis o,tidhpote binary sto root directory!

  To diko mou partitioning pantws akolouthei kapws to Filesystem Standard
(se palioterh tou ekdosh), opote einai arketa kommatiasmeno kai poly
ektenes. Sigoura tha tromaksei kapoion pou molis twra bazei Linux, alla ki
egw ksekinhsa me monokommato systhma. Proxwrhsa se perissotera partitions
otan allaksa diskous kai ithela kapws pio symmazemenh katastash (ta polla
partitions boithane to upgrade, to backup klp -- ase pou an sou psofisei
ena [xtypa ksylo], den exeis xasei ta ypoloipa).

/dev/hda9 on / type ext2 (rw)

  Mikro partition pou perilambanei ta teleiws aparaithta gia to boot, koinws
  to /etc, /bin, /root, /boot klp. Ta kernel images einai sto /boot gia na
  einai pio katharo to / directory.

/dev/hda6 on /usr type ext2 (rw)

  Afto exei teleiws pagiwmeno megethos, mia kai den allazei pote kai den
  prepei na allazei pote. Genika ypotheteis oti afto to partition mporei na
  xreiastei na ginei mounted mesw NFS. Perilambanei arxeia ta opoia genikws
  DEN exeis dikaiwma/dynatothta na allakseis, estw kai ws root. Einai
  xazomara na kaneis allages ekei, etsi ki alliws: thn epomenh fora pou tha
  kaneis upgrade tha xaseis tis allages sou.

/dev/hdd5 on /usr/lib/texmf type ext2 (rw)

  Afto einai prosfath prosthesh sth syllogh twn partitions. Egkatesthsa
  LaTeX sto spiti meta apo poly kairo (palia to xrhsimopoiousa sto
  panepisthmio) kai tou edwsa ena adeio partition pou eixa gia na mhn mou
  gemisei to hdh sxedon gemato /usr. This is a kludge, boys and girls. Don't
  try this at home.

/dev/hda8 on /usr/local type ext2 (rw)

  Afto einai MEGALO partition. Filoksenei o,ti exw egkatasthsei monos mou,
  en antithesei me to /usr pou einai to standard installation. Exei thn idia
  domh me to /usr peripou (/usr/local/{bin,doc,lib,man,src} klp).

/dev/hda10 on /home type ext2 (rw)

  Pollous xrhstes mporei na mhn exw, alla einai oloi tous treloi kai prepei
  na tous kratame ypo elegxo. Alimono an to /home kathotan sto polytimo root
  partition.

/dev/hdc3 on /var type ext2 (rw)

  Edw zoun oles oi allages pou tha thelame na kanoume sto /usr alla den
  mporoume, se periptwsh pou einai read-only (via NFS).

/dev/hdd6 on /var/spool type ext2 (rw)

  O pio axortagos katoikos tou /var. To /var/spool exei mesa ola ta news kai
  ta email. Einai se diko tou partition gia na mporw na elegxw to megethos
  tou.

/dev/hdd1 on /tmp type ext2 (rw)

  Xo xo xo. Ti na pei kaneis; Afto prepei pote pote na katharizei alla
  epeidh eimai mallon akatastatos exw mesa xrhsima arxeia pollwn etwn.
  Fysika einai ola axrhsta pleon, alla afto den exei shmasia. :-) Opws
  katalabaineis sto systhma mou to /tmp exei ena arketa sebasto megethos
  (gia ta dika mou dedomena -- ok, ok, 37 MB einai).

Alexios Chouchoulas          '88    ,88'   ,88'     alexios at vennea.demon.co.uk
The Unpronouncable One      ,o88oooo88ooooo88oo,              axc at dcs.ed.ac.uk