Empeiries

Alexios Chouchoulas alexios at vennea.demon.co.uk
Thu Apr 10 03:06:33 EEST 1997

> 	kane ena backup tou Unix partition pou theleis na diathrhseis, sto
> MS-DOS partition ( se ena directory, p.x. "backup" ), xrhsimopoiwntas
> tis entoles tou Unix "tar" & "gzip". P.x.
>
> ...$ cd /usr/local <Enter>
> ...$ tar -cvf - * | gzip --stdout --best > /msdir/local.tgz <Enter>

  Mia protash: mhn ta kaneis afta ws koinos 0nhtos ('$' prompt). Prepei na
ginoun ws root ('#' prompt). Fainetai spastiko, alla einai otan theloume na
deiksoume kati pou prepei na grapsei o root, panta dinoume to '#' prompt. To
'$' h '%' prompt einai gia tous xrhstes.

> ...$ cd /usr/local <Enter>
> ...$ gzip --stdout --decompress /msdir/local.tgz | tar -xvf - <Enter>

  Leptomereia: H idia douleia akribws ginetai kai me

# umask 000
# tar --same-owner -xzpvf /msdir/local.tgz

  To umask(1) einai poly xrhsimo gia na dhmiourghthoun ta arxeia me ta idia
permissions. To tar --same-owner kai to option p peithoun to tar na
dhmiourghsei ta arxeia me ta swsta ownerships kai permissions (h pikrh
empeiria leei oti den to kanei mono tou, opote prosexoume gia na exoume). To
'z' flag sto tar kanei o,ti akribws kai to "gzip --stdout --decompress" sou,
to opoio mporeis na to syntmhseis ws "zcat", an theleis. :-)

  Epishs des kai ta alla poly xrhsima kolpakia me to GNU zip, opws zless(1),
zdiff(1) kai zgrep(1).

A.

Alexios Chouchoulas          '88    ,88'   ,88'     alexios at vennea.demon.co.uk
The Unpronouncable One      ,o88oooo88ooooo88oo,              axc at dcs.ed.ac.uk