[I18NGR] Υπολογισμός Πάσχα

Τα πάντα ρει ta_panta_rei at flashmail.com
Wed Jun 6 00:22:02 EEST 2007

menace82 <menace82 at gmail.com>:
> Επίσης είδα ότι ο υπολογισμός του Πάσχα στις Ελληνικές τοπικές αργίες,
> ακολουθεί τον δυτικό υπολογισμό. Άργησα να το καταλάβω λόγω του ότι
> φέτος έτυχε να συμπέσει το παπικό με το ορθόδοξο πάσχα.
> Πληροφορίες για τον αλγόριθμο του υπολογισμού του πάσχα θα βρείτε εδώ:
> http://www.eortologio.gr/arthra/paschalion.htm
> ή πείτε μου που μπορώ να πάω να το διορθώσω.

Dimitrios 'sehh' Michelinakis:
> An se endiaferi, ton algorithmo ton exo grapsi se Perl gia to
> OpenWebmail project.

Υπάρχει κάπου διαθέσιμος στο δίκτυο επίσης ελεύθερος κώδικας σε C
(pascha_date αν θυμάμαι καλά) που υπολογίζει το ορθόδοξο πάσχα.
Χρησιμοποιεί όμως απ' ότι θυμάμαι κάποια ρουτίνα ημερολογίου που
δεν ήταν ελεύθερη για μη προσωπική χρήση. Φυσικά η ρουτίνα αυτή
(σχετικά με το ιουλιανό ημερολόγιο) μπορεί σίγουρα να αντικατασταθεί
με άλλη αντίστοιχη από οποιαδήποτε παραπλήσια ελεύθερη βιβλιοθήκη
χρόνου/ημερολογίου.

Το βασικό πρόβλημα είναι πως ο υπολογισμός του Πάσχα και των αργιών
γενικότερα δεν μπορεί να γίνει μέσω των ρυθμίσεων τοπικότητας του
χρήστη (σε ένα μόνο σημείο για όλες τις εφαρμογές). Οι ρυθμίσεις
γλώσσας LC_* δεν προβλέπουν κάτι τέτοιο, κι επιπλέον η γεωγραφική θέση
του χρήστη (χώρα, ζώνη ώρας) δεν _πρέπει_ να δηλώνει τίποτα για τα
θρησκευτικά του πιστεύω.

Έτσι θα πρέπει ο υπολογισμός του Πάσχα (και οι δυναμικά οριζόμενες σε
σχέση με αυτό αντίστοιχες εορτές/αργίες) να οριστούν σε περισσότερα
από ένα σημεία, πχ. για διαφορετικά υποσύνολα εφαρμογών (πχ.
KDE/GNOME/ical).

Αν η γλώσσα περιγραφής των αργιών σε κάποιο από τα παραπάνω
περιβάλλοντα είναι αρκετά πλούσια ώστε να ορίζονται αργίες αλγοριθμικά
ή με τη συνδρομή εξωτερικών εντολών (όπως πχ. η γλώσσα της εφαρμογής
remind), ο ακόλουθος πίνακας μπορεί να βοηθήσει για τις κινητές
εορτές.

$pascha-59 Τσικνοπέμπτη
$pascha-56 Κυριακή των Απόκρεω
$pascha-49 Κυριακή της Τυροφάγου
$pascha-48 Καθαρή Δευτέρα
$pascha-43 Αγ.Θεοδώρων
$pascha-8  Λαζάρου
$pascha-7  Κυριακή των Βαίων
max($pascha+1,date($year,4,23)) Αγ.Γεωργίου
$pascha+5  Ζωοδόχου Πηγής
$pascha+7  Θωμά του Απίστου
$pascha+39 Της Αναλήψεως
$pascha+49 Πεντηκοστή