[I18NGR] qt-x11-opensource-4.1.3 BUG?

Leonidas Vomvoridis vomvoridis at yahoo.gr
Mon Jun 12 19:28:32 EEST 2006

Dimitrios 'sehh' Michelinakis wrote:

>poli sixna stin diki mou periptosi, exo arketa arxia me ellinika onomata kai ta epejergazome me diafora scriptakia.

Και πιστεύεις ότι θα σε μπέρδευε χρησιμοποιείς το ';' που είναι δεξιά
του L, παρά αυτό που είνα αριστερά του ς, περισσότερο απ'ότι σε
μπερδεύει (ενδεχομένως) πχ το ελληνικό όμικρον με το εγγλέζικο o, ή τα
υπόλοιπα 15 κεφαλαία γράμματα που έχουν το ίδιο glyph, αλλά και τις
ίδιες θέσεις στο πληκτρολόγιο που έχουν τα 14 από αυτά;

Βέβαια συμφωνώ ότι σε scripts συνήθως χρησιμοποιύνται lowercase
χαρακτήρες, και το semicolon είναι σίγουρα πιο συχνό απ'το o ή το
όμικρον, αλλά δε νομίζω παρ'όλα αυτά κανένας ποτέ να έγραψε το $PATH
(path) σαν $ΡΑΤΗ (ρατη) κατά λάθος!

Δε λέω ότι δε θα γίνονται στην αρχή λάθη, το θέμα απλώς είναι αν τελικά
αποτελεί συνήθειο που δε μπορεί να αλλάξει, ότι το πάτημα του q στο
ελληνικό πληκτρολόγιο θα σημαίνει για πάντα ascii semicolon, αντί για
ελληνικό ερωτηματικό, σε scripts και γλώσσες προγραμματισμού που
ενδεχομένως χρησιμοποιούνε κάποιους (λίγους) ελληνικούς χαρακτήρες, ενώ
ταυτόχρονα θα πρέπει να γίνονται patch σαν αυτό που έστειλα για το qt,
ενώ σε άλλες περιπτώσεις (πχ πολυγλωσσικό κείμενο) θα είναι αδύνατο να
ξεχωρίζουμε με 100% βεβαιότητα, ποια semicolons εννοούνται ως
ερωτηματικά και ποια όχι.

Ομολογώ ότι εκτός από mp3 κλπ, όλα μου τα filenames είναι ascii, οπότε
το ενδεχόμενο να χειρίζομαι απευθείας ελληνικά filenames σε σκριπτάκια
μου φαινόταν σχεδόν απίθανο. Επειδή είμαι φίλος της... κλασσικής
μουσικής (βλέπε Βαμβακάρης, Περιστέρης, Παγιουμτζής κλπ), τυχαίνει τα
περισσότερα mp3 μου να έχουνε ελληνικά filenames. Σκέφτομαι να κάνω μια
βάση με τις παραδοσιακές μουσικές κλίμακες (πχ μινόρε, σαμπάχ, χιτζάζ,
ουσάκ, νιαβέντ κλπ) και τους ρυθμούς (χασάπικο, ζεϊμπέκικο, τσιφτετέλι
κλπ) και να γίνεται random playlist generation ανάλογα με την τιμή του
system clock, την τιμή του $KEFI (που ρυθμίζεται από μέτρηση της ambient
"φασαρίας" μέσα στην ταβέρνα), και τα στοιχεία της βάσης (τέμπο,
κλίμακα, ρυθμός και dirname/filename ή url). Βέβαια δε νομίζω τα
σκριπτάκια στην περίπτωση αυτή να έχουν καθόλου ελληνικά μέσα, γιατί τα
filenames θα διαβάζονται από τη βάση...

Σημείωση: Παρόλο που δουλεύει όπως είναι το script που έστειλα, μόλις
πρόσεξα ότι το σωστό είναι το for να μετράει μέχρι < len - 2 αντί για <
len - 1

Φιλικά,
Λεωνίδας
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿa¨h£ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿû)joÿÿö†Šÿ1¨¥ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿþm§ÿÿ™¨¥ÿ&¡¢à