[I18NGR] Mass editing on KDE & GNOME .po

Spiros Georgaras sngeorgaras at otenet.gr
Sat Jul 8 14:59:37 EEST 2006

On Saturday 08 July 2006 05:08 Dimitris Glezos wrote:
> Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να πάρει ένας μη-έχων CVS/SVN πρόσβαση τα
> τελευταία .po ώστε να κάνει αλλαγές και να σας τις στείλει για
> review/editing/commit; Προς το παρόν κάνω:
>
> Για το GNOME:
>
>    wget --recursive -N --level 1 --accept *el.po
> http://l10n-status.gnome.org/HEAD/PO/
>
> Για το KDE:
>
>    wget ftp://ftp.kde.org/pub/kde/snapshots/kde-l10n/kde-l10n-el.tar.bz2

>   * Είναι ΟΚ αυτά;

Για το KDE αυτό είναι σωστό αν θες απλώς να εγκαταστήσεις τις ενημερωμένες
μεταφράσεις.

Δουλειά όμως δε θα μπορέσεις να κάνεις έτσι, δεδομένου ότι οι αλλαγές
στα αρχεία po γίνονται σε καθημερινή βάση (κάποιες φορές και περισσότερες από
μία φορές).

Αν λοιπόν αρχίσεις να κάνεις αλλαγές σε κάποιο αρχείο/ αρχεία και πριν να τα
λάβω και να τα κάνω commit, αυτά αλλάξουν στο SVN, την πατήσαμε.
Αν επίσης λάβω τις αλλαγές σου και αποδεκτώ κάποιες ενώ απορρίψω κάποιες άλλες
(ναι και αυτό μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους), και τα κάνω commit,
πάλι την πατήσαμε, αφού τα αρχεία στα οποία θα δουλεύεις θα είναι διαφορετικά
από αυτά του SVN, οπότε όταν μου στείλεις τις επόμενες αλλαγές σου θα γίνει
μπάχαλο.

Τότε τι θα κάνεις; θα κατεβάσεις πάλι το tarball (την επόμενη μέρα βέβαια,
αφού παράγεται μία φορά την ημέρα)? Και θα κάτσεις να κάνεις το merge με τα
δικά σου (ήδη υπάρχοντα και τροποποιημένα αρχεία μόνος σου;) Άδικος κόπος,
γιατί ενώ εσύ το κάνεις αυτό, τα αρχεία μπορεί να αλλάξουν και πάλι στο SVN,
αλλαγή που δε θα τη δεις παρά μόνο όταν ξανακατεβάσεις το ενημερωμένο
tarball.... και πάει λέγοντας. Είναι φαύλος κύκλος...

Ο μόνος τρόπος είναι να κάνεις λήψη των αρχείων μέσω SVN. Δε χρειάζεται
κάποιος λογαριασμός, γίνεται με χρήση anonymous SVN. Μετά την αρχική λήψη των
αρχείων είναι πανεύκολο να γίνει η ενημέρωσή τους ενώ τα πλεονεκτήματα είναι
πολλά
- δυνατότητα λήψης και των δύο branches (stable και unstable/trunk/head)
- εύκολη ενημέρωση των αρχείων
- αυτόματη συγχώνευση (merge) των αλλαγών (κατά την ενημέρωση)
- αυτόματη σημείωση συγκρούσεων (conflicts) μεταξύ των εκδόσεων των αρχείων
- εποπτεία/διαχείριση μέσω του προγράμματος catalogmanager

Δεν ξέρω αν σε έπεισα περί της αναγκαιότητας της χρήσης του anonymous SVN. Αν
ναι ρίξε μια ματιά στα:
http://el.l10n.kde.org/svn.html
http://el.l10n.kde.org/scripts.html

>   * Επίσης, Σπύρο, πώς κάνεις mass editing στο Kbabel?

Με τη χρήση του προγράμματος catalogmanager
Χρειάζεται να του γίνουν κάποιες ρυθμίσεις (κατάλογοι όπου υπάρχουν τα αρχεία
po, κατάλογος όπου υπάρχουν τα αρχεία pot κλπ.)

Στη συνέχεια μπορείς να κάνεις αναζήτηση/αντικατάσταση σε όλα τα αρχεία. Όταν
βρει την πρώτη παρουσία του προς αναζήτηση όρου, ανοίγει το αρχείο στο kbabel
όπου μπορούν να γίνουν αλλαγές. Μετάβαση στο επόμενο γίνεται από το kbabel
πατώντας F3.

Δεν ξέρω όμως αν όλα αυτά δουλεύουν χωρίς την ύπαρξη του καταλόγου των αρχείων
pot, όπως θα έχεις αν κατεβάσεις απλώς το παραπάνω tar.bz2 αρχείο

Επίσης κοίτα και αυτό: http://el.l10n.kde.org/scripts.html

>   * Κι επίσης, προτιμάτε να λάβετε .patch αρχεία ή τα τελικά .po?
Νομίζω ότι αν έχεις ενημερωμένα αντίγραφα, το αρχείο po είναι εντάξει

--
Φιλικά
Σπύρος

Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει
ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν,

gpg key URL: http://users.otenet.gr/~geosp/gpg-kde-el.html