[I18NGR] X.org 6.9.0/7.0 greek layout

Panayotis Katsaloulis panayotis at panayotis.com
Mon Feb 13 15:28:19 EET 2006

2006/2/13, Panagiotis Astithas <past at ebs.gr>:

> Αν και νομίζω ότι γίνεσαι λιγάκι υπερβολικός, πρέπει να πω ότι
> καταλαβαίνω τόσο την κούρασή σου, όσο και την αγωνία σου να δουλεύει
> σωστά το πράγμα. Την κούρασή σου τη συμμερίζομαι καθώς είχα ξοδέψει κι
> εγώ κάμποσες μέρες πριν από μερικά χρόνια για να δουλεύουν σωστά τα
> ελληνικά στο FreeBSD, που είναι η δικιά μου συμπάθεια. Τη δικιά μου
> αγωνία να δουλέψει το πράγμα νομίζω πως τη μαρτυρά η αποστολή του patch,
> τόσο στο xorg όσο και στο FreeBSD.

Καλά έκανες μεν, αλλά μάλλον <<βιάστηκες>> ;-)
Γι' αυτό έχουμε τις λίστες αυτές, για να υπάρχει επικοινωνία με τα
άτομα της κοινότητας που ενδιαφέρονται για την ελληνοποίηση

> Σχετικά με την ταμπακιέρα, η επιλογή ονομασίας μεταξύ el και gr με
> αφήνει ειλικρινά αδιάφορο, εφόσον λειτουργούν εξίσου καλά. Τα
> επιχειρήματα υπέρ του el τα κατανοώ, αν και τα βρίσκω λίγο ακαδημαϊκά.

Ακαδημαϊκά; χεχε, μπορεί. Αν όμως δεν γίνουν <<σωστά>>, ότι και αν
σημαίνει αυτό, πάλι μπροστά μας θα τα βρούμε. Εξ ου και η φασαρία για
την ταμπακιέρα, όπως λες.

> Το πργματικό ζητούμενο για μένα είναι να επανέλθουν τα ελληνικά στο Unix
> desktop σε λειτουργική κατάσταση. Προς αυτό το σκοπό έγινε και η
> αποστολή του patch. Εάν θέλεις εσύ (και κάθε άλλος) να διορθωθεί το
> πρόβλημα, αλλά με el layout name, θα πρέπει να τους στείλεις κάποιο
> αντίστοιχο patch που να κάνει τη δουλειά. Δε νομίζω πως είναι σε θέση να
> τεστάρουν τις αναγκαίες αλλαγές μόνοι τους. Δυστυχώς το να κάνεις απλώς
> rename το gr σε el δε δουλεύει, μια και ήταν το πρώτο που δοκίμασα.

ΟΚ, να δούμε τι φταίει τότε και να μη τα πασαλείβουμε πάλι. Αρκούν
πλέον τα πασαλείματα και οι προχειρότητες. Όσο κι αν πονάει και
κουράζει είναι προτιμότερη μια σωστή δουλειά παρά να <<βολευτούμε>>
τώρα και να έχουμε χρόνια προβλήματα μετά.

> Επίσης, προτού βιαστείτε να κατηγορήσετε αυτούς τους κουτόφραγκους,
> σκεφτείτε πως ο κατάλληλος χρόνος για να γίνει η διαμαρτυρία που
> αναφέρετε ήταν η beta-testing περίοδος του xorg 6.9/7.0 και έχει περάσει
> προ πολλού. Εφόσον κανείς από όλους μας δεν πρόλαβε το πρόβλημα στη
> γέννησή του, τώρα θα πρέπει να δράσουμε πυροσβεστικά και χωρίς να
> δημιουργήσουμε αλυσίδα επιπλέον προβλημάτων. Εάν έχετε κάποιο καλύτερο
> τρόπο για να επιτευχθεί αυτό, εγώ είμαι ειλικρινά μαζί σας.

Ακριβώς, την αλυσίδα φοβάμαι. Η οποία έχει ΗΔΗ αρχίσει να δρα, γιατί
ενώ παντού λέμε για "el" εδώ και τόοοσα χρόνια, ξαφνικά βλέπω posts
όπως αυτό

http://mail.nl.linux.org/linux-utf8/2006-01/msg00006.html

που ενώ ακόμα είναι το σίδερο εν βράση, άρχισαν τα μπερδέματα.
Όπως ήδη είπα, είναι τόσο πολύ η διείσδυση του "el"στην κοινότητα (και
καλώς έχει γίνει) που οποιαδήποτε αλλαγή θα έχει πολύ μεγάλα
προβλήματα.

Γιατί ΠΑΛΙ εμείς οι ίδιοι και οι ίδιοι θα καθόμαστε να λέμε πώς να
γράφεις ελληνικά, τι έχεις;   XDarwin; XFree; κάτι άλλο; έκδοση; 7.0;
7.1; Τι καιρό κάνει σήμερα; Το έφαγες το φαΐ σου;
Είχαμε ακολουθήσει μια πολιτική. Το πλ ηκτρολόγιο λέγεται "el". Το
θέμα είναι να εξαφανιστούν τα (obsolete) gr από παντού. ΟΧΙ να
γεμίσουμε τον τόπο με τσαπατσουλιές.

Από την άλλη, πολλοί από μας δεν τυχαίνει να παρακολουθούμε τόσο στενά
όλες αυτές τις αλλαγές, ειδικά όταν << ξέρουμε>> πως  <<το φτιάξαμε
και παίζει>>.
Οπότε (το προτείνω ως συμβουλή σε όλους μας), όταν  γίνονται αλλαγές
τέτοιας έκτασης είναι ΑΝΑΓΚΑΙΟ να ενημερώνεται ΟΛΗ η κοινότητα για να
το συζητήσουμε και να βγάλουμε λύση. Και να μη κάνουμε τον Κουταλιανό.