[I18NGR] Μετατροπή Ελληνικών σε κεφαλαία

Nikos Platis nplatis at di.uoa.gr
Thu Sep 1 00:19:27 EEST 2005

Από παλιά με προβλημάτιζε το ζήτημα της αυτόματης μετατροπής των
Ελληνικών σε πεζοκεφαλαία (small caps) ή κεφαλαία, π.χ. σε τίτλους
κ.λ.π., από προγράμματα επεξεργασίας κειμένου. Το πρόβλημα αφορά φυσικά
τα τονούμενα φωνήεντα, τα οποία σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να
μετατρέπονται στα αντίστοιχα άτονα.

Το Microsoft Office το αντιμετωπίζει σωστά εδώ και αρκετές εκδόσεις,
όπως επίσης και το LaTeX.

Δυστυχώς το OpenOffice (τουλάχιστον το 1.1.x) δεν κάνει σωστή μετατροπή,
μετατρέποντας τα πεζά τονούμενα στα αντίστοιχα (τονούμενα) κεφαλαία. Το
ίδιο γίνεται και στα προγράμματα περιήγησης (τουλάχιστον στα Firefox,
Konqueror, Internet Explorer που έχω διαθέσιμα), όπως διαπίστωσα
διαβάζοντας κάποια ελληνικά ιστολόγια (π.χ. http://simos.info/blog) --
κάτι που ήταν και η αφορμή για το email αυτό.

Πιστεύω λοιπόν ότι, τουλάχιστον για τα προγράμματα ελ/λακ μπορούμε και
θα έπρεπε να «πιέσουμε» προς την κατεύθυνση διόρθωσης του προβλήματος
αυτού. Προτίθεμαι να υποβάλλω αναφορές σφάλματος για τα Firefox,
Konqueror και OpenOffice. Δεν έχω διαθέσιμο το OpenOffice 1.9.xxx,
κάποιος που το δοκιμάζει ας με πληροφορήσει για τη συμπεριφορά του.
Δυστυχώς φαντάζομαι ότι για τα Firefox 1.5 και OpenOffice 2 (αν δεν
δουλεύει) είναι αργά για τέτοιες αλλαγές... Επίσης με Opera δεν έχω
καμία επαφή, δεν την δοκίμασα και δεν ξέρω πώς πάει στο θέμα αναφοράς
σφαλμάτων -- αν κάποιος έχει όρεξη ας το προχωρήσει. Για τον Internet
Explorer, αν βρω σύνδεσμο για υποβολή αναφορών σφαλμάτων θα στείλω κάτι
(όμως κάποτε που έψαχνα αντίστοιχο για άλλο πρόγραμμα της Microsoft
νομίζω δεν είχα βρει :-) ).

Nikos Platis                                  e-mail: nplatis at di.uoa.gr
Department of Informatics                        tel: +30 210-727-5106
University of Athens                             fax: +30 210-727-5114

"The empires of the future are the empires of the mind." - W. Churchill